۲۷ بهمن ۱۳۹۵، ۱۹:۳۶
کد خبر: 82432059
T T
۰ نفر

رئیس سیا محرمانه با محمود عباس دیدار كرد

۲۷ بهمن ۱۳۹۵، ۱۹:۳۶
کد خبر: 82432059
رئیس سیا محرمانه با محمود عباس دیدار كرد

تهران- ایرنا- خبرگزاری آسوشیتدپرس روز چهارشنبه از رام الله گزار داد كه 'مایك پومپئو' رئیس سازمان اطلاعات مركزی آمریكا (سیا) با محمود عباس رئیس تشكیلات خودگردان فلسطین به طور محرمانه دیدار و گفت وگو كرد.

این گزارش به نقل از یك مقام تشكیلات فلسطین اعلام كرد كه دو طرف عصر دیروز در این دیدار كه در محل استقرار این تشكیلات در رام الله برگزار شد، درباره نگرانی دولت دونالد ترامپ برای تنها انتخاب یعنی وضعیت و شكل دو كشور در سرزمین های اشغالی برای حل بحران صلح خاورمیانه مذاكره كردند.
به گفته این مقام كه خواست نامش فاش نشود، آنها در این دیدار محرمانه كه قبل از ملاقات دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریكا با 'بنیامین نتانیاهو' نخست وزیر رژیم صهیونیستی در واشنگتن انجام شد، همچنین به تشریح موضع فلسطینیان در خصوص گفت وگوهای جاری ترامپ و نتانیاهو پرداختند.
در این دیدار كه نخستین دیدار سطح عالی دو مقام آمریكایی و فلسطینی در كرانه غربی رود اردن است، 'ماجد فرج' رئیس سازمان اطلاعات فلسطین نیز حضور داشت، طرفین در باره اوضاع امنیتی منطقه، خطر شهرك‌سازی و فرصت بازگشت به بررسی راه‌های سیاسی كه مانع از بحرانی شدن اوضاع در فلسطین می‌شود و نیز روابط بین تشكیلات خودگردان فلسطین و كاخ سفید بحث و تبادل نظر كردند.
خاورم 1378**1144
مترجم علی نصیری*انتشار دهنده: علیرضا جباری