۱۱ اسفند ۱۳۹۵، ۱۴:۲۰
کد خبر: 82449015
T T
۰ نفر

75 درصد كردستانی ها زیرپوشش بیمه سلامت هستند

۱۱ اسفند ۱۳۹۵، ۱۴:۲۰
کد خبر: 82449015
75 درصد كردستانی ها زیرپوشش بیمه سلامت هستند

سنندج- ایرنا- مدیركل بیمه سلامت كردستان گفت: یك میلیون و 150 هزار نفر از جمعیت استان شامل 75 درصد كل جمعیت زیرپوشش بیمه سلامت هستند.

سید انور اسماعیلی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با اجرای طرح تحول نظام سلامت و گسترش بیمه سلامت تاكنون بیش از یك میلیون و 150 هزار نفر زیرپوشش بیمه قرار گرفته و برای این تعدادی نیز دفترچه درمانی صادر شده است.
وی اضافه كرد: در راستای حمایت از اقشار كم برخوردار و آسیب پذیر جامعه و بعد از شروع به كار دولت تدبیر و امید، 372 هزار نفر از جمعیت استان كه فاقد هرگونه پوشش بیمه ای بودند بدون پرداخت حق بیمه و به صورت رایگان تحت پوشش بیمه همگانی سلامت قرار گرفته اند.
وی اظهار كرد: بیشترین جمعیت زیرپوشش بیمه سلامت استان مربوط به روستائیان بوده كه تاكنون 614 هزار و 680 نفر زیرپوشش این صندوق هستند.
اسماعیلی گفت: مابقی بیمه شدگان در قالب صندوق های كاركنان دولت و سایر اقشار كه شامل خانواده شهدا، جانبازان و افراد زیرپوشش سازمانهای حمایتی از جمله بهزیستی است بیمه شده اند.
وی اضافه كرد: تعدادبیماران خاص تحت پوشش بیمه سلامت در استان یك هزار و 797 نفر بوده كه سالانه در مجموع150میلیارد ریال مورد حمایت خدمات درمانی و دارویی قرار می گیرند.
به گفته وی كل هزینه درمانی بیمه شدگان بیمه سلامت كردستان در سال 1394 بیش از 2 هزار 687 میلیارد ریال است كه پیش بینی می شود تا امسال به سه هزار 360میلیارد ریال برسد.
وی اضافه كرد: بیمه سلامت كردستان جهت رفاه حال بیمه شدگان با 98 درصد از مراكز درمانی استان شامل 516 مركز درمانی قرارداد منعقد كرده است.
وی با اشاره به عقد قرارداد بیمه سلامت با دفاتر پیشخوان نیز گفت: جهت ارائه خدمات اداری علاوه بر 10اداره مستقر در سطح استان با 31 دفتر پیشخوان قرارداد همكاری منعقد شده است.
مدیركل بیمه سلامت كردستان از بیماران استان خواست برای حمایت از گسترش بیمه سلامت و كاهش هزینه های درمانی خود به مراكز درمانی داخل استان مراجعه كنند و از مداوای خارج از استانی خودداری كنند.
سید انور اسماعیلی گفت: طبق بررسی های انجام شده 25 تا 30 درصد شهروندان این استان برای مداوای خود به مراكز درمانی خارج استان مراجعه می كنند و این امر باعث كاهش درآمدهای حوزه سلامت و افزایش هزینه مداوای بیماران خواهد شد.
وی اضافه كرد: خروج بیماران بیمه شده استان به مراكز خارج از استان باعث می شود بیمه سلامت نتواند به طور كامل اعتبارات پیش بینی شده خود را محقق كند و این امر باعث كاهش ارتقاء سلامت استان می شود.
به گزارش ایرنا، طرح تحول نظام سلامت اردیبهشت سال 93 به منظور كاهش پرداخت هزینه های درمانی از جیب مردم، حضور پزشكان متخصص در بیمارستان های مشمول، ارتقای كیفیت خدمات درمانی و ویزیت در بیمارستان های مشمول، حفاظت مالی از بیماران صعب العلاج، خاص و نیازمند، ارتقای كیفیت هتلینگ بیمارستان های مشمول طرح و حمایت از ماندگاری پزشكان در مناطق محروم به مرحله اجرا درآمد.
نام نویسی برای بیمه سلامت ایرانیان نیز همزمان در سراسر كشور از اول اردیبهشت سال 1393 آغاز و توزیع دفترچه های درمانی نیز از سوم خرداد همان سال آغاز شد.
استان در مجموع یك میلیون و 493 هزار و 645 نفر جمعیت دارد كه در 29 شهر و هزار و 703 روستا ساكن هستند.
3020/ 1904
**خبرنگار: عبدالله رحمانی/**انتشاردهنده: مسعود احمدی
۰ نفر