۵ اسفند ۱۳۹۵، ۸:۴۳
کد خبر: 82441416
T T
۰ نفر
اركان اصلي تدوين سند آمايش سرزمين در چهارمحال و بختياري مشخص شد

شهركرد – ايرنا – معاون توسعه و برنامه ريزي سازمان برنامه و بودجه چهارمحال و بختياري گفت: جمعيت، اقتصاد و محيط سه ركن اصلي در تدوين سند آمايش سرزمين استان خواهد بود.

به گزارش ايرنا عليرضا شجاعي چهارشنبه شب در سومين جلسه كارگروه آمايش سرزمين، محيط زيست و توسعه پايدار چهارمحال و بختياري كه با حضور مديران و كارشناسان دستگاه هاي اجرايي استان برگزار شد، تاكيد كرد: در تدوين سند آمايش اين استان به سه ركن جمعيت، اقتصاد و محيط توجه شده است.
وي افزود: رويكرد آمايش سرزمين با ايجاد زمينه تعامل ميان سه عنصر انسان، فضا و فعاليت و ارائه چيدمان منطقي فعاليت ها در عرصه سرزميني است و بايد در مراحل تدوين به برنامه هاي توسعه بلند مدت، ميان مدت و كوتاه مدت و اجراي آن ها به عنوان سند بالادست توجه شود.
شجاعي تصريح كرد:مطالعات آمايش سرزمين چهارمحال و بختياري از نيمه دوم امسال آغاز شده است.
معاون توسعه و برنامه ريزي سازمان برنامه و بودجه چهارمحال و بختياري اظهار كرد: سند آمايش سرزمين استان در بازه زماني يك ساله در اختيار تصميم گيران ملي و منطقه اي قرار مي گيرد.
وي خروج سند آمايش سرزمين از حالت كتابخانه اي را ضروري دانست و افزود: نگرش صحيح مديران دستگاه هاي اجرايي و همكاري آنان ضامن تدوين و اجراي به موقع اين سند محسوب مي شود.
آمايش سرزمين ارزيابي نظام مند عوامل مختلف در زمينه هاي فرهنگي، سياسي، اجتماعي، اقتصادي، فرهنگي و غيره به منظور تسريع در دستيابي به شاخص هاي توسعه اي در حوزه هاي گوناگون با هدف ارتقاي رضايتمندي عمومي و توسعه همه جانبه است.
تهيه سند آمايش سرزمين چهارمحال و بختياري مهمترين خواسته مديريت ارشد اين استان از آبان 1392 تاكنون است.
با تهيه سند آمايش سرزمين چهارمحال و بختياري بسياري از مشكلات توسعه اي اين استان در بخش هاي مختلف رفع و زمينه سرعت بخشي ارتقاي شاخص هاي پيشرفت فراهم مي شود.
خبرنگار: وحيد رئيسي دهكردي** انتشار دهنده:محمود رئيسي
7362/2097