۲۷ فروردین ۱۳۹۶، ۸:۱۱
کد خبر: 82494190
T T
۰ نفر
هفت مركز توانبخشي در كهگيلويه و بويراحمد آماده بهره برداري است

ياسوج- ايرنا- معاون توانبخشي اداره كل بهزيستي كهگيلويه و بويراحمد گفت كه هفت مركز توان بخشي اين سازمان در استان با هدف افزايش ارائه خدمات به افراد نيازمند مورد حمايت، به زودي بهره برداري خواهد شد.

افزون بر پنج هزار خانوار در كهگيلويه و بويراحمد از حمايت بهزيستي برخور دارند.
از 18هزار معلول شناسايي شده در اين استان پنج هزار و 876نفر از بهزيتسي مستمري دريافت مي كنند.
سيدآيت افشار مهر روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت كه اين مراكز توان بخشي در شهرهاي گچساران، دهدشت، چرام ،باشت، لنده و ليكك در زمينه آموزش فني و حرفه اي، اوتيسم كودكان و ناشنوايي فعاليت خواهند كرد.
وي گفت: با بهره داري از اين مراكز، تعداد مراكز توان بخشي كهگيلويه وبويراحمد به 33 مركز افزايش خواهد يافت.
وي اظهاركرد كه توانبخشي مبتني بر خدمات جامعه، مناسب سازي اماكن و تجهيزات، هزينه‌هاي نگهداري و حق پرستاري معلولان ضايعه نخاعي از جمله خدمات مراكز توان بخشي است.
160 معلول ضايعه نخاعي در كهگيلويه و بويراحمد وجود دارد و آمار معلولان ضايعه نخاعي ناشي از تصادفات جاده‌اي رو به افزايش است.
نرخ معلوليت در كهگيلويه بويراحمد سه درصد است و ميزان معلوليت در اين استان يك درصد بيشتر از ميانگين كشوري است.
يكهزار و 606 معلول رواني، يكهزار و 445 ناشنوا، يكهزار و 659 معلول نابينا، چهار هزار و 416 معلول ذهني، 6 هزار و 47 معلول جسمي حركتي و 867 سالمند در كهگيلويه و بويراحمد وجود دارد.
17 هزار نفر از جمعيت حدود 716 هزار نفري كهگيلويه و بويراحمد با هشت شهرستان، 17 شهر و حدود يكهزار و 676 روستاي داراي سكنه زيرپوشش بهزيستي قرار دارد.
خبرنگار: مظفر عدالت نسب** انتشار دهنده:حسينعلي راشكي
6162/8005