۳ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۲:۴۷
کد خبر: 82503036
T T
۰ نفر

راه اندازی هفت هزار بنگاه تولیدی كشاورزی در سال 95

۳ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۲:۴۷
کد خبر: 82503036
راه اندازی هفت هزار بنگاه تولیدی كشاورزی در سال 95

ساری - ایرنا - مدیرعامل بانك كشاورزی گفت كه هفت هزار بنگاه تولیدی بخش كشاورزی سال گذشته در اجرای اقتصاد مقاومتی با تسهیلات پرداختی این بانك در كشور راه اندازی شد.

مرتضی شهیدزاده روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در بابلسر افزود : این بنگاههای تولیدی با 26 هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار راه اندازی شد و بانك كشاورزی در این زمینه رتبه نخست را در میان بانك های كشور كسب كرد.
وی بنگاههای راه اندازی شده را شامل كارگاههای كوچك ، بنگاههای زودبازده ، دامداری ، گلخانه ، پرورش ماهی در قفس ، مرغداری و دیگر زمینه های كشاورزی معرفی كرد.
شهیدزاده گفت : همچنین برای افزایش میزان تولیدات كشاورزی و كاهش ضایعات و صرفه جویی در مصرف آب ، بانك كشاورزی پارسال 11 هزار میلیارد ریال در بخش مكانیزاسیون تسهیلات پرداخت كرد.
وی افزود : در بخش بیمه نیز بانك ها هیچ گونه محدودیتی قائل نیستند و امیدواریم با فرهنگ سازی، كشاورزان بتوانند بیمه محصولاتشان را جدی بگیرند.
مدیرعامل بانك كشاورزی با اعلام این كه هم اكنون در كل كشور طیور تحت پوشش بیمه قرار دارند ، اظهار داشت : 50 درصد دامداری ها و پنج میلیون هكتار مزارع گندم هم از پوشش بیمه برخوردارند.
** پرداخت 2 هزار میلیارد ریال تسهیلات باغداران مازندران
شهیدزاده به خسارت ناشی از برف و سرما به باغداران مركبات مازندران در سال گذشته اشاره كرد و گفت كه با تدبیر دولت ، 2 هزار میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت بابت خسارت به باغداران تا تكمیل پرونده پرداخت می شود.
سرما و برف اوایل آذر ماه سال گذشته به حدود نیمی از محصولات 110 هزار هكتار باغ مركبات مازندران خسارت زد .
دولت تدبیر و امید برای جبران خسارت باغداران مازندران هفت بسته حمایتی تدوین كرد كه تاكنون 6 بسته به طور كامل اجرایی شد و بسته تسهیلات ارزان قیمت نیز با تخصیص اعتبارات مصوب به مرحله پرداخت رسیده است .
یكی از مصوبات بسته حمایتی دولت 500 میلیارد ریال كمك بلاعوض بود كه به 50 هزار باغدار استان مازندران پرداخت شد.
خرید پرتقال های فاسد شده به قیمت هركیلوگرم سه هزار و 500 ریال ، پرتقال صنعتی به قیمت پنج هزار و 500 ریال به منظور تحویل به كارخانه های آبمیوه گیری و كنسانتره از دیگر بسته های حمایتی دولت برای جبران خسارت باغداران بود كه بر اساس آخرین آمار جهاد كشاورزی و تعاون روستائی ، 168 هزار تن پرتقال باغداران مازندران با اجرای این مصوبه خریداری شد.
خرید تضمینی پرتقال های درجه 1 تا 3 به قیمت هفت هزار و 500 تا هشت هزار و 500 ریال ، خرید پرتقال های سالم باغداران و سورتینگ داران برای تامین میوه شب عید به قیمت بیش از 20 هزار ریال ، اختصاص 200 میلیارد ریال به صندوق بیمه برای تسریع در پرداخت خسارت به باغداران دارای بیمه هم از دیگر مصوبات دولت تدبیر و امید برای جبران خسارت ناشی از برف و سرما بود كه محقق شده است.
دولت همچنین در بسته حمایتی هفتگانه خود 200 میلیارد ریال هم برای جبران خسارت كیوی كاران اختصاص داد كه به باغداران خسارت دیده پرداخت شده است .
دولت یازدهم بر اساس علام مسئولان جهاد كشاورزی تنها دولتی بوده است كه بابت خسارت به باغداران مركبات مازندران كمك كرده است .
باغداران مازندران به طور میانگین سالانه 2 تا 2 و نیم میلیون تن محصول از باغ مركبات برداشت می كنند.
مدیرعامل بانك كشاورزی به منظور شركت در همایش روسای شعب بانك كشاورزی سراسر كشور به مازندران سفر كرد.
این همایش روز گذشته با حضور محمدباقر نوبخت معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه در متل بانك كشاورزی بابلسر آغاز شد و تا عصر امروز یكشنبه ادامه دارد.
خبرنگار : فریبرز سیفی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7343/1654
۰ نفر