۲۴ فروردین ۱۳۹۶، ۹:۴۳
کد خبر: 82491187
T T
۰ نفر
افزایش 60 درصدی سرمایه گذاری صنعتی مازندران در دولت یازدهم

نوشهر - ایرنا - معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری اداره كل صنعت، معدن و تجارت مازندران با اشاره به رشد 60 درصدی سرمایه گذاری صنعتی دولت یازدهم در استان گفت : در این مدت 23 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در مازندران صورت گرفته است.

جهانگیر بائی لاشكی روز پنجشنبه در نوشهر به خبرنگار ایرنا گفت : با این میزان سرمایه گذاری 834 واحد تولیدی جدید در مازندران پروانه بهره برداری از اداره صنعت، معدن و تجارت دریافت و آغاز به فعالیت كردند.
وی تصریح كرد: در این مدت نیز با حمایت از واحدهای تولیدی مازندران 41 هزار و 839 فرصت شغلی در حوزه صنعت، معدن و تجارت ایجاد شد.
بائی لاشكی بهره برداری از 6 طرح بزرگ صنعتی با سرمایه گذاری بیش از 10هزار میلیارد ریال همچون صنایع سیمان كیاسر، البرز ایرانیان، مجتمع كاغذ تبریز، صنایع تولیدی پلی استایرن انبساطی سهند، طرح های توسعه شركت فرآورده های لبنی كاله وزغالشویی البرز مركزی را از مهمترین سرمایه گذاری در مازندران بر شمرد.
وی با اشاره به افزایش 141 درصدی ارزش هر تن صادرات در دولت یازدهم افزود: در این مدت ارزش هر تن صادرات مازندران از شاخص 196 دلار در سال 92به 474 دلار در سال گذشته رسید.
معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری اداره كل صنعت، معدن و تجارت مازندران به افزایش بیش از 60 درصدی صادرات مازندران در دولت یازدهم اشاره كرد و گفت: كالاها و خدمات به ارزش بیش از یك میلیارد و 530 میلیون دلار نیز در این مدت از استان به خارج صادر شد.
وی از تملك یك هزار و 50 هكتار زمین جهت توسعه شهركهای صنعتی استان و افزایش 60 درصدی سرانه زمین صنعتی مازندران نیز در دولت یازدهم خبر داد.
بائی لاشكی اظهار داشت: در دولت تدبیر و امید فاز عملیاتی پهنه اكتشافی به مساحت بیش از پنج هزار و 300 كیلومتر مربع (قریب یك چهارم مساحت استان) با مشاركت شركت سرمایه گذاری غدیر برای نخستین بار در مازندران آغاز شد.
وی احداث تصفیه خانه صنعتی در شهرك های صنعتی استان و كسب رتبه برتر در كشور از لحاظ تعداد تصفیه خانه، احداث اولین شهرك صنفی برنج در كشور و چندین شهرك صنفی در دست احداث و استقرار پنجره واحد سرمایه گذاری صنعت ،معدن وتجارت استان را از سایر اقدامات دولت یازدهم در مازندران عنوان كرد.
مازندران با بیش از سه هزار و 400واحد تولیدی و صنعتی و80 هزار نفر شاغل در این واحدها، رتبه نهم كشور را به لحاظ تعداد واحد تولیدی به خود اختصاص داده است كه بیشترین آنها در بخش صنعت كانی غیر فلزی با 1217 فقره و صنعت غذایی با 532 فقره فعالیت دارند.
خبرنگار : سیدمحمد اكبرموسوی**انتشار دهنده:سید محسن حسن نیا
1899/1295/ 1602/