۲۵ اسفند ۱۳۹۵، ۱۰:۵۴
کد خبر: 82465401
T T
۰ نفر

حوادث چهارشنبه آخر سال در گیلان 153 مصدوم داشت

۲۵ اسفند ۱۳۹۵، ۱۰:۵۴
کد خبر: 82465401
حوادث چهارشنبه آخر سال در گیلان 153 مصدوم داشت

رشت - ایرنا - رئیس دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان گفت: در حوادث چهارشنبه آخر سال در استان 153 نفر مصدوم شدند كه این تعداد شامل 114 مرد و 39 زن است.

شاهرخ یوسف زاده چابك در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این آمار از ساعت 12 ظهر روز گذشته (سه شنبه) تا ساعت 9 و 30 دقیقه امروز (چهارشنبه) را شامل می شود.
وی اظهار داشت: از این تعداد مصدومان حوادث چهارشنبه آخر سال در مناطق مختلف استان ، 12 نفر از سوی اوژانس 115 گیلان به صورت سرپایی درمان شدند، سه نفر نیز از سوی مركز مدیریت حوادث و فوریت های پزشكی استان به مراكز درمانی انتقال یافتند.
به گفته یوسف زاده، بقیه مصدومان نیز خودشان یا توسط خانواده ها برای دریافت خدمات درمانی به بیمارستان های استان مراجعه كردند.
وی با بیان اینكه از مجموع مصدومان حوادث چهارشنبه آخر سال در گیلان 114 نفر مرد و بقیه زن هستند، تصریح كرد: رشت و لنگرود بیشترین مصدومان را داشته اند.
یوسف زاده بیشترین علت آسیب را استفاده از ترقه های غیرمجاز و مواد كپسولی آتش زا عنوان و خاطرنشان كرد: سوختگی نواحی مختلف بدن شامل دست و چشم بیشترین آسیب را شامل می شود.
60 پایگاه اورژانس شهری و جاده ای در گیلان و تمامی نیروهای اورژانس 115 استان برای امدادرسانی حادثه های چهارشنبه آخر سال به صورت ویژه آماده باش بودند.
اورژانس 115 گیلان دارای بیش از 400 نیرو، 90 دستگاه آمبولانس و یك دستگاه اتوبوس آمبولانس است.
جمعیت هلال احمر استان نیز با 16 تیم واكنش سریع و سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری كلانشهر رشت با 300 آتش نشان برای امدادرسانی احتمالی آماده باش بودند.
حوادث چهارشنبه آخر سال گذشته در گیلان، 106 مصدوم و یك فوتی ( پسر 16 ساله در رشت) بر جا گذاشت كه 25 نفر از مصدومان توسط مركز مدیریت حوادث و فوریت های پزشكی استان در بیمارستان بستری شدند و بقیه به صورت سرپایی تحت درمان قرار گرفتند. بیشترین ماده انفجاری ترقه و بیشترین نوع آسیب نیز سوختگی بوده است.
خبرنگار: شادی خورشیدی سدهی ** انتشاردهنده: امیرحسین كبیری
7286/2007
۰ نفر