۲۵ بهمن ۱۳۹۵، ۲۲:۰۷
کد خبر: 82429298
T T
۰ نفر
تردد در محورهای خراسان شمالی فقط با زنجیر چرخ امكان پذیر است

بجنورد ایرنا - مركز مدیریت راههای خراسان شمالی اعلام كرد: در محور بجنورد- اسفراین در گردنه اسدلی ،بجنورد و آشخانه در گردنه امین الله، محور آشخانه به جنگل گلستان ، دوراهی چمن بید به گرمه وكلیه محورهای شهرستان رازو جرگلان به علت بارش برف و لغزندگی جاده ها، تردد فقط با زنجیر چرخ امكان پذیر است.

به گزارش ایرنا در اطلاعییه دوشنبه شب مركز مدیریت راه های اداره كل راهداری و حمل و نقل جادهای خراسان شمالی تصریح شده است كه هم اكنون وضعیت جوی تمام محورهای خراسان شمالی تمام ابری همراه با بارش برف است .
این مركز به رانندگان توصیه كرده است برای تردد درجاده های استان حتما خودروی خود را به زنجیر چرخ مجهز كنند و از ترددهای غیر ضروری در شب در محورهای كوهستانی خوداری كنند.
رئیس پلیس راه استان خراسان شمالی هم از ممنوعیت تردد تریلر در جاده های استان تا اطلاع ثانوی به علت بارش باران و برف ولغزندگی جاده ها خبرداد و افزود: رانندگان از تردد غیر ضروری درجاده های كوهستانی خودداری كنند و درصورت نیاز با رعایت سرعت مطمعنه از بروز حوادث جلوگیری كنند .
سرهنگ علیرضا حسین زاده افزود: همه محورهای استان به دلیل بارش برف لغزنده است و لازم است رانندگان با احیاط لازم رانندگی كنند .
اداره كل هواشناسی خراسان شمالی هم امروز دوشنبه در اطلاعیه ای از تقویت سامانه بارشی از دوشنبه عصر در استان خبر داد و نسبت به آبگرفتگی معابر وسیلابی شدن مسیل ها هشدار داد.
این اداره كل بارش برف و باران ،همراه با مه و در ارتفاعات كولاك را تا روز سه شنبه برا استان پیش بینی كرد ه است .
استان خراسان شمالی در حد فاصل استان های شمالی كشور به مشهد مقدس واقع شده است و بیش از پنج هزار كیلومتر راه اصلی و فرعی با 22 گردنه دارد كه اسدلی در محور بجنورد- اسفراین و امین الله در محور بجنورد- جنگل گلستان از گردنه های برف گیر و سخت گذر این استان محسوب می شوند.
1744/7189خبرنگار: بتول صارمی **انتشاردهنده: علی اصغرافتاده