۲۶ اسفند ۱۳۹۵، ۱۹:۰۰
کد خبر: 82467158
T T
۰ نفر

كرملین معامله با آمریكا در مورد كریمه را رد كرد

۲۶ اسفند ۱۳۹۵، ۱۹:۰۰
کد خبر: 82467158
كرملین معامله با آمریكا در مورد كریمه را رد كرد

مسكو - ایرنا - كاخ كرملین امكان معامله با آمریكا بر سر شبه جزیره كریمه در كناره دریای سیاه را كه پس از یك همه پرسی از اوكراین جدا و به روسیه منضم شد، رد كرد.

به گزارش ایرنا، دیمیتری پسكوف سخنگوی رئیس جمهوری روسیه روز پنجشنبه گفت: مسكو قصد ندارد برای لغو تحریم های ضدروسی غرب بر سر منطقه كریمه معامله كند.
خبرگزاری روسیا سگودنیا به نقل از سخنگوی پوتین نوشت: برگزاری همه پرسی دوم در شبه جزیره كریمه هم مردود و غیرقابل قبول است.
پسكوف گفت: بیش از 30 درصد مردم آلمان و ایتالیا شبه جزیره كریمه را بخشی از روسیه می دانند و نتایج نظرسنجی اخیر این واقعیت را نشان داد و به همین دلیل معامله در این مورد مطرح نیست.
ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز دیدگاه دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریكا مبنی بر مالكیت اوكراین بر این شبه جزیره را قاطعانه رد كرده و گفته است: مسكو قصد ندارد منطقه كریمه را به اوكراین بازگرداند.
وی افزود: قلمرو كشور ما به هیچ كشوری واگذار نمی شود و كریمه نیز بخشی از فدراسیون روسیه است.
شان اسپایسر سخنگوی كاخ سفید پیشتر گفته بود كه ترامپ به روشنی گفته است انتظار دارد، دولت روسیه تنش ها را در اوكراین كاهش داده و شبه جزیره كریمه را به این كشور بازگرداند.
شبه جزیره كریمه واقع در ساحل دریای سیاه سال 2014 پس از برگزاری یك همه پرسی به خاك روسیه ملحق شد اما اوكراین و كشورهای غربی به پیشگامی آمریكا روسیه را به «اشغال» این منطقه متهم می كنند.
ترامپ كه در رقابت های انتخاباتی، احتمال به رسمیت شناختن الحاق كریمه به روسیه و لغو تحریم های ضدروسی را مطرح كرده بود، چندی پیش در یك كنفرانس خبری با ترزا می نخست وزیر انگلیس گفت كه صحبت از لغو تحریم ها در مورد روسیه هنوز خیلی زود است.
نیكی هیلی نماینده آمریكا در سازمان ملل متحد هم در اولین حضورش در شورای امنیت سازمان ملل موضعی تند در این رابطه گرفت و گفت: خواستار گسترش روابط با روسیه هستیم، اما وضعیت ناراحت كننده شرق اوكراین موضوعی است كه محكومیت آشكار و شدید اقدامات روسیه را طلب می كند.
هیلی در نشست یاد شده تاكید كرد كه تحریم ها علیه روسیه تا بازگشت شبه جزیره كریمه به خاك اوكراین لغو نخواهد شد.
اروپام*391 انتشار دهنده: هادی مولوی نیا