۲۹ فروردین ۱۳۹۶، ۱۶:۱۵
کد خبر: 82497635
T T
۰ نفر
انجام روزانه بيش از ٣٠ هزار تست آزمايشگاهي در سطح مراكز درماني استان تهران

تهران- ايرنا- مديركل درمان استان تهران با بيان اينكه امروزه درصد قابل توجهي از تصميمات پزشكي بر اساس نتايج آزمايش هاي انجام شده صورت مي گيرد ، گفت: اداره كل درمان استان تهران روزانه بالاي ٣٠ هزار تست آزمايشگاهي را در سطح مراكز درماني خود انجام مي دهد.

به گزارش روز سه شنبه ايرنا از روابط عمومي اداره كل درمان استان تهران، محمد تقي خسرواني مقدم با بيان اينكه هم اكنون از آزمايشگاه هاي تشخيص پزشكي به عنوان يكي از سه ركن اصلي سامانه بهداشت و درمان ملي ياد مي شود، افزود: اطبا با تكيه بر آزمايشگاه و تشخيص پزشكي ، بيماري و روش درمان را تشخيص داده و طبابت مي كنند و در نتيجه تعامل پزشك و آزمايشگاه ، بيمار سلامت دوباره خود را بدست مي آورد.
اين مقام مسئول همچنين با بيان اينكه اداره كل درمان تامين اجتماعي استان تهران با در اختيار داشتن ٣٥ واحد آزمايشگاه تشخيص طبي و ٧ واحد پاتولوژي به ارائه خدمات درماني مطلوب مي پردازد خاطر نشان كرد :مراكز درماني تابعه اين اداره كل در سال گذشته به بيش از ٥٠٠٠ بيمار در روز خدمات آزمايشگاهي ارائه كردند.
وي با تاكيد بر اينكه سهم اين اداره كل از مجموع مراجعين به آزمايشگاه هاي تامين اجتماعي در سطح كشور به بيش از ٢٠ درصد مي رسد گفت: اداره كل درمان استان تهران روزانه بالاي ٣٠ هزار تست آزمايشگاهي را در سطح مراكز درماني خود انجام مي دهد .
خسرواني مقدم ادامه داد: در راستاي بروز رساني و نوسازي تجهيزات آزمايشگاهي و استفاده از تجهيزات با تكنيك مدرن ، سال گذشته تعداد ٨ واحد آزمايشگاهي به دستگاه اتوآناليزر بيوشيمي ، ٢ واحد آزمايشگاهي به دستگاه سل كانتر خون شناسي و يك واحد آزمايشگاهي به دستگاه الايزا پروسسور هورمون شناسي مجهز شدند.
براي اطلاع از اخبار متنوع انتشار يافته در شبانه روز با كانال ايرنا استان تهران در تلگرام به نشاني IRNATEHRAN@ همراه شويد.
خبرنگار: سيدمجيد بروجردي - انتشار دهنده:محسن فتاحي
تهرام/1109**1625