۱۸ اسفند ۱۳۹۵، ۲۰:۴۱
کد خبر: 82457802
T T
۰ نفر
پیام تسلیت نماینده ولی فقیه و امام جمعه كرمانشاه به مناسبت درگذشت احمد عزیزی

كرمانشاه- ایرنا- آیت الله 'مصطفی علما' نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه كرمانشاه در پیامی درگذشت 'احمد عزیزی' شاعر ارزشی انقلاب را تسلیت گفت.

به گزارش ایرنا متن پیام حضرت آیت الله علما به شرح ذیل است؛
'انا لّله و انا الیه راجعون'
درگذشت شاعر انقلابی و چیره دست استاد 'احمد عزیزی' پس از تحمل رنج فراوان در بستر بیماری، موجب تاسف و تاثر گردید. وی در طول عمر هنری خود، علم، ادب و هنر را در راه اهل بیت، ولایت و انقلاب به زیبایی به خدمت گرفته بود و توانست آثار زیبا و تاثیر گذاری خلق كند.
لذا فرض عین می دانم از حسن توجه و عنایت ویژه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به این شاعر انقلابی تقدیر نموده كه پیام معظم له موجب تسلی دل بازماندگان و عموم مردم شریف و انقلابی این استان گردید.
اینجانب ضمن عرض تسلیت، برای آن مرحوم غفران و رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان صبر و اجر جزیل را خواستارم.
'احمد عزیزی' شاعر انقلاب كه از پانزدهم اسفند ماه سال 1386 به علت كاهش سطح هوشیاری ناشی از تشنج، بیماری قلبی و كلیوی در بیمارستان بستری بود، عصر دیروز دوشنبه 16اسفند در بیمارستان امام رضا (ع) كرمانشاه درگذشت.
عزیزی چهارم دی ماه سال 1337 در سرپل ذهاب كرمانشاه به دنیا آمد، او دارای آثاری نظیر كفش های مكاشفه، شرجی آواز، خوابنامه و باغ تناسخ، ترجمه زخم، باران پروانه، رودخانه رؤیا، ملكوت تكلم و سیل گل سرخ است.
رهبر معظم انقلاب در سال 1390 و در جریان سفر به استان كرمانشاه با حضور در بیمارستان امام رضا (ع) از وی عیادت و بر رسیدگی به وضعیت این شاعر آئینی تاكید كردند.
وی آثار شعر و نثر ادبی متعددی دارد و شاعری با سبك منحصر به فرد است كه این سبك به صورت مثنوی در كفش های مكاشفه او جلوه كرده ‌است.
تمایل سبك وی به معنویت و عرفان اسلامی با فرم جدیدی از مثنوی، ملهم از مثنوی مولوی، در شعر معاصر بی‌نظیر است، این سبك تاثیر بسیار زیادی در شعر معاصر گذاشته ‌است.
اشعار عزیزی با عرفان اسلامی آمیختگی دارد و تمجید از اهل بیت در بیشتر آثارش موج می‌زند.
قرار است مراسم تشییع پیكر شاعر انقلاب زنده یاد 'احمدعزیزی' فردا پنجشنبه 19اسفندساعت9:30مقابل مسجدجامع به طرف میدان آزادی برگزار شود و سپس پیكر آن مرحوم در مقبره الشعرا باغ فردوس كرمانشاه آرام بگیرد.
3033انتشار دهنده:فرزاد نویدی