۲۱ فروردین ۱۳۹۶، ۹:۳۲
کد خبر: 82488047
T T
۰ نفر
فرماندار كوهرنگ بر تسریع در بازگشایی ایلراه های عشایری تاكید كرد

شهركرد- ایرنا - فرماندار كوهرنگ بر تسریع در بازگشایی و بازسازی 350 كیلومتر ایلراه های عشایری این شهرستان در آستانه كوچ بهاره به مناطق ییلاقی تاكید كرد.

به گزارش ایرنا، مرتضی زمانپور روز دوشنبه در جلسه شورای عشایر شهرستان كوهرنگ از دستگاه های اجرایی متولی امور عشایر، منابع طبیعی، دامپزشكی، بهداشت و درمان و نیروی انتظامی منطقه خواست تا قبل زمان تقویم كوچ بهاره (نیمه دوم اردیبهشت ماه) زمینه استقرار عشایر در منطقه را مهیا كنند.
وی، تخریب و سیلابی شدن بخش عمده از ایلراه های مسیر حركت كوچ در گردنه ' تاراز، لاسوزنی، ماربره ، شاه منصوری و چری' در بارندگی های فصل پاییز و زمستان گذشته در شهرستان را یادآورشد و تصریح كرد: برای بازگشایی مسیرهای عبور كوچ عشایر در مدت زمان باقی مانده، همت و تلاش مضاعف مسئولان متولی محلی و استانی را می طلبد.
فرماندار كوهرنگ تامین امنیت عشایر كوچرو در بین راه را برعهده عوامل نیروی انتظامی دانست و گفت: اتحادیه عشایری با تمهیدات اندیشیده شده در خصوص حضور عاملان توزیع خود در مسیر كوچ، سوخت فسیلی، گاز مایع و مایحتاج اولیه زندگی ، این قشرمولد و آسیب پذیر را تامین خواهد كرد.
زمانپور تعداد جمعیت عشایر پیش بینی شده برای ورود به مناطق ییلاقی شهرستان كوهرنگ در فصل بهار امسال را حدود 12 هزار نفر به همراه 800 هزار راس دام اعلام كرد و گفت: بیش از 60 درصد از دام عشایر چهارمحال و بختیاری در مناطق ییلاقی كوهرنگ مستقر می شود.
به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری با 126 هزار نفر جمعیت عشایری به همراه یك میلیون و 600 هزار راس دام سبك درون كوچ و برون كوچ ، دومین استان عشایری كشور بعد از استان فارس است.
خبرنگار: پروین علیخانی - مرتضی شاهوردی
6199/ 9852