۷ اسفند ۱۳۹۵، ۱۲:۲۹
کد خبر: 82443574
T T
۰ نفر
10 باب كتابخانه در دولت تدبیرو امید  در استان اردبیل احداث شد

اردبیل - ایرنا - مدیركل كتابخانه های عمومی استان اردبیل گفت: در طول فعالیت دولت تدبیر و امید حدود 10 باب كتابخانه به مجموع كتابخانه های این استان اضافه شده و تا پایان سال جاری 2 باب كتابخانه دیگر در فخرآباد و موران به بهره برداری می رسد.

به گزارش ایرنا ، رباب عزیزخانی روز شنبه در جلسه انجمن كتابخانه های عمومی شهرستان نمین افزود: در راستای جذب بیشتر كمك های مردمی و جلب توجه بیشتر مردم به سمت كتاب و كتابخوانی جشنواره خیرین كتاب سال آینده در استان اردبیل برگزار می شود.
او گفت: در سال جاری بیش از 29 هزار جلد كتاب به مجموع كتاب های موجود در كتابخانه های عمومی این استان افزوده شده و مجموع نسخه های موجود در كتابخانه های عمومی استان به بیش از 900 هزار جلد رسیده است.
وی با اشاره به اینكه فرهنگ اهدای كتاب در میان مردم استان روز به روز در حال گسترش است اظهار كرد: این 29 هزار جلد از طریق مردم و نهادهای خیر به كتابخانه های استان اهدا شده است.
عزیزخانی با اشاره به اینكه تربیت در كنار تعلیم باید مورد توجه بیشتر كارشناسان و برنامه ریزان قرار بگیرد افزود: كتاب بازوی توانمند تربیت و پرورش كودكان و نوجوانان است.
معاون فرماندار نمین هم در این جلسه با بیان اینكه كتاب و كتابخوانی زیربنای توسعه فرهنگی و اجتماعی است گفت: ایجاد زیرساخت ها و گسترش فضاهای عمومی در زمینه كتاب از جمله وظایف دولت است و در این زمینه در این شهرستان تلاش های زیادی شده است.
جعفرلو با اشاره به اینكه سه هزار و 150 متر مربع زیربنای كتابخانه ای در شهرستان نمین وجود دارد اظهار كرد: 63 هزار جلد كتاب در كتابخانه های شهرستان نمین وجود دارد.
وی بر افزایش توجه به جمع خوانی كتاب ، ایجاد بنر معرفی كتاب در سطح شهر و توجه ادارات به كتاب تاكید كرد.
سرانه مطالعه كتاب در كشور روزانه حدود 79 دقیقه و این میزان در استان اردبیل حدود 59 دقیقه است.
خبرنگار: ساسان رحمتی ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7120/6018