۲۴ فروردین ۱۳۹۶، ۱۵:۰۹
کد خبر: 82491632
T T
۰ نفر
آغاز نام ‌نويسي حج تمتع/ وديعه گذاران به شعبه هاي بانك ملي مراجعه كنند

يزد - ايرنا - مديركل حج و زيارت استان يزد از آغاز نام‌ نويسي متقاضيان واجد شرايط براي اعزام به حج تمتع سالجاري در اين استان همزمان با سراسر كشور خبر داد و گفت: دارندگان فيش‌ هاي ثبت نام تا 31 تير 85 در استان يزد به مدت 10 روز فرصت دارند براي حج تمتع امسال نام‌ نويسي كنند.

علي اصغر شريفي روز پنجشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: متقاضيان نام ‌نويسي با داشتن اصل فيش وديعه ‌گذاري، اصل شناسنامه و كارت ملي به يكي از شعبه هاي بانك ملي مراجعه و نسبت به واريز مبلغ علي الحساب هزينه سفر خود اقدام كنند.
وي ادامه داد: شعبه هاي بانك ملي ايران با مراجعه متقاضيان يادشده، پس از بررسي لازم نسبت به محاسبه اصل و سود متعلقه به مبلغ وديعه ‌گذاري (به صورت روزشمار تا زمان مراجعه متقاضي) اقدام و مبلغ مابه ‌التفاوت تا سقف 100 ميليون ريال را دريافت و پس از واريز به حساب سازمان، رسيد آن را به متقاضي ارائه مي كنند.
وي اضافه كرد: متقاضياني كه اسناد ثبت ‌نامي سال‌ هاي 1360 و 1363 با مبالغ 180 هزار ريالي، 200 هزار ريالي، 250 هزار ريالي و 270هزار ريالي دارند، بايد پيشتر براي تبديل سند خود به قبض وديعه ‌گذاري 10 ميليون ريالي و استفاده از تسهيلات مربوطه، به دفتر حج و زيارت استان مراجعه و معرفي نامه براي ارائه به بانك دريافت و پس از دريافت قبض جديد از شعبه بانك ملي (معرفي شده از سوي حج و زيارت استان) هزينه مربوطه را واريز كنند.
اين مسئول اظهار كرد: دارندگان اسناد هشت ميليون ريالي مربوط به سال1377 و منتهي به تاريخ 31 فروردين 1378 نيز بايد پيشتر به يكي از شعب بانك ‌ملي مراجعه و با استفاده از تسهيلات و يارانه مربوطه سه ميليون ريالي نسبت به تبديل قبض وديعه ‌گذاري خود به قبض 10 ميليون ريالي و پرداخت مابه التفاوت يارانه (يك ميليون ريال) به ذينفع اقدام و سپس هزينه مربوطه را واريز كنند.
شريفي افزود: دارندگان اسناد هشت ميليون ريالي از يكم ارديبهشت تا 29 اسفند 1378 بايد پيشتر به يكي از شعبه هاي بانك‌ ملي مراجعه و با احتساب سود متعلقه، نسبت به تبديل قبض خود به قبض وديعه ‌گذاري 10 ميليون ريالي اقدام و سپس هزينه مربوطه را واريز كنند.
وي ادامه داد: با شروع ثبت‌ نام در كاروانهاي حج (در شهر و شهرستانها)، اولويت با افرادي خواهد بود كه در اين مرحله اقدام به واريز هزينه اوليه سفر كرده باشند، از اين‌ رو لازم است تا اولويتهاي فراخوان شده در زمان مقرر نسبت به مراجعه به شعبه هاي بانك و انجام مراحل قيد شده، اقدام لازم و به موقع را معمول دارند.
مديركل حج و زيارت يزد گفت: متقاضيان اعزام به حج تمتع سال جاري بايد داراي گذرنامه بين المللي انفرادي معتبر با حداقل اعتبار تا پنجم اسفند 1396 باشند و در غير اين صورت لازم است هر چه زودتر نسبت به دريافت گذرنامه جديد اقدام كنند.
شريفي خاطر نشان كرد: اسامي مديران و مشخصات كاروانها و هزينه قطعي كاروان هاي حج متعاقباً اعلام خواهد شد.
طبق توافق به عمل آمده ميان سازمان حج و زيارت جمهوري اسلامي ايران و كشور عربستان، امسال حدود 86 هزار زائر ايراني به تدريج از دهم مرداد عازم حج تمتع خواهند شد.
در سال 1394، حدود يكهزار و 660 نفر از استان يزد براي حج تمتع عازم سرزمين وحي شدند.
7532 / 5054 خبرنگار: سعيد صادقي مقدم** انشار : بهنام احمدي *
irnayazdd@