۱۰ فروردین ۱۳۹۶، ۲۳:۵۸
کد خبر: 82478200
T T
۰ نفر
امام جمعه يزد و نماينده خبرگان رهبري رحلت حجت الاسلام برهان را تسليت گفتند/اعلام عزاي عمومي در مهريز

يزد - ايرنا - نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه يزد و نماينده مردم استان در مجلس خبرگان رهبري در پيام مشتركي رحلت امام جمعه فقيد مهريز را تسليت گفتند.

به گزارش پنجشنبه شب پايگاه خبري امام جمعه يزد ، در پبام آيت الله محمد رضا ناصري و آيت الله ابوالقاسم وافي آمده است: درگذشت عالم وارسته و مجاهد خستگي ناپذير و يار صديق رهبري، حضرت حجت‌الاسلام حاج شيخ علي برهان امام جمعه گرانقدر شهر مهريز كه بيان شيوايش در منابر و خطبه‌هاي نماز جمعه، همواره نمايانگر تدين و عشق او به شريعت احمدي و دين محمدي بود، موجب تاثر و تاسف عميق گرديد.
اين خطيب توانا كه كرامت فرزند شهيد بودن را به همراه داشت، طعم شهادت را نيز از برادر شهيدش در ذائقه و بيان خود هميشه نمايان مي‌ساخت و در مبارزاتش چه قبل از انقلاب با ايادي و سرسپردگان رژيم طاغوت و چه بعد از آن با منافقين و مرفهين بي‌درد و دشمنان قسم خورده انقلاب درد كشيده و زجر چشيده بود.
عمق مطالب علمي وي خصوصا در تربيت و پرورش نوجوانان و جوانان دغدغه ايشان در رعايت شئونات اسلامي مردم و توجه به احاديث اهل بيت عليهم السلام، بيانگر ژرف‌انديشي و پايبندي به اصول اسلام ناب محمدي بود. همراه با اين دردها و دغدغه‌ها، بيماري جسمي كه سال‌ها عارض او بود نتوانست ايشان را يك لحظه ساكت نگه دارد؛ چرا كه او نمونه بارز مرد انقلابي و خدا ترس بود و به راستي جاي خالي اين مرد بزرگ به زودي پر نخواهد شد.
اينجانبان اين ضايعه دردناك را به امام زمان(عج)، مقام معظم رهبري، مردم شريف شهرستان مهريز، بيت محترم و فرزندان گرامي ايشان و به همه روحانيون و طلاب و اهل منبر و خطابه تسليت عرض نموده، براي روح بزرگش علو درجات آرزو كرده و براي بازماندگان و علاقه‌مندان صبر جميل و اجر جزيل از خداوند بزرگ مسئلت مي‌نماييم.
انتظار مي‌رود مردم ولايتمدار دارالعباده يزد به ويژه شهرستان مهريز آنطور كه شايسته مقام آن مرحوم است در بزرگداشت ايشان همت وافي و عنايت كافي مبذول داشته و در مراسم بزرگداشتي كه صبح روز شنبه 12 فروردين از ساعت 8 لغايت 10 صبح در مسجد روضه محمديه(حظيره) برگزار مي‌گردد شركت نمايند.
گزارش ديگري حاكيست به همين مناسبت از سوي فرماندار مهريز فردا /جمعه/ در اين شهرستان عزاي عمومي اعلام شد.
حجت الاسلام مرحوم علي برهان امام جمعه فقيد مهريز عصر امروز در سن 76 سالگي بر اثر عارضه بيماري ريوي در بيمارستان شهيد صدوقي يزد به رحمت ايزدي پيوست.
شهرستان مهريز در 30 كيلومتري يزد واقع شده است.
7536/ 6197دريافت كننده:كاظم سبحان زاده**انتشار: فلاح
irnayazdd@