۵ اسفند ۱۳۹۵، ۱۴:۳۱
کد خبر: 82441938
T T
۰ نفر

وزیر نیرو:مشكل قطع آب اهواز رفع می شود

۵ اسفند ۱۳۹۵، ۱۴:۳۱
کد خبر: 82441938
وزیر نیرو:مشكل قطع آب اهواز رفع می شود

اهواز - ایرنا - وزیر نیرو گفت: با نصب مولدهای برق اضطراری در تصفیه خانه های آب اهواز، از این پس مشكل قطع آب در زمان قطع برق نخواهیم داشت.

ایرنا حمید چیت چیان روز پنجشنبه در آیین بهره برداری از مولدهای برق اضطراری در تصفیه خانه شماره 2 اهواز اظهاركرد: دیزل ژنراتورها از جمله در این تصفیه خانه از سوخت گازوئیل استفاده می كنند.
وی با بیان اینكه دیزل ژنراتورها به دلیل گرانی گازوییل نمی توانند دائم در مدار باشند از راه اندازی مولدهای برق كه با گاز طبیعی كار می كنند خبر داد.
وی افزود: این مولدها با سرمایه گذاری بخش خصوصی ساخته می شوند تا در زمان قطع برق مورد استفاده قراربگیرند.
مولدهای برق تصفیه خانه شماره 2 اهواز كه در چند روز گذشته نصب آن آغاز شده بود روز پنجشنبه با حضور حجت الاسلام والمسلمین روحانی رییس جمهوری وارد مدار شدند.
برای جلوگیری از قطع آب در كلانشهر اهواز و با تصویب كارگروه مقابله با ریزگردها نصب این مولدها توسط وزارت نیرو از هفته پیش آغاز و با حضور رئیس جمهوری امروز وارد مدار شده تا از این پس هیچگاه به دلیل قطع برق اهواز این تصفیه خانه از فعالیت باز نایستد.
تصفیه خانه شماره 2 اهواز بیش از 60 درصد آب شرب مردم این كلانشهر را تامین می كند كه به دلیل نداشتن برق اضطراری در پی وقوع توفان گرد و خاك در هشتم بهمن قطع و مشكلاتی برای مردم اهواز به وجود آورد.
با نصب این مولدها برق تصفیه خانه شماره 2 اهواز دائمی می شود و به هنگام قطع برق شبكه اهواز این تصفیه خانوه به طور خودكار از مولدها استفاده خواهد كرد.
حجت الاسلام والمسملین حسن روحانی رئیس جمهوری كشورمان صبح پنجشنبه به منظور بررسی بحران ریزگردها از طریق فرودگاه بین المللی اهواز وارد خوزستان شد.
بازدید از تصفیه خانه شماره 2 اهواز، بازدید از یك ایستگاه برق، طرح آماك و كانون های ریزگردها در اطراف اهواز از جمله برنامه های سفر یك روزه رییس جمهوری به خوزستان است.
وزیران اطلاعات، نیرو،كشور، نفت، جهاد كشاورزی، تعاون، كار و رفاه اجتماعی و معاون اجرائی رئیس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست در این سفر دكتر روحانی را همراهی می كنند.
بازدید از كانون ریزگردها در خوزستان، شركت در نشست تخصصی بررسی این ریزگردها و بررسی راهكارهای خروج از این بحران و صدور دستورات اساسی و شركت در شورای اداری استان از برنامه های سفر یك روزه رئیس جمهوری به این استان است.
بر اساس این گزارش، توفان گرد و خاك در هشتم بهمن ماه سال، قطع مكرر آب ، برق و تلفن و اینترنت را در اهواز و چند شهر در پی داشت كه اوج آن خروج پنج نیروگاه استان از مدار و قطع چندین ساعته برق و آب در 11 شهرستان خوزستان از جمله كلانشهر اهواز و تعطیلی مدارس و ادارات بود.
7151//6002/ 6037
خبرنگار: نادره وائلی زاده * تنظیم: كبری آقازری ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی