۲۳ اسفند ۱۳۹۵، ۱۳:۳۲
کد خبر: 82462843
T T
۰ نفر
واكسيناسيون 110 هزار راس دام عشاير چهارمحال و بختياري

شهركزد- ايرنا- مديركل دامپزشكي چهارمحال و بختياري گفت: در آستانه شروع كوچ بهاره عشاير به مناطق ييلاقي اين استان 110 هزار و 785 راس دام سبك عشاير در مناطق قشلاقي شهرستانهاي ايذه، لالي و شوشتر توسط 3 اكيپ اعزامي از اين استان در برابر بيماري تب برفكي واكسينه شدند.

دكتر عبدالمحمد نجاتي روز دوشنبه در گفت وگو با ايرنا اظهار كرد: با تمهيدات انديشيده شده در زمان شروع تقويم كوچ عشاير يك ميليون و 500 هزار راس دام سبك عشاير كنترل و در برابر بيماريهاي دامي واكسينه خواهند شد.
وي افزود: بيماري تب برفكي يكي از بيماري هاي واگير دار زوج سميان از جمله گاو، گوسفند و بز است كه در صورت بروز بيماري باعث خسارات اقتصادي زيادي به دامداران مي شود.
وي مراتع و مناطق ييلاقي استقرار عشاير كوچرو در شهرستانهاي مختلف استان را عاري از هرگونه بيماري دامي دانست و گفت: بنابر وظيفه ذاتي شبكه دامپزشكي همه دام هاي كه قصد ورود به استان را داشته باشند را كنترل و در برابر بيماري ها واگيردار دامي وارد عمل مي شود.
به گزارش ايرنا، سال گذشته بيماري تب برفكي بيشترين خسارت مالي را به دامداران و عشاير چهارمحال و بختياري وارد كرد.
چهارمحال و بختياري با داشتن 146 هزار نفر جمعيت عشايري به همراه يك ميليون 500 هزار راس دام سبك (گوسفند و بز) بزرگترين استان عشايرنشين كشور بعد از استان فارس است.
خبرنگار: مرتضي شاهوردي**انتشاردهنده: جهانبخش صفري دهكردي
6199/6021