۹ اسفند ۱۳۹۵، ۱۷:۴۴
کد خبر: 82446629
T T
۰ نفر

روز ملی تئاتر با آغاز اجرای سالن های تهران

۹ اسفند ۱۳۹۵، ۱۷:۴۴
کد خبر: 82446629
روز ملی تئاتر با آغاز اجرای سالن های تهران

تهران- ایرنا- مجموعه تالارهای اداره كل هنرهای نمایشی از هفته اول سال نو و به مناسبت هفتم فروردین روز ملی تئاتر فعالیت خود را آغاز می كنند.

به گزارش دوشنبه ایرنا از اداره كل هنرهای نمایشی، تالارهای مجموعه تئاتر شهر ، تماشاخانه سنگلج و تالار هنر از هفته اول فروردین ماه با اجرای برنامه های نمایشی و اجراهای صحنه ای كار خود را در سال 1396 آغاز خواهند كرد.
سال 1396 اولین سال تئاتر خواهد بود كه هفتم فروردین ماه در تقویم رسمی كشور به نام روز ملی تئاتر ثبت شده است.
خانواده تئاتر این روز را همزمان با روز جهانی تئاتر گرامی داشته و به این مناسبت اجراهای نمایشی در تالار های حرفه ای تهران آغاز خواهند شد. تماشاخانه سنگلج از سوم فروردین ماه و مجموعه تئاتر شهر و تالار هنر از ششم فروردین ماه میزبان شهروندان و میهمانان نوروزی می شوند.
مجموعه تئاتر شهر از ششم فروردین ماه 1396 با اجرای نمایش های صحنه ای و برپایی برنامه های ویژه نوروز و آیین های نمایشی در محوطه مجموعه و پارك دانشجو میزبان عموم شهروندان و مخاطبان تئاتر خواهد بود.
كانون تئاتر خیابانی با طراحی برنامه های متنوعی شامل نمایش های آیینی سنتی، نقالی، نوروزی خوانی، خیمه شب بازی و تئاتر های خیابانی با موضوع بهار ویژه برنامه های فضای باز را در این مجموعه برگزار خواهد كرد.
اما تماشاخانه سنگلج سوم فروردین ماه را زمان آغاز اجرای عمومی نمایش 'خواستگاری' نوشته و كارگردانی عظیم موسوی اعلام كرده است. این نمایش كه فضایی شاد و مفرح دارد ویژه بهار 96 روی صحنه خواهد رفت.
كودكان و نوجوانان نیز از ششم فروردین می توانند در تالار هنر به تماشای نمایش جدیدی به كارگردانی رامین كهن بنشینند. نمایش 'موش تا موش' اجرای نمایش كودك و نوجوان را در سال جدید آغاز می كند.
جزئیات كامل اجراهای تئاتر و ویژه برنامه های روز ملی تئاتر در فروردین ماه به زودی اعلام خواهد شد.
فراهنگ* 7561* 1823* دریافت كننده: سارا كریمیان * انتشار: طاهره نبی اللهی
۰ نفر