۲۲ فروردین ۱۳۹۶، ۸:۵۵
کد خبر: 82489234
T T
۰ نفر
برگزيدگان جشنواره ملي خوشنويسي محمد رسول الله (ص) در يزد معرفي شدند

يزد - ايرنا - 17 برگزيده نخستين جشنواره ملي خوشنويسي محمد رسول الله (ص) در رشته هاي نستعليق، شكسته نستعليق، نسخ و ثلث شامگاه دوشنبه در آييني در كتابخانه وزيري يزد تجليل شدند.

به گزارش ايرنا، در اين آيين با حضور مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان يزد و جمعي از استادان برجسته خوشنويسي كشورمان، از يادگار خيام از كردستان، علي خيري از اصفهان، محمود رهبران از يزد، مصطفي عابديني از قم، محمد عبداللهي از گيلان، اصغر گالشي از اردبيل و سيدحيدر موسوي از قزوين به عنوان برترين هاي رشته نستعلق تجليل به عمل آمد.
در رشته شكسته نستعليق نيز بهادر پگاه از قزوين، امير دانش مراغي از آذربايجان شرقي، غلامعلي گوران از مازندران و ذبيح الله مولويي مهر از البرز رتبه هاي برتر را كسب كردند.
همچنن زهرا شيرازي پور از البرز، زهرا ميبدي از قم و الهام ميرطلايي از اصفهان در رشته نسخ و علي ايراني از قم، عليرضا فلاحت پيشه از تهران و وحيد فولادزاده از قم در رشته ثلث به عنوان نفرات برتر معرفي شدند.
به هر يك از نفرات برتر اين جشنواره سه سكه بهار آزادي اهدا شد.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان يزد در اين آيين گفت: ثبت نام و دريافت تصوير آثار علاقه مندان به شركت در جشنواره ملي خوشنويسي محمد رسول الله (ص) از مهر تا دي ماه سال گذشته انجام و در نهايت 305 اثر دريافت شد.
علي غياثي ندوشن افزود: پس از آن با داوري اوليه، اصل 213 اثر راه يافته به بخش نمايشگاه در بهمن ماه دريافت و با انجام داوري نهايي در اسفند ماه 17 اثر برگزيده شد.
وي ادامه داد: داوران اين جشنواره شامل غلامحسين اميرخاني، يدالله كابلي، محمد حيدري، علي شيرازي، احمد فلسفي، سيدرضا بني رضي و احمد عبدالرضايي آثار شركت كنندگان در رشته هاي نستعليق، شكسته نستعليق، نسخ و ثلث را داوري و برگزيدگان هر رشته را مشخص كردند.
در پايان آيين تجليل از برگزيدگان نخستين جشنواره ملي خوشنويسي محمد رسول الله (ص) در يزد، نمايشگاه آثار شركت كنندگان در جشنواره نيز گشايش يافت.
اين نمايشگاه به مدت 20 روز در كتابخانه وزيري واقع در خيابان مسجد جامع يزد داير است.
استان يزد 91 خوشنويس برجسته دارد كه يك نفر استاد، 70 نفر ممتاز و 20 نفر فوق ممتاز هستند.
7532 / 6197خبرنگار: سعيد صادقي مقدم**انتشار: محمدحسين فلاح تفتي
irnayazdd@