۷ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۵:۰۲
کد خبر: 82507710
T T
۰ نفر
فوتي هاي ناشي از تصادفات رانندگي درون شهري در استان اردبيل افزايش يافت

اردبيل - ايرنا - مديركل پزشكي قانوني استان اردبيل از افزايش 25 درصدي فوتي هاي ناشي از تصادفات رانندگي درون شهري در اين استان در سال گذشته خبر داد.

دكتر حامد پورعزيز روز پنجشنبه در جلسه كميسيون ايمني راه استان افزود: پارسال 196 نفر در اثر تصادفات رانندگي در اين استان جان باختند كه از اين تعداد 126 مورد در جاده هاي برون شهري با 8/7 درصد كاهش ، 50 مورد در مسيرهاي درون شهري با 25 درصد افزايش و 20 مورد جاده هاي روستايي و غيره با 4/7 درصد كاهش نسبت به مدت مشابه سال ماقبل بوده است.
او اظهار كرد: همچنين در اين مدت چهار هزار و 31 نفر در اثر تصادفات رانندگي در اين استان مصدوم شدند كه با توجه به چهار هزار و 209 نفر مصدوم مدت مشابه سال ماقبل آن 4/2 درصد كاهش دارد.
به گزارش ايرنا از روابط عمومي پزشكي قانوني اردبيل ، او گفت: تعداد مجروحان ناشي از حوادث رانندگي در اسفند گذشته به 214 نفر رسيد كه نسبت به 239 نفر مدت مشابه سال ماقبل آن كاهش 10/4 درصدي نشان مي دهد.
مديركل پزشكي قانوني استان اردبيل از مردم خواست با رعايت بيشتر و دقيق تر قوانين و مقررات رانندگي جان خود و خانواده و ديگران را به مخاطره نيندازند ، زيرا عواقب ناخواسته اين تصادفات قابل جبران نيست.
در سال 94 استان اردبيل رتبه برتر كشوري در كاهش تلفات جاده اي را كسب كرد.
واژگوني خودروها بيشترين فراواني در تصادفات فوتي و تخطي از سرعت مطمئنه هم بيشترين علت تصادفات جاده اي در استان اردبيل برآورد شده است.
خبرنگار: گيتي طالبي ** انتشار دهنده:سيفعلي موسي زاده
6018/6016