به گزارش ایرنا از صدا و سیما عبدالعلی علی عسكری در همایش سراسری مدیران صدا و سیما كه روز سه شنبه در این سازمان برگزار شد با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا كه پیش رو است افزود: برنامه های انتخاباتی صدا و سیما در شش مرحله طراحی شده كه برنامه های تبیینی انتخابات از 24 بهمن آغاز شده است و تا هشتم فروردین ادامه خواهد یافت و بعد از آن برنامه های تبلیغی و فراخوان آغاز میشوند.
وی ادامه داد: صداوسیما به اندازه كافی به همه نامزدها برای تبلیغ برنامههای خود تریبون میدهد و اصل را بر بیطرفی گذاشته است.
وی با تأكید بر اینكه گفتمان تبلیغی رسانه ملی گفتمان امام و رهبری است، اظهار داشت: این گفتمان میتواند ایران را در مقابل فتنه دشمنان مقاوم كند.
علی عسكری با بیان اینكه با وجود واگذاری حق انتشار صدا و تصویر به صداوسیما در قانون اساسی، اما سازوكاری برای نظارت بر این موضوع وجود نداشت گفت: با توجه به اهمیت موضوع و بر اساس نظر رهبر معظم درخصوص مسئولیت رسانه ملی در موضوع انتشار صوت و تصویر فراگیر، رسانه ملی در اقدامی تاریخی ،سازمانی جدید به نام «سازمان تنظیم مقررات انتشار صوت و تصویر در فضای مجازی » ایجاد كرد.
عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر كشور نیز در این همایش گفت: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری رأی مردم حقالناس است و برماست كه این حق را رعایت و از آن صیانت كنیم.
رحمانی فضلی با بیان اینكه رئیس جمهور آمریكا به دنبال بهانهای برای منحرف كردن اذهان مردم كشور خود در خارج از مرزها است، گفت: دشمن در منطقه به دنبال همگرایی بین مخالفان جمهوری اسلامی است و آنچه پاسخگوی چنین فتنهای در منطقه و در سطح بینالمللی است انسجام، وحدت، كارآمدی، امید و نشاط، همبستگی و تابعیت از رهبری است.
وی افزایش نارضایتی در میان مردم را از سیاستهایی دانست كه دشمن در زمینههای مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی برای ضربه زدن به نظام دنبال میكند
وی بزرگنمایی و سیاهنمایی مشكلات و القای بیعدالتی و عدم توازن در كشور را زمینهای برای ضربه دشمنان به نظام ذكر میكند و معتقد است كه تبلیغات در رسانه باید به گونهای هدایت شود كه خدشهای به وحدت ملی وارد نكند.
رحمانی فضلی از همكاری نزدیك صداوسیما با وزارت كشور در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان قدردانی كرد.
سخنگوی شورای نگهبان نیز با بیان قدرت آگاهی بخشی صداوسیما در افكار عمومی گفت: رسانه ملی با تشریح اصل 115 قانون اساسی در خصوص ویژگی های نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری می تواند شرایط لازم برای حضور اشخاص در صحنه انتخابات را تشریح كند.
عباسعلی كدخدایی گفت: برای بالا بردن ضریب اطمینان مردم به انتخابات میتوان كار عظیم هیاتهای نظارتی و اجرایی انتخابات را در مستندهایی به تصویر كشید و نقش دستگاهها را در این زمینه برای مردم تبیین كرد.
فراهنگ* 9157* 1823* دریافت كننده: منصوره شوشتری* انتشار: طاهره نبی اللهی
رییس صدا و سیما: هر نامزد انتخابات هزار و210 دقیقه فرصت تبلیغ دارد
۱۰ اسفند ۱۳۹۵، ۲۰:۳۵
کد خبر:
82448197
تهران - ایرنا- رییس سازمان صدا و سیما ضمن تشریح راهبردها و رویكردهای این رسانه در انتخابات پیش رو گفت: در مدت 20 روز تبلیغات برای هر یك از نامزدها، هزار و 210 دقیقه فرصت تبلیغ در شبكه های صدا و سیما در نظر گرفته شده است.