۱۸ اسفند ۱۳۹۵، ۱۹:۳۹
کد خبر: 82457700
T T
۰ نفر
ورزشكار ايراني ركورد بيشترين ضربه به توپ با شانه را در گينس ثبت كرد

بوشهر- ايرنا- ' محمود كاوياني' ورزشكار اهل شهر 'كوار' استان فارس عصر چهارشنبه در آيين نكوداشت 18 اسفند 'روز بوشهر' در اين بندر با حضور مسئول ثبت ركوردهاي گينس در ايران با وارد كردن سه هزار ضربه به توپ با شانه، نام خود را در كتاب گينس ثبت كرد.

مسئول ثبت ركوردهاي گينس در ايران گفت: ركورد ياد شده تاكنون در اختيار يك انگليسي بود كه با يكهزار و 64 ضربه به توپ با شانه نام خود در گينس ثبت كرده بود.
روح الله دشمن زياري روز چهارشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: اين ورزشكار ايراني با 3 هزار ضربه به توپ با شانه به نوعي اين ركورد را در دنيا دست نيافتني و به نام خودش ثبت كرد.
وي ادامه داد: در چند ماهه آينده حكم كاوياني از دفتر ثبت ركوردهاي گينس در لندن به ايران و در آييني ويژه به وي اهدا خواهد شد.
مسئول ثبت ركوردهاي گينس در ايران گفت: با توجه به اينكه ركورد زني در بوشهر انجام شده به نام ايران و استان بوشهر در كتاب گينس ثبت خواهد شد.
دشمن زياري يادآور شد: مطابق قانون كتاب گينس، مكان ثبت ركورد علاوه بر ثبت در حكم گينس و كتاب گينس در سايت آن نيز درج مي شود.
وي در بخش ديگري از اين گفت وگو اظها ركرد: از هر فردي در ايران كه قادر به زدن ركورد گينس در رشته هاي مختلف است، دعوت مي كنيم براي ثبت آن به بوشهر بيايد و يا از طريق جذب اسپانسر زمينه شكستن ركورد گينس در محل زندگي خودش را فراهم كند.
دشمن زياري يادآور شد: در ايران هم اكنون چهار نفر دارنده حكم ثبت ركورد گينس هستند كه 2 مورد آن در رشته فوتبال در بخش تعداد گل زده و روپايي و 2 مورد نيز در رشته طناب زني و بيشترين ضربه زدن با توپ با شانه است.
وي افزود: يكي از 2 فوتباليست دارنده ركورد گينس علي دايي بازيكن سابق تيم ملي است كه بواسطه تعداد گل هاي زده در بازي هاي ملي دارنده ركورد گينس است ولي به دليل اينكه مراحل ثبت ركورد خود در كتاب گينس را انجام نداده هنوز گواهي ثبت ركورد گينس را دريافت نكرده است.
دشمن زياري افزود: هم اكنون 50 نفر از ايران در رشته هاي مختلف از آمادگي زدن ركوردهاي گينس برخوردار هستند كه از اين شمار 15 نفر براي ثبت ركورد نام نويسي كرده اند.
وي يادآورشد: تا 2 سال پيش ايرانيان بواسطه تحريم ها نمي توانستند در گينس نام و ركورد خود را ثبت كنند و هيچ مسئولي از گينس به ايران سفر نمي كرد اما با به نتيجه رسيدن برجام و تعاملي كه با دفتر گينس در لندن و دبي ايجاد كرديم ركورد ايرانيان در يكسال گذشته ثبت و قرار است بزودي رئيس گينس به ايران سفر كند كه زمان دقيق اين سفر متعاقب اطلاع رساني مي شود.
دشمن زياري گفت: افرادي كه تمايل دارند با ثبت ركورد دركوتاه مدت نام خود را در كتاب گينس ثبت كنند بايد هزينه اي نزديك به 400 ميليون ريال متحمل شوند ولي چنانچه قصد ثبت ركورد در 6 تا 12 ماه داشته باشند تنها هزينه مكاتبه هاي اداري را بايد گپرداخت كنند.
7212/6043** خبرنگار: عبدالصمد شهرياري** انتشار دهنده: خدانظر خواجه