۲۵ بهمن ۱۳۹۵، ۸:۱۲
کد خبر: 82428046
T T
۰ نفر

چند خبر از استان يزد

۲۵ بهمن ۱۳۹۵، ۸:۱۲
کد خبر: 82428046
چند خبر از استان يزد

يزد – ايرنا- خبرهايي از شهرستان هاي يزد، ابركوه و مهريز

دايره مشاوره و مددكاري در كلانتري ابركوه با حضور معاون اجتماعي فرمانده انتظامي استان يزد و جمعي ازكارشناسان وفرمانده انتظامي ابركوه آغاز بكار كرد.
به گزارش ايرنا، معاونت اجتماعي فرمانده انتظامي استان يزد روز يكشنبه در اين آيين گفت: ارائه مشاوره و مددكاري اجتماعي با هدف ارتقا كيفيت زندگي خانواده ها و گروه هاي اجتماعي است.
سرهنگ محمد رضا مزيدي بابيان اينكه پليس از نهادهاي تاثير گذار و مهم در پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي ، ناهنجاري هاي رفتاري ، طلاق و نابساماني خانوادگي است افزود: تحكيم بنيان خانواده از محوري ترين اهداف مراكز مشاوره پليس است و بيشترين آمار مداخله مددكاري اجتماعي در امر كاهش اختلاف هاي خانوادگي است.
وي بابيان اينكه مشاوره و مددكاري ، كليدي براي پيشگيري از معضل اجتماعي است افزود: اميدواريم با ارائه خدمات مشاوره اي به افراد نيازمند، بتوانيم ضمن ارتقاء احساس امنيت و صلح و سازش در جامعه، پرونده هاي ارجاعي به دادگستري ها را كاهش دهيم.
معاونت اجتماعي فرمانده انتظامي استان يزد با اشاره به اجراي طرح همام در ابركوه، تصريح كرد: علت وقوع بسياري از آسيب هاي اجتماعي، نداشتن آموزش و مهارت هاي لازم زندگي است.
مزيدي بابيان اهميت اجراي اين طرح در مدارس، گفت: همچنان كه براي كسب مهارت هايي مثل رانندگي بايد آموزش ببينيم، در بسياري از مسائل اجتماعي زندگي پيچيده امروز نيز، آموختن مهارت هاي زندگي لازم و ضروري است.
اين مركز همه روزه بجز روزهاي تعطيل ، بصورت رايگان آماده ارائه خدمات مشاوره اي به مردم در حوزه هاي مختلف آسيب هاي اجتماعي است .
7540/ خبرنگار: كارگر ابرقوئي
***
مدير كميته امداد امام خميني (ره) مهريز از پرداخت افزون بر 20 ميليارد ريال تسهيلات به اجراي طرح هاي مختلف كار آفريني و اقتصاد مقاومتي در اين شهرستان در سالجاري خبر داد.
به گزارش خبرنگار ايرنا ، احمد ايزدي يكشنبه شب در جمع خبرنگاران مهريز افزود: تسهيلات كارآفريني و اقتصاد مقاومتي در قالب 141 طرح در زمينه هاي كشاورزي ، صنفي و صنعتي ، حمل و نقل، قاليبافي و خدماتي به مددجويان واجد شرايط زير پوشش پرداخت شده است.
وي ادامه داد: همچنين در اين مدت افزون بر چهار ميليارد ريال اعتبار در قالب وام هاي كارگشايي قرض الحسنه به 200 درخواست مددجويان در شهر و مناطق روستايي در بخش مركزي شهرستان پرداخت گرديده است.
اين مسئول اظهار داشت: هم اكنون حدود 9 درصد از جمعيت شهرستان مهريز زير پوشش برنامه هاي مختلف اين نهاد قرار دارند كه در طول سال از امكانات و برنامه هاي مختلف بر حسب نياز استفاده مي كنند.
ايزدي گفت: امسال افزون بر 9 ميليارد و 300 ميليون ريال مستمري به دو هزار و 138 خانوار با جمعيتي افزون بر سه هزار و 866 نفر پرداخت شده است و سقف مستمري به آنها ماهيانه يك ميليون ريال است.
وي افزود: در اين مدت در قالب كمك هاي موردي افزون بر 500 ميليون ريال به افراد مورد نياز و اقشار كم درآمد مراجعه كننده به اين نهاد در بخش هاي مختلف پرداخت شده است.
شهرستان مهريز با 50 هزار نفر جمعيت در 30 كيلومتري يزد قرار دارد.
7536/ خبرنگار:كاظم سبحان زاده
***
رئيس دانشگاه يزد گفت: زماني كه حمله دشمنان را در حوزه هاي علمي كشور مي‌بينيم وظيفه اصلي دانشگاهها همان جهاد علمي است كه بايد با قدرت در مسير تحقق آن بكوشند.
به گزارش خبرنگار ايرنا ، محمد صالح اوليا يكشنبه شب در سومين كنگره شهداي دانشجوي استان يزد افزود: پاسداشت حرمت خون هاي مطهر شهيدان در جهاد علمي و حضور در عرصه هاي مختلف مورد نياز كشور است.
وي ادامه داد: دانشجويان و تمام دانشگاهيان بايد با همه وجود در برهه كنوني از تاريخ انقلاب شكوهمند اسلامي رسالت خطير خود را به خوبي بشناسند و براي اجرايي شدن پيام شهيدان وظايف خود ار انجام دهند.
رئيس دانشگاه يزد تصريح كرد: در زمان كنوني قطعا دانشجويان و دانشگاهيان مخاطب پيام شهدا هستند بنابراين كار علمي و فعاليت هاي جدي براي رسيدن به اهداف انقلاب اسلامي يك وظيفه بزرگ محسوب مي شود.
اوليابا اشاره به تهاجم فرهنگي دشمنان عليه انقلاب اسلامي خاطر نشان كرد: براي مقابله با تاجم فرهنگي دشمنان يك كار جدي و در اصل يك مجاهدت جدب را طلب مي كند و همه مسئول هستند.
رئيس دانشگاه يزد گفت: دانشجويان بايد ضمن جهاد علمي در حوزه فرهنگي و مقابله با توطئه هاي دشمنان همچنان قوي احساس وظيفه كنند و حضوري جدي و توام با بصيرت داشته باشند.
اوليا به اهميت مسائل فرهنگي و هنري و استفاده درست و جدي از آنها به عنوان يك ضرورت اشاره و از دانشجويان خواست براي اثربخشي برنامه ها قطعا از آنها بنحو شايسته استفاده كنند.
سومين كنگره بزرگداشت شهداي دانشجو استان يزد با حضور جمعي از خانواده هاي شهيدان ، مسئولان و دانشجويان و همراه با برنامه هاي مختلف در سالن دانشگاه فرهنگيان شهيدان پاكنژاد برگزار شد.
شعر خواني آييني، اجراي تئاتر و گروه سرود و تجليل از خانواده هاي شهداي دانشجو استان از ديگر برنامه هاي اين كنگره بود كه به همت قرارگاه شهيد علم الهدي دانشگاهيان استان برگزار شد.
7536/6197 خبرنگار:كاظم سبحان زاده**انتشار: محمدحسين فلاح تفتي
irnayazdd@