۹ اسفند ۱۳۹۵، ۱۴:۲۰
کد خبر: 82446305
T T
۰ نفر
طرح استقبال از بهار براي پاكسازي مناطق گردشگري اردبيل اجرا مي شود

اردبيل - ايرنا - مديركل حفاظت محيط زيست استان اردبيل از پاكسازي مناطق گردشگري شهري و روستايي اين استان در قالب طرح استقبال از بهار خبر داد.

به گزارش ايرنا از روابط عمومي اداره كل حفاظت محيط زيست استان اردبيل ، محمد خداپرست روز دوشنبه در كارگروه مديريت پسماند استان افزود: در اين طرح پاكسازي مناطق شهري و روستايي ، حاشيه جاده هاي مواصلاتي و مناطق گردشگري استان توسط شهرداران ، بخشداران و دهياران استان مورد توجه قرار مي گيرد.
او گفت: مديريت پسماند مناطق گردشگري نئور ، سردابه و فندقلو با پيگيري هاي لازم از طرف ادارات حفاظت محيط زيست شهرستان هاي اردبيل و نمين در كارگروه مديريت پسماند مطرح و تصميم لازم براي رفع معضل زباله در اين مناطق اتخاذ خواهد شد.
مديركل حفاظت محيط زيست استان اردبيل همچنين با تاكيد بر اينكه بر اساس قانون دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني استان مسوول نظارت بر حسن اجراي ضوابط و روش هاي اجرايي مديريت پسماندهاي پزشكي است خواستار برخورد قانوني با مراكز بهداشتي و درماني متخلف در زمينه دفع غيراصولي پسماندهاي پزشكي شد.
خداپرست همچنين بر لزوم اتمام مراحل تملك و واگذاري محل هاي تعيين شده براي دفن زباله در شهرهاي سرعين ، پارس آباد و خلخال و بهره برداري از اين محل ها تاكيد كرد.
اردبيل از استان هاي گردشگر پذير كشور است و تفرجگاهها و مناطق جنگلي اين استان در فصول بهار و تابستان پذيراي خيل گردشگران و مسافران مي شود.
در سال هاي اخير اقداماتي براي اطلاع رساني لازم و حفاظت از گونه هاي گياهي و جانوري و حفظ طبيعت و تعبيه سطل هاي زباله و توزيع كيسه هاي زباله به ويژه در سايت هاي گردشگري با هدف جلوگيري از انباشت زباله در استان انجام شده است.
خبرنگار: گيتي طالبي ** انتشار دهنده:عارف شيرزاد
6018/ 1257