۸ فروردین ۱۳۹۶، ۲۳:۴۳
کد خبر: 82476625
T T
۰ نفر
نماينده اهواز در مجلس: برخي ها قصد دارند موضوع اشتغال در استان را سياسي جلوه دهند

اهواز- ايرنا- نماينده مردم اهواز، حميديه، باوي و كارون در مجلس شوراي اسلامي گفت: برخي ها قصد دارند موضوع اشتغال و معضل بيكاري در استان را سياسي و جناحي جلوه دهند اما بي شك با كنارگذاشتن جناح بندي ها مي توانيم دست هاي آسيب رسان را كوتاه كنيم.

به گزارش ايرنا جوادكاظم نسب الباجي عصر سه شنبه در نشست مشترك با مسئولان شركت فولاد اكسين خوزستان اظهاركرد: در استان خوزستان دست هاي پنهاني وجود دارد كه به موسسات و صنايع استان آسيب جدي وارد كرده و در جهت تخريب اين صنايع همواره تلاش مي كنند.
وي افزود: خوزستان در گذشته هاي دور جزو استان هاي مطرح در زمينه صنايع بود اما برخي ها نمي خواهند كه اين استان به روزهاي درخشان خود بازگردد.
نماينده اهواز، حميديه، باوي و كارون در مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: شناسايي دست هاي پنهان و ورود علما و بزرگان و نخبگان استان به صحنه براي جلوگيري از اين آسيب ها مي تواند اقتصاد خوزستان را به شرايط مطلوبي برساند.
وي بيان كرد: بيكار شدن حدود چهار هزار نفر در شركتي نظير گروه ملي و شرمندگي آن ها نزد خانواده هاي خود براي ما دردآور است اما به همت استاندار و ساير مسئولان استان مشكلات اين شركت در حال برطرف شدن است.
الباجي تصريح كرد: باوجود دست هاي پنهان صنايع استان روز به روز بيشتر دچار آسيب مي شوند اما اميد است صنايع استان در كنار نمايندگان و علماي استان و با تعامل بيشتر بتوانند از اين آسيب ها در امان بمانند.
وي بيان كرد: هيچگاه نمي پذيريم كه دود و زيان و مشكلات زيست محيطي شركت هاي بزرگ صنعتي استان براي مردم خوزستان باشد اما منافع اين شركت ها به خارج استان برسد.
نماينده اهواز، حميديه، باوي و كارون در مجلس شوراي اسلامي گفت: يكي از اموري كه در ماه هاي اخير آن را به صورت جدي دنبال كرديم، بحث تحقيق و تفحص از صنايع نيشكر بود چرا كه دود و زيان اين شركت براي مردم استان اما منافع و اشتغال آن براي جاي ديگر بود.
وي بيان كرد: نمايندگان اهواز دركنار صنايع اين شهرستان و استان بوده و اميد است در سال توليد و اشتغال بتوانيم فعاليت شركت هاي بزرگي را نظير فولاد اكسين تقويت كنيم.
الباجي گفت: اكنون يكي از مسائلي كه به صورت جدي بايد از سوي شركت فولاد اكسين دنبال شود ارائه خدمات اجتماعي به روستاهاي اطراف اين شركت است چرا كه آن ها بيشتر از سايرين از الاينده هاي اين شركت آسيب مي بينند و در اولويت دريافت خدمات هستند.
وي تصريح كرد: توسعه فضاي سبز و ارائه بيشتر خدمات اجتماعي و ورزشي به روستاهاي اطراف شركت فولاد اكسين خوزستان مي تواند ضمن اين كه از آلاينده هاي زيست محيطي جلوگيري كند موجب رضايتمندي مردم منطقه شود.
7152/6064
خبرنگار: محمدرضاخبازان** انتشار دهنده: محسن بهاروند