۲۱ فروردین ۱۳۹۶، ۱۲:۴۱
کد خبر: 82488398
T T
۰ نفر
سيستم  برطرف كننده دفع بوي فضولات در يك مرغداري گناوه نصب شد

گناوه- ايرنا- رئيس اداره حفاظت محيط زيست گناوه گفت: براي نخستين بار سيستم برطرف كننده دفع بوي بد فضولات مرغ (داك) در يك مرغداري كه براي اهالي يك روستاي شهرستان مشكل زيست محيطي ايجاد كرده بودT نصب و مشكل بوجود آمده برطرف شد.

محمد توليده روز دوشنبه در گفت وگو با خبرگزاري جمهوري اسلامي افزود: درپي شكايت هاي مردمي روستاي محمدصالحي مبني بر نارضايتي از بوي بد ناشي از يك مرغداري در جوار اين روستا با پيگيري اين اداره و همكاري مالك آن اين سيستم نصب شد.
وي گفت: براي نصب اين سيستم مالك آن 780 ميليون ريال هزينه كرده است كه با اين اقدام رضايت نسبي مردم اين روستا را بدنبال داشته است.
توليده اظهاركرد: اين سيستم بوي داخل سالن پرورش جوجه را ازطريق كانال به بيرون هدايت وسپس در آب مخزن هاي تعبيه شده انتقال داده و مانع از انتشار بوي بد آن در اطراف مرغداري مي شود.
رئيس اداره حفاظت محيط زيست گناوه گفت: به منظور بازدهي اين سيستم بازديدهاي مداومي بويژه در شب از آن انجام مي شود تا درصورت مشكلي نسبت به رفع آن اقدام شود.
وي اظهار كرد: استفاده از اين سيستم در شمال كشور وجود دارد كه از آن الگوگيري شده و اميدواريم در آينده نزديك همه مرغداري هاي منطقه از اين وسيله استفاده كنند.
شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قراردارد.
6164/6043** خبرنگار: نعمت الله بهروزي** انتشار دهنده: خدانظر خواجه