۳۰ بهمن ۱۳۹۵، ۲۲:۲۳
کد خبر: 82435833
T T
۰ نفر
امسال 37 مصوبه شوراي آموزش و پرورش سلماس اجرا شده است

اروميه- ايرناـ مدير آموزش و پرورش سلماس با اشاره به اينكه شوراهاي آموزش و پرورش مهمترين عرصه مشاركت و نظارت همه جانبه و همگاني در آموزش و پرورش را تشكيل مي دهد، گفت: شوراي آموزش و پرورش اين شهرستان در سال جاري 10 نشست و 49 مصوبه داشته كه تاكنون 37 مصوبه آن اجرا شده است.

به گزارش ايرنا رسول موسي زاده روز شنبه در نشست شوراي آموزش و پرورش اين شهرستان با بيان اينكه كار اين شورا سياست گذاري در راستاي آموزش و پرورش است، افزود: اولويت اول شوراي آموزش و پرورش افزايش سطح كيفي آموزش در شهرستان است.
وي با اشاره به نقش موفق دانش آموزان سلماس در كنكور سراسري سال گذشته، گفت: بر اساس آمار سازمان سنجش در كنكور سراسري سال 1395 در شهرستان سلماس هزار و 905 نفر داوطلب حضور شدند كه از بين داوطلبان اين شهرستان 43 نفر رتبه زير 2 هزار، 24 نفر رتبه كمتر از هزار و چهار نفر رتبه كمتر از 200 كسب كردند.
وي جذب مشاركت خيران در حوزه آموزش و پرورش را امري مهم تلقي كرد و افزود: در اين راستا همكاري هاي بين بخشي لازم است تا بتوانيم نقش خيران را در حوزه آموزش و پرورش جلوه دهيم.
موسي زاده همچنين از افتتاح 2 طرح آموزشي و كلنگ زني 2 آموزشگاه در ايام مبارك دهه فجر خبر داد و نقش مشاركت مردم وخيران در اين خصوص را ستودني دانست.
وي افزود: عمليات اجرايي مدرسه 9 كلاسه روستاي مغانجوق و مدرسه 2 كلاسه روستاي جمال آباد با اعتباري بالغ بر 14 ميليارد و 800 ميليون ريال با مشاركت مردم خير و فرهنگ دوست اين شهرستان در دهه فجر سال جاري آغاز شد.
وي به فعاليت 43 آموزشگاه داراي مجوز در سطح شهرستان اشاره كرد و گفت: ساماندهي، پايش آموزشگاه‌هاي علمي و زبانسراهاي سطح شهرستان يكي از اهداف آموزش و پرورش است و نظارت بهتر بر آموزشگاه‎هاي علمي آزاد تاثير بسزايي در كاهش آسيب‌هاي اجتماعي دارد.
وي با اشاره به اين كه فعاليت آموزشگاه هاي آزاد بايد طبق ضوابط محدوديت زماني داشته باشد، افزود: اينكه بعضي آموزشگاه ها در ساعات شب نيز كلاس برگزار مي كنند، قابل قبول نيست.
به گزارش ايرنا هم اكنون 35 هزار و 354 نفر دانش آموز و 2 هزار و 33 نفر كادر فرهنگي در 293 باب مدرسه دولتي و غيردولتي سلماس در حال تحصيل و تدريس هستند.
7156/ 3072 ** خبرنگار: جمال فرخيان ** انتشار دهنده: عليرضا فولادي