۱۰ اسفند ۱۳۹۵، ۱۱:۳۳
کد خبر: 82447360
T T
۰ نفر
استقبال از پیكرهای شهدای گمنام در استانها

استانها - ایرنا- همزمان با آغاز ایام فاطمیه دوم و سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) تعدادی از پیكرهای شهدای گمنام دوران دفاع مقدس امروز سه شنبه در میان استقبال پرشكوه مردم از راه فرودگاه وارد استانهای كشور شدند.

به گزارش ایرنا از مراكز استانها ؛ مدیركل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس هرمزگان هنگام ورود 20 شهید گمنام به این استان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از مجموع پیكر مطهر 200 شهیدی كه قرار است در ایام فاطمیه در سراسر ایران تشییع و به خاك سپرده شود ، پیكر پاك 20 شهید به هرمزگان انتقال یافت.
سردار حمید سرخیلی افزود: شهدای گمنام ساعت 15 امروز دهم اسفندماه از مزار شهدای گمنام بندرعباس واقع در مصلی قدس این شهر با حضور مردم به سمت امامزاده سید مظفر (ع) تشییع می شوند.
وی بیان داشت: شهدا پس از تشییع برای برگزاری مراسم شب های وداع و خاكسپاری به نقاط مختلف هرمزگان ، از غرب تا شرق اعزام می شوند.
وی ابراز داشت: مراسم های شهدا روز جمعه در استان به پایان می رسد و در خاك آرام می گیرند.
مدیركل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ادامه داد: این شهدا در عملیات های مختلف همچپن بدر ، خیبر ، والفجر یك و تك آخر در سال 67 به شهادت رسیده اند كه در بین آنان از جوان 17 ساله تا 37 ساله حضور دارند.
سردار سرخیلی یادآور شد: همه این شهدا در 6 ماه گذشته تفحص شده و هرمزگان با 20 شهید بیشترین شهدا را به خود اختصاص داده است.
وی افزود: این 20 شهید گمنام در 10 نقطه استان و در شهرستان های بندرعباس ، پارسیان ، بندرلنگه ، میناب و بشاگرد به خاك سپرده می شوند.
**چهارمحال و بختیاری
پیكر مطهر هفت شهید گمنام وارد شهركرد شد
پیكر پاك و مطهر هفت شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس روز سه شنبه از طریق فرودگاه بین المللی شهركرد وارد این شهر شد.
به گزارش ایرنا، پیكر پاك و مطهر این شهدای گمنام كه در مناطق عملیاتی مختلف به شهادت رسیده اند، پس از ادای احترام با پرواز تهران - شهركرد وارد مركز این شهر شدند و مورد استقبال مردم شهید پرور استان قرار گرفتند.
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، استاندار و جمعی از مسئولان اداری و نظامی استانی در بدو ورود به شهدای گمنام ادای احترام كردند.
مدیركل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری گفت: این شهدا در مناطق مختلف عملیاتی در طول هشت سال دفاع مقدس به شهادت رسیده اند.
سرهنگ پاسدار عباس عباسی تصریح كرد: پیكر 2 تن از شهدای گمنام در شهر گندمان، 2 تن در شهر فرادنبه شهرستان بروجن، 2 تن در شهر دستنا شهرستان كیار و پیكر مطهر یك تن از شهدای گمنام نیز در دانشكده فنی پسران شهركرد خاكسپاری می شود.
وی افزود: تشییع عمومی این شهیدان روز چهارشنبه یازدهم اسفند امسال از میدان انقلاب شهركرد تا میدان امامزادگان 2 معصوم (س) این شهر انجام و نماز بر پیكر پاك آن ها اقامه می شود.
عباسی اظهار كرد: پیكر پاك این شهیدان پس از تشییع و اقامه نماز به شهرهای مورد نظر منتقل و خاكسپاری می شود.
**كهگیلویه و بویر احمد
پیكر مطهر 2 شهید گمنام وارد یاسوج شد
پیكر پاك و مطهر 2 شهید گمنام دوران هشت سال دفاع مقدس در آستانه شهادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) و با استقبال با شكوه مردم و مسئولان اجرایی كهگیلویه و بویر احمد صبح امروز /سه شنبه/ وارد فرودگاه یاسوج شدند.
پیكر مطهر و مقدس این شهدا پس از استقبال رسمی و تشریفات نظامی در فرودگاه یاسوج در میان حضور پرشور و احساسات پاك اقشار مختلف مردم، خانواده های معزز شهدا و عاشقان و ارادتمندان به راه پرافتخار شهدا تا میدان شهر و ستاد كنگره شهدا تشییع شد.
تشییع كنندگان و عاشقان به خط سرخ شهادت در طول مسیر 6 كیلومتری فرودگاه یاسوج تا ستاد كنگره شهدا با نثار گل و عطر افشانی از این 2 مهمان گرانقدر استقبال كردند.
امروز و از ساعت 15 عصر آیین شبی با شهدا همراه با نوحه خوانی و مداحی قرار است با حضور این 2 شهید گمنام در حسینیه عاشقان ثارالله یاسوج برگزار شود.
پیكر پاك و مطهر این 2 كبوتر خونین بال فردا در میان خیل عاشقان و اردتمندان شهدا از مقابل ستاد كنگره شهدا به سمت میدان هفت تیر یاسوج تشییع و در دانشگاه آزاد اسلامی واحد این شهر به خاك سپرده خواهند شد.
**خراسان جنوبی
استقبال مردم و مسئولان از پیكر 6شهید گمنام دفاع مقدس در فرودگاه بیرجند
پیكر پاك 6 شهید گمنام دفاع مقدس نیز روز دوشنبه در فرودگاه بیرجند در مراسمی مورد استقبال تعدادی از خانواده های معظم شهدا، ایثارگران، مردم، مسئولان نظامی ، انتظامی، حوزه های علمیه، معاونان استانداری خراسان جنوبی و فرماندار مركز استان قرار گرفت.
پیكر مطهر 6شهید پس از استقبال به معراج شهدای بیرجند انتقال یافت، و روز پنجشنبه، سوم جمادی الثانی(12اسفند) همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان، در میدان شهدای این شهر تشییع خواهد شد.
از مجموع این یادگاران دفاع مقدس، پیكر 2 شهید در دانشگاه صنعتی بیرجند، پیكر 2شهید در دانشكده كشاورزی این شهر و پیكر بقیه شهدا در دانشگاه آزاد اسلامی فردوس به خاك سپرده خواهد شد.
این شهدا كه 17 تا 19 سال داشتند در مناطقی چون دجله، شلمچه و جزیره مجنون در عملیات های والفجر 4، خیبر و كربلای 5 به شهادت رسیدند.
تشییع پیكر این عزیزان همزمان با سی و سومین سالگرد عروجشان در سالروز شهادت حضرت زهرا(س) انجام می شود.
**گرگان
استقبال گسترده مردم گلستان از 7 شهید گمنام دفاع مقدس
در آستانه سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) ظهر امروز سه شنبه، پیكرهای مطهر هفت شهید خوشنام دوران دفاع مقدس وارد شهرستان گرگان شد و مورد استقبال گسترده مردم قرار گرفت.
به گزارش خبرنگار ایرنا مراسم استقبال از این هفت لاله گمنام در میدان بسیج گرگان به صورت متمركز برگزار شد.
آئین های وداع، تشییع و تدفین این شهدای مطهر همزمان با ایام فاطمیه در گرگان، سرخنكلاته، علی آبادكتول و رامیان برگزار می شود.
مراسم وداع در گرگان شامگاه امروز و پس از نماز مغرب و عشاء در امامزاده عبدالله (س) گرگان برگزار و پیكر پاك یكی از شهیدان ساعت 8.30 روز چهارشنبه از معراج شهداء (بهداری سپاه) به سمت گلزار شهدا انجام و در دانشكده دخترانه مائده به خاك سپرده خواهد شد.
مراسم استقبال از دو شهید در سرخنكلاته ساعت 14 روز چهارشنبه در ورودی شهر و آئین وداع پس از نماز مغرب و عشا در مسجد جامع این شهر برگزارخواهد شد.
پیكر مطهر این شهیدان صبح پنجشنبه همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در سرخنكلاته از توایع شهرستان گرگان تشییع و به خاك سپرده می شود.
1484 انتشار دهنده : اصغر رضاخانی
۰ نفر