۲ فروردین ۱۳۹۶، ۲۱:۳۷
کد خبر: 82471454
T T
۰ نفر

بازرسی اصناف در كردستان از مرز 12 هزار و 900 مورد گذشت

۲ فروردین ۱۳۹۶، ۲۱:۳۷
کد خبر: 82471454
بازرسی اصناف در كردستان از مرز 12 هزار و 900 مورد گذشت

سنندج- ایرنا- سرپرست اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت كردستان گفت: 12 هزار و 902 مورد بازرسی از واحدهای صنفی و غیر صنفی در طرح نظارتی ویژه نوروز انجام شده است.

فرزاد سردارزاده روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به اینكه این بازرسی ها از یكم تا 30 اسفند سال جاری اجرا شده است افزود: در این بازرسی ها 466 مورد تخلف از واحدهای صنفی كشف شده است.
به گفته وی، در این رابطه 419 فقره پرونده برای واحد های متخلف صنفی و غیر صنفی تشكیل شده كه عمده این تخلف ها گرانفروشی، كم فروشی و عدم درج قیمت بوده كه در این پرونده ها در مجموع 6 میلیارد و 332 میلیون ریال جریمه برای متخلفان در نظر گرفته شده است.
سرپرست اداره بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن وتجارت كردستان گفت: در مدت یاد شده از طریق ستاد خبری ادارات صنعت، معدن و تجارت شهرستان‌های استان 389 مورد گزارش مردمی دریافت و در رسیدگی به آنها 163 مورد تخلف احراز شد كه در این زمینه پرونده تشكیل و به تعزیرات حكومتی ارسال شد.
وی افزود: شهروندان می توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف واحدهای صنفی از جمله كم فروشی، گرانفروشی، عدم درج قیمت واحدهای مختلف صنفی مراتب را با شماره تلفن 124 و یا بامراجعه به ادارات تابعه در شهرستان ها و در مركز استان به سازمان صنعت، معدن و تجارت مراجعه كرده و موارد تخلف را گزارش كنند.
هم اكنون حدود 56 هزار واحد صنفی دارای پروانه كسب در استان كردستان وجود دارد كه از این تعداد 29 هزار واحد در مركز استان مستقر بوده و حدود سه درصد از این واحدهای صنفی فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای محسوب می شوند.
3034/ 3020
** خبرنگار: حسن حسین زاده ** انتشار دهنده: عبدالله رحمانی