۳۰ فروردین ۱۳۹۶، ۱۲:۱۰
کد خبر: 82498468
T T
۰ نفر
حبس انفرادی كودكان فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی

تهران - ایرنا - جنبش جهانی دفاع از كودكان شاخه فلسطین اعلام كرد كه مقامات رژیم اشغالگر صهیونیستی در طول سال گذشته تعداد زیادی از كودكان و نوجوانان فلسطینی را به بهانه بازجویی از آنان در زندان های انفرادی و طولانی مدت حبس كرده اند.

پایگاه خبری الیوم السابع امروز (چهارشنبه) گزارش داد، جنبش جهانی دفاع از كودكان، اسناد و مداركی از 161 مورد بازداشت و محاكمه كودكان و نوجوانان فلسطینی را در دادگاه های نظامی رژیم صهیونیستی به دست آورده كه در 25 مورد كودكان فلسطینی به بهانه تحقیقات و بازجویی به طور متوسط به مدت 16 روز در زندان انفرادی بسر برده اند.
این درحالی است كه طولانی ترین مدت بازداشت انفرادی در سال 2016 در زندان های رژیم صهیونیستی به مدت 29 روز بوده است.
در ادامه این گزارش آمده است، جنبش جهانی دفاع از كودكان اعلام كرده مقامات رژیم صهیونیستی در سال 2015 میلادی نیز 15 كودك فلسطینی را به بهانه بازجویی و تحقیقات در حبس انفرادی قرار داده اند.
عاید ابو قطیش مدیر برنامه های این جنبش روز گذشته (سه شنبه) گفت كه قرار دادن كودكان و نوجوانان فلسطینی در زندان های انفرادی با هدف ایجاد فشار روانی بر فرد بازداشت شده و افزایش آسیب پذیری وی و جلوگیری از مشورت های حقوقی بوده و این در حالی است كه آنان (مقامات رژیم صهیونیستی) می دانند كه زندان انفرادی كودكان، نقض آشكار قوانین بین المللی است.
در ادامه این گزارش آمده است، در سال گذشته میلادی 25 نوجوان فلسطینی 15 تا 17 ساله از سوی مقامات رژیم صهیونیستی در معرض حبس انفرادی قرار گرفته اند كه 17 نفر از آنان 17 ساله، 5 نفر 16 ساله و سه نفر نیز 15 سال داشته اند.
موریس هرش دادستان نظامی كل سابق رژیم صهیونیستی فوریه گذشته در گفت و گو با روزنامه صهیونیستی جروزالم پست مدعی شد كه مقامات این رژیم سیاست های حبس انفرادی را در باره كودكان فلسطینی اجرا نمی كنند.
برپایه این گزارش، در بین سال های 2012 تا 2015 میلادی جنبش جهانی دفاع از كودكان مدارك و اسنادی از 66 مورد زندان انفرادی كودكان فلسطینی به دست آورد كه طولانی ترین مدت بازداشت آن 45 روز و مدت متوسط حبس انفرادی كودكان در این دوره زمانی 13 روز بوده است.
رژیم اشغالگر صهیونیستی تنها رژیمی در جهان است كه به طور منظم هر سال بین 500 تا 700 كودك را در دادگاه های نظامی محاكمه می كند.
از میان 161 اظهار نامه های به دست آمده توسط جنبش جهانی دفاع از كودكان مشخص شده كه 62.7 درصد از كودكان فلسطینی با خشونت فیزیكی مواجه بوده اند، 52.8 درصد از آنان مورد تهدید و یا ارعاب قرار گرفته و به 83.9 درصد از كودكان بازداشت شده فلسطینی نیز اجازه مشورت با وكیل داده نشده است و 94.4 درصد از كودكان بازداشت شده فلسطینی نیز بدون وكیل و یا حضور یكی از افراد خانواده مورد بازجویی قرار گرفته اند.
جنبش جهانی دفاع از كودكان تاكید كرده كه رژیم صهیونیستی موظف است بر اساس قوانین بین المللی و با توجه به تصویب كنوانسیون سازمان ملل در مورد حقوق كودكان در سال 1991 رفتار كند.
این قوانین می گوید، آزادی كودكان را نباید از آنان گرفت مگر به عنوان آخرین راه چاره، و نباید كودكان را به طور غیر قانونی و خودسرانه بازداشت كرد و نباید كودكان را تحت شكنجه و یا مجازات های سخت قرار داد و نباید با كودكان رفتار ظالمانه و غیر انسانی داشت.
خاورم**1408**1275
مترجم: اكرم كرمی*انتشار دهنده: مجید جعفری
۰ نفر