۲۸ فروردین ۱۳۹۶، ۱۶:۲۵
کد خبر: 82496299
T T
۰ نفر
خدمات دندانپزشكي و چشم پزشكي رايگان در محلات كم بضاعت تهران ارائه مي شود

تهران-ايرنا- مديركل سلامت شهرداري تهران از برپايي ايستگاه هاي سلامت در محلات و ارائه خدمات دندانپزشكي و چشم پزشكي رايگان به ساكنان محلات محروم به مناسبت هفته ملي سلامت (اول تا هفتم ارديبهشت) خبر داد.

به گزارش روز دوشنبه ايرنا از مركز ارتباطات و امور بين الملل شهرداري تهران، سمانه زماني با اينكه هفته سلامت فرصت مغتنمي است تا بر اهميت و جايگاه مهم سلامت به عنوان يكي از حقوق هاي اساسي شهروندان تأكيد شود، اظهار كرد: با همت اداره كل سلامت، ادارات سلامت مناطق 22گانه و سازمان هاي مردم نهاد فعال در حوزه سلامت امسال مجموعه برنامه هاي تفريحي، فرهنگي، اجتماعي و آموزشي در تمامي مناطق برگزار مي شود.
وي با اشاره به ويژه برنامه هاي هفته ملي سلامت گفت: جشنواره سلامت در قالب راه اندازي غرفه هاي ارائه خدمات سلامت محور و برپايي سامانه فرهنگي سلامت محور از جمله اقداماتي است كه با هدف معرفي توانمندي هاي شهرداري در حوزه سلامت و ارائه خدمات سلامت در بوستان ها و ميادين اصلي شهر اجرا مي شود.
زماني افزود: در معابر عمومي محلات محروم ايستگاه هاي سلامت براي حفظ و ارتقاي سلامت افراد آسيب پذير جامعه و شناسايي و رفع نيازهاي سلامتي دانش آموزان مدارس محروم برپا مي شود.
مديركل سلامت شهرداري تهران برگزاري جشنواره غذاي سالم، توزيع غذا بين شهروندان محلات محروم را از ديگر برنامه هاي هفته سلامت عنوان كرد و گفت: در ايستگاه هاي سلامت ضمن ارائه خدماتي از قبيل مشاوره هاي پزشكي، روانشناسي و تغذيه، غربالگري ديابت، اندازه گيري فشارخون و BMI(توده بدني)، خدمات دندانپزشكي و چشم پزشكي نيز در اختيار شهروندان قرار مي گيرد.
وي افزود: توزيع بسته هاي بهداشتي همچون شامپو، مسواك، خميردندان و حوله از ديگر اقداماتي است كه در راستاي حمايت از دانش آموزان محلات محروم انجام مي شود.
زماني اظهار كرد: همايش پياده روي خانوادگي و جُنگ سلامت نيز با هدف ارتقاي سلامت شهروندان، افزايش ارتباطات و تعاملات اجتماعي و ايجاد روحيه شادي و نشاط در شهروندان در بوستان هاي ياس فاطمي، پليس، درياچه شهداي خليج فارس، بوستان زندگي محله هرندي و بوستان ولايت برگزار مي شود.
مديركل سلامت شهرداري تهران با تاكيد بر اجراي برنامه هاي همدلي در قالب بازديد از مراكز نگهداري بيماران ذهني، رواني و جانبازان و عيادت از بيماران در بيمارستان ها و مراكز درماني گفت: براي حساس سازي دانش آموزان به موضوع بهداشت خود و ديگران امسال نيز همچون سنوات گذشته ويژه برنامه نواختن زنگ سلامت در مدارس سطح شهر به ويژه مدارس دولتي برگزار مي شود.
زماني افزود: امسال شاهد برپايي ايستگاه ارائه خدمات سلامت به خانواده معظم شهدا و اجراي تورهاي تفريحي، آموزشي، ورزشي و زيارتي و بازديد از جاذبه هاي سلامت محور سطح شهر خواهيم بود.
وي با بيان اينكه سازمان جهاني بهداشت هر ساله به مناسبت روز جهاني بهداشت يكي از موضوعات مهم و رايج در جامعه را به عنوان شعار سال انتخاب مي كند، اظهار كرد: با توجه به اهميت موضوع سلامت رواني، سازمان جهاني بهداشت برنامه هاي امسال خود را با شعار «بيا در مورد افسردگي حرف بزنيم» تدوين كرده است.
مديركل سلامت شهرداري تهران گفت: در ايران نيز با توجه به اهميت و نقش نشاط و شادي در پيشگيري از افسردگي افراد جامعه شعار «زندگي سالم و با نشاط» براي هفته ملي سلامت سال 1396 برگزيده شد.
زماني با اشاره به عناوين روزهاي هفته سلامت اظهار كرد: جمعه اول ارديبهشت با عنوان «تحرك بدني، تفريحات سالم، فعاليت گروهي»، شنبه دوم ارديبهشت با نام «غذاي سالم، جامعه سالم»، يكشنبه سوم ارديبهشت با عنوان «سفيران سلامت، نهادهاي اجتماعي»، دوشنبه چهارم ارديبهشت با عنوان «طرح تحول سلامت، ارتقاي كيفيت زندگي» نامگذاري شده است.
وي گفت: سه شنبه پنجم ارديبهشت با نام «سلامت روان، نياز همه و هميشه»، چهارشنبه ششم ارديبهشت با عنوان «هنر و رسانه، سواد سلامت» و پنجشنبه هفتم ارديبهشت ماه با نام «نهاد خانواده و مسئوليت اجتماعي» نامگذاري شده است.
*براي اطلاع از اخبار متنوع انتشار يافته در شبانه روز با كانال ايرنا استان تهران در تلگرام به نشاني IRNATEHRAN@ همراه شويد.
خبرنگار: معصومه جوان معبودي - انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7245//1348