۴ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۲۲:۵۹
کد خبر: 82505136
T T
۰ نفر
علما جامعه را از واقعيت ها و فلسفه تشكيل گروه هاي تكفيري آگاه سازند

سنندج- ايرنا- نماينده ولي فقيه در كردستان با اشاره به نقش علماي اسلام در خنثي كردن آتش تفرقه گفت: علما بايد با آگاه‌سازي اذهان عمومي، جامعه را نسبت به واقعيت گروه هاي تروريستي و تكفيري و فلسفه تشكيل آنها آگاه سازند.

به گزارش ايرنا آيت‌الله سيدمحمد حسيني‌شاهرودي روز دوشنبه در همايش تجليل از روحانيان پيشكسوت شهرستان بانه با اشاره به نقش روحانيت در ترويج و حفظ دين اسلام افزود: روحانيان به‌عنوان وارثان انبيا، همواره نقش مهمي در دعوت مردم به اسلام و مبارزه با انحرافات در جامعه دارند.
وي ادامه داد: دشمنان دين و در رأس آنان استكبار جهاني در سراسر دنيا براي مقابله با اصل اسلام، گروهك‌هاي تروريستي و تكفيري را ايجاد كرده‌اند و با حمايت از آنان قصد تضعيف دين الهي را دارند.
وي با بيان اينكه حفظ اسرائيل و تشكيل خاورميانه بزرگ از ديگر دلايل حمايت استكبار از اين گروهك‌ها است اضافه كرد: جنگ و آشوبي كه امروزه دشمنان به دنبال گسترش آن در كشورهاي اسلامي هستند به ضرر اسلام و به نفع استكبار است و علما بايد مردم را از اين امر آگاه كنند.
نماينده ولي فقيه در كردستان علما را پرچم‌داران جهاد كبير دانست و افزود: جهاد كبير به معناي مقابله با دشمن و جلوگيري از تحقق اهداف آنان در حوزه‌هاي سياسي، اجتماعي، فرهنگي و اقتصادي است.
آيت الله حسيني شاهرودي تلاش براي حفظ استقلال سياسي، اجتماعي، فرهنگي و اقتصادي را از ديگر مصاديق جهاد كبير عنوان و اظهار كرد: رشد اقتصادي، علمي، نظامي و اقتصادي كشور در چند دهه اخير از بركات ايمان و ايستادگي مردم ايران در برابر دشمنان است.
وي ادامه داد: امروزه دشمنان با ايجاد فشار در حوزه اقتصادي مي‌خواهند به مردم كشورمان فشار وارد كنند تا به آن اهداف شوم خود برسند.
به گفته وي، دين الهي در تمام حوزه‌ها قانون و دستورات خاص خود را دارد و براساس راه و روش اسلامي است.
نماينده ولي فقيه در كردستان به مبعث و معراج پيامبر(ص) اشاره كرد و گفت: منظور از معراج پيامبر(ص) يعني آنچه قرب الهي بود بر پيامبر (ص) نازل شد و اين اوج انسانيت و بشريت را مي رساند.
آيت الله حسيني شاهردوي به انتخابات پيش رو نيز گريزي زد و افزود: مشاركت و حضور حداكثري مردم در انتخابات بسيار مهم است؛ چرا كه حضور حداكثري مردم نقش به‌سزايي در خنثي كردن توطئه‌هاي دشمنان قسم خورده نطام اسلامي دارد.
وي اضافه كرد: مردم نيز از بين كانديداهاي رياست جمهوري و شوراهاي اسلامي شهر و روستا به اصلح‌ترين، دلسوزترين و كارآمدترين فرد رأي بدهند تا در آينده شاهد رشد و توسعه روز افزون كشور باشيم.
وي با اشاره به مشكلات كنوني كشور افزود: با وجود ظرفيت بالا و ذخاير طبيعي غني كشور، فقط در سايه مديريت درست و اصولي مي‌توان پيشرفت كرد.
در اين آيين از ماموستا عبدالكريم فاطمي، ماموستا علي معروفي، ماموستا مصطفي مرادي، ماموستا محمد شريفي، ماموستا عبدالرحمن خدايي، ماموستا صالح احمدي، ماموستا رحيم عباسي و ماموستا عبدالله حيدري به عنوان روحانيون پيشكسوت شهرستان بانه تجليل شد.
دراين آيين به پيشنهاد دبيرخانه مركز بزرگ اسلامي غرب كشور ماموستا عبدالله عبدالهي به عنوان امام جمعه موقت دوم بانه انتخاب شد.
شهرستان بانه با جمعيت 158 هزار نفر در 242 كيلومتري غرب سنندج مركز استان كردستان واقع شده است.
7469/7355/1903
**خبرنگار: زينب طلايي/انتشار دهنده: مسعود احمدي
** آگاهي از آخرين اخبار استان كردستان در كانال زير:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg