۲۸ فروردین ۱۳۹۶، ۱۸:۱۶
کد خبر: 82496408
T T
۰ نفر
تظاهرات فلسطینیان كرانه باختری در همبستگی با اسیران فلسطینی

تهران – ایرنا – شهروندان فلسطینی ساكن كرانه باختری اشغالی روز دوشنبه در همبستگی با اسیران دربند زندان های رژیم صهیونیستی كه اعتصاب غذا كرده اند، تظاهرات كردند.

به گزارش پایگاه خبری الیوم السابع، یك مسئول فلسطینی در این باره گفت: بیش از هزار فلسطینی در اسارت گاه های رژیم صهیونیستی صبح امروز اعتصاب غذای خود را شروع كردند.
عیسی قراقع رئیس كمیته امور اسیران فلسطین گفت: حدود 1300 اسیر صبح امروز اعتصاب غذای خود را شروع كردند كه پیش بینی می شود شمار اعتصاب كنندگان طی روزهای آینده افزایش یابد.
این در حالی است كه منابع محلی فلسطین از سركوب تظاهرات از سوی نظامیان رژیم صهیونیستی خبر می دهند.
گفته می شود نظامیان رژیم صهیونیستی این تظاهرات را با بمب ‌های صوتی و گازهای اشك ‌آور سركوب كردند و شماری از فلسطینیان بر اثر استنشاق گاز دچار حالت خفگی شدند.
بنا بر این گزارش، دو فلسطینی بر اثر اصابت گلوله‌های فلزی با پوشش پلاستیكی دچار مجروحیت شدند.
این در حالی است كه رام‌الله نیز شاهد تظاهرات در اعلام همبستگی با اسرایی بود كه دست به اعتصاب غذا زده‌اند.
طبق اعلام سازمان امور اسرا و آزادگان فلسطینی، شمار اسیران فلسطینی دربند زندان های رژیم صهیونیستی به شش هزار و 500 تن رسیده است.
این سازمان افزود: 19 اسیر فلسطینی نیز همچنان از سال 1993 در زندان های رژیم صهیونیستی در بند هستند، از سوی دیگر، كسانی مانند 'كریم یونس' و 'ماهر یونس' نیز كه در سال 1983 بازداشت شده اند، قدیمی ترین افراد دربند در زندان های اسرائیل به شمار می آیند.
خاورم*9364*1144مترجم:محسن عزیزی* انتشار دهنده: علیرضا جباری
۰ نفر