۱۹ اسفند ۱۳۹۵، ۱۸:۴۵
کد خبر: 82458814
T T
۰ نفر
استاد بدیع الزمان فروزانفر مایه افتخار خطه كویری بشرویه است

بیرجند- ایرنا- مسئول هیئت امنا آثار استاد فروزانفر در بشرویه گفت: بدیع الزمان چهره ای برجسته در حوزه علم و ادب این مرز و بوم است كه مایه افتخار خطه كویری بشرویه است.

عباس جعفرزاده ظهر پنجشنبه در چهارمین جشنواره جایزه استاد فرورانفر در بشرویه افزود: نبوغ ادبی و اقدامات ارزنده این استاد در حوزه ادبیات نه تنها در داخل بلكه در خارج از كشور نیز زبانزد است.
وی ادامه داد: یكی از مهم ترین ضرورت های فرهنگی در هر جامعه آشنا ساختن نسل جدید با مفاخر و مشاهیر آن جامعه است.
جعفرزاده اظهار كرد: استاد بدیع الزمان فروزانفر كه به عنوان چهره ای برجسته كه از پیشتازان عرصه علم و ادبیات كشور محسوب می شود از منطقه ای كوچك و كویری خود را به دنیا معرفی كرد.
وی روح هر جامعه را فرهنگ آن اجتماع دانست و اضافه كرد: این افراد سرمایه های فرهنگی و اجتماعی جامعه ما محسوب می شوند و باید در تمامی ابعاد برای نسل جوان شناسانده شوند.
جعفرزاده گفت: یكی از مهم ترین اهداف برگزاری چهارمین جشنواره جایزه استاد فروزانفر علاوه بر آشنا ساختن نسل جوان با مشاهیر و مفاخر خود، هدایت و سامان بخشیدن به فرهنگ جامعه است.
به گزارش ایرنا، وی ادامه داد: برگزاری این گونه مراسم ها علاوه بر ایجاد انگیزه خودباوری برای نوجوانان و جوانان موجب تقویت همبستگی مردم و معرفی شهرستان بشرویه در سطح ملی است.
جعفرزاده گفت: شهرستان بشرویه دارای استعداد زیادی در حوزه گردشگری می باشد و با وجود چهره های برجسته دینی و ادبی دارای ظرفیت های قابل توجهی در عرصه فرهنگ و ادب نیز هست.
وی افزود: هیئت امنای آثار استاد فروزانفر در سال 91 در تهران تشكیل شد و به دنبال آن هیئت امنای آثار استاد در سال 93 در بشرویه آغاز به فعالیت كرد.
جعفرزاده اضافه كرد: با توجه به تاكید استاد بر مسایل پژوهشی با تلاش پژوهشگران بومی این شهرستان تحقیقاتی در حوزه ادبیات و آثار استاد صورت گرفته و همچنین تالیف كتابی شامل خلاصه ای از آثار استاد توسط یكی از محققان بشرویه در دست اجرا است.
استاد فروزانفر در سال 1276 در شهرستان بشرویه چشم به جهان گشود. وی طبقه اول ادبای معاصر و از پایه گذاران آموزش های دانشگاهی است كه شاگردان و ترببیت یافتگان او اكنون از نامداران عرصه ادبیات معاصر هستند.
استادانی از جمله دكتر عبدالحسین زرین كوب، دكتر سید جعفر شهیدی، دكتر محمدرضا شفیعی كدكنی، دكتر علی محمد حق شناس، دكتر حسین خطیبی، دكتر سادات ناصری، دكتر امیر حسین یزدگردی در كلاس وی علم آموختند.
پژوهش های او در زمینه تاریخ ادبیات ایران، مولوی شناسی، عطار شناسی وتصحیحات، جملگی مبین روش های تازه و ابتكار وی در تحقیق است.
نخستین همایش ملی گرامیداشت استاد فروزانفر در سال 83 در بشرویه برگزار شد، به دنبال تشكیل هیئت امنای آثار استاد در تهران سه جشنواره ملی جایزه استاد بدیع الزمان فروزانفر در فاصله سال های 92 تا 94 برگزار شد و چهارمین جشنواره نیز امروز در شهرستان بشرویه زادگاه این استاد برگزار شد.
شهر بشرویه در 300كیلومتری شمال غرب بیرجند مركز خراسان جنوبی قرار دارد.
برای دریافت لحظه به لحظه اخبار خراسان جنوبی به كانال تلگرامی irnabirjand@ ملحق شوید.
*7550* 6054* خبرنگار- نرگس سینایی* انتشاردهنده - مریم پنجابی*