۳۰ بهمن ۱۳۹۵، ۱۱:۰۲
کد خبر: 82434785
T T
۰ نفر
رزمایش پیامبر اعظم(ص) 11 دوم اسفند برگزار می شود

تهران - ایرنا - فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از برگزاری رزمایش پیامبر اعظم(ص) 11، روز دوم اسفند امسال در منطقه مركزی و شمال شرق كشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار دفاعی ایرنا، سردار سرتیپ پاسدار « محمد پاكپور» روز شنبه در نشست خبری تشریح آخرین دستاوردها، اقدامات و برنامه های نزسا در عرصه امنیت سازی برای كشور، افزود: این رزمایش دفاعی - امنیتی در دو حوزه تخصصی رزمایش راكتی (در مناطق مركزی) و رزمایش دفاع از كوی و برزن ( در مناطق شمال شرق كشور)برگزار خواهد شد.
پاكپور اظهار كرد: در روز اول رزمایش راكت‌های پیشرفته و مدرن دقیق زن در منطقه مركزی كشور مورد آزمایش قرار خواهند گرفت.
وی افزود: همچنین در روز دوم ، رزمایش دفاع از كوی و برزن با حضور گردان های امام حسین(ع) و بیت المقدس و نیز اجرای آتش توپخانه برد بلند و پدافند ارتفاع پست به انجام می رسد.
فرمانده نیروی زمینی سپاه در ادامه اعلام كرد: مرحله اصلی رزمایش پیامبر اعظم 11 روز چهارشنبه (4 اسفند) با اجرای ماموریت لشكرهای پیاده ،تیپ زرهی، یگان های پهپاد و جنگال در شمال شرق كشور به انجام می رسد.

**امنیت پایدار مرهون حضور دائم مردم بومی
فرمانده نیروی زمینی سپاه به تشرح اقدامات و برنامه های این نیرو در عرصه امنیت سازی برای كشور پرداخت و ادامه داد: نزسا از سال های گذشته در شمالغرب كشور اقدامات ضد امنیتی فراوانی داشته است، چرا كه در منطقه وسیعی از این جغرافیا، پایگاه و پاسگاه نداشتیم و ضدانقلاب از این موضوع، سوء استفاده و مناطقی را ناامن كرده بود.
سردار پاكپور اضافه كرد: از اواخر سال 89 زیر ساخت های امنیتی و اشراف اطلاعاتی ایجاد كردیم و در سال 90 درگیری های زیادی با ضدانقلاب برای بازپس‌گیری مناطق داشتیم كه با گرفتن ارتفاعات جاسوسان و بخش وسیعی از مناطق شمالغرب، اكنون روی ارتفاعات مرزی مستقر و بر ضد انقلاب اشراف كامل اطلاعاتی داریم.
وی توضیح داد: در سال های گذشته هم در جنوب شرق و هم عمق عملیات ضد انقلاب به ۲۰۰ تا ۳۰۰ كیلومتر رسیده بود و زمانی كه نیروی زمینی سپاه منطقه را در سال ۸۸ تحویل گرفت، ایجاد امنیت و اشتغالزایی را در دستور كار قرار داد
فرمانده نیروی زمینی سپاه با اشاره به امنیت پایدار كه اكنون در جنوب شرق وجود دارد به این نكته هم اشاره كرد كه امنیت یاد شده همچنین ، مرهون حضور دائم مردم بومی این منطقه است.
پاكپور اظهار كرد: اقدامات سپاه در جنوب شرق نیز ریشه‌ای بود و با پذیرش مردم منطقه، اكنون 70 درصد امنیت و حراست از مرزها برعهده نیروهای بومی منطقه گذاشته شده است.
وی یادآور شد: برخی گروهك‌ هایی ضد انقلاب كه سال ها از فضای اقدامات تروریستی دور بودند، امسال توسط سازمان ‌های فرا منطقه‌ای و برخی دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تحریك شدند تا اقداماتی را علیه كشورمان انجام دهند كه خوشبختانه با هوشیاری كامل پاسداران انقلاب اسلامی اقدامات این گروه‌ها ناكام ماند.
سردار پاكپور افزود: امروز تمام ماموریت ‌های نزسا را پهبادهای آن انجام می‌دهند كه شامل ماموریت‌های شناسایی، رزمی و انتحاری است.
وی در خصوص اشراف اطلاعاتی نیروی زمینی سپاه در مناطق غرب و شمالغرب كشور نیز گفت: در این مناطق به ویژه شمال عراق از نوار مرزی ایران - تركیه و عراق ما به طور كامل با عناصر غیر دولتی هم مرز هستیم، به طوری كه دولت مركزی دو كشور یادشده حاكمیتی بر این مناطق ندارد از این رو اشراف اطلاعاتی نزسا در مناطق یاد شده قریب به 70درصد بیش از گذشته است.

**نفربرهای رزمایش در خدمت مردم سیلزده
فرمانده نیروی زمینی سپاه به دیگر اقدامات و برنامه های نزسا در بخش مردمیاری اشاره كرد و افزود: هم اكنون كه برخی از مناطق در جنوب شرق كشور تحت محاصره سیل و آب گرفتگی قرار دارند، امدادرسانی به مردم از سوی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در دستور كار قرار دارد و كمك های اساسی در این خصوص انجام شده است.
وی ادامه داد: نفربرهایی كه قرار است در رزمایش پیامبراعظم(س) 11مشاركت داشته باشند در حال امداد‌رسانی به مردم گرفتار در سیل و آب گرفتگی در این مناطق هستند.
وی ادامه داد: در اجرای طرح مردمیاری، محرومیت زدایی و اشتغال زدایی نیز اقدامات موثری از سوی نیروی زمینی سپاه در سال 95 اجرا شده است كه می توان به حدود چهار هزار و 35 طرح های معیشتی و محرومیت زدایی اشاره كرد كه بر پایی بیمارستان های صحرایی در جنوب شرق و شمالغرب كشور از سوی نزسا از این دست اقدامات است كه یك نمونه آن، برپایی بیمارستان صحرایی در راسك سیستان و بلوچستان است.
سردار پاكپور با اشاره به اینكه دولت و پزشكان باید نگاه ویژه ای به خدمات رسانی درمانی به مردم كم تر برخوردار ساكن در این مناطق داشته باشند، خاطرنشان كرد: به طور مثال اكنون در راسك سیستان و بلوچستان بیمارستان ، ساخته شده است اما پزشكی برای ارائه خدمات درمانی به آنجا نمی ‌رود.
وی در ادامه با اشاره به طرح آمریكایی ها برای تحریم دوباره سپاه، خطاب به دولتمردان این كشور گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سال های گذشته و در برخی موارد از سوی آمریكایی ها و هم پیمانان آنان تحریم بوده است ولی امروز اگر آنان بخواهند سپاه را دوباره تحریم كنند، كار عاقلانه ای را انجام نداده اند.
فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خصوص ارائه كمك های مستشاری كشورمان به كشورهای جبهه مقاومت نیز توضیح داد و افزود: اینگونه كمك ‌های مستشاری از سوی جمهوری اسلامی ایران به درخواست كشورهای جبهه مقاومت انجام می شود و این مساله از گذشته تا بحال وجود داشته است و در آینده هم ادامه خواهد داشت.
وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینكه با توجه به وضیعت ناامنی پیرامونی ایران، آیا استكبار جهانی در ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران آسوده خواهد نشست؟ نیز گفت: اكثر اتفاقاتی كه در منطقه پیرامونی ما رخ می دهد به طور عمده سمت و سوی ایرانی دارد، اما اینكه چرا این اتفاقات به داخل كشور نمی رسد به خاطر امنیت و زیرساخت ‌هایی است كه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و نیروهای مسلح آن در تمام حوزه ها در سال‌های گذشته ساخته اند.
سردار پاكپور اظهار كرد: طبق اطلاعات موجود، شماری از سفارت خانه ها و كنسولگری‌ هایی كه در آن سوی مرزهای شمالغرب كشور وجود دارند، قصد تجهیز تروریست‌ها برای اقدام علیه ایران را داشته و دارند، اما با آمادگی و اشراف اطلاعاتی كاملی كه رزمندگان اسلام در نیروهای مسلح روی آنان و ضد انقلاب دارند ،هیچ كاری نتوانستند انجام دهند.
وی گفت: امروز گروهك تروریستی تكفیری داعش در استان دیالی از استان شرقی عراق حضور دارد و به طور حتم هم دلش می ‌خواهد كه به سمت مرز جمهوری اسلامی ایران بیایید، اما به دلیل اشراف اطلاعاتی نیروهای مسلح كشورمان جرات نمی‌ كند از حد و مرزی كه ما تعیین كردیم جلوتر بیایید، كه اگربیایند، رزمندگان اسلام همانطور كه سال گذشته و امسال گروه‌ هایی از داعش را در غرب كشور منهدم و برخی از تروریست های تكفیری را دستگیر كردند،آنها و ماشین به اصلاح جنگی اش را منهدم‌ می كنند.
اجتمام**7029**1776
خبرنگار: فرهاد شرف پور ** انتشاردهنده: لیلا خطیب زاده
*آگاهی از آخرین اخبار اجتماعی و حوادث ایران و جهان در كانال تلگرام گروه اجتماعی ایرنا:
@irnaej
https://t.me/irnaej