۸ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۲۲:۰۱
کد خبر: 82508751
T T
۰ نفر
آغاز بكار كنگره بين المللي و جشنواره دانشجويي طب توليد در يزد

يزد - ايرنا - هفتمين كنگره بين المللي و جشنواره طب توليد مثل يزد عصر روز جمعه در بيمارستان شهيد صدوقي يزد آغاز به كار كرد.

به گزارش ايرنا مدير اجرايي اين كنگره در اين مراسم گفت: از مجموع 400 مقاله ارسال شده به دبيرخانه اين كنگره، 15 مقاله بصورت سخنراني و 150 مقاله هم به صورت پوستر ارائه مي شود.
علي محمد عبدلي با بيان اينكه كنگره ياد شده به مدت سه روز ادامه دارد افزود: در اين كنگره شاخص ترين چهره هاي علوم توليد مثل از كشورهاي انگلستان، استراليا، اتريش، هلند، ژاپن، آلمان، دانمارك و ايتاليا حضور دارند.
مدير پژوهشكده علوم توليد مثل يزد برگزاري كنگره مورد اشاره را فرصت مناسبي براي معرفي يزد به عنوان قطب درمان ناباروري در سطح جهاني بيان و اظهار كرد: برگزاري چهار كارگاه تخصصي و فوق تخصصي سلول‌هاي بنيادي و لاپراسكوپي از جمله برنامه هاي جنبي اين كنگره است.
عبدلي هدف از برگزاري كنگره مذكور را انتقال تجربيات و ارائه آخرين دستاوردهاي علمي در زمينه توليد مثل بيان كرد.
در كنگره بين المللي و جشنواره توليد مثل تعدادي از اساتيد و دانشجويان شاخص طب توليد مثل ايران و جهان حضور دارند و در زمينه تكنيك هاي مختلف درمان ناباروري، ژنتيك ناباروري، تاثيرات محيطي بر روي ناباروري، جنبه هاي آندورولوژي و مسايل مختلف باروري در آن مورد بحث و بررسي قرار مي گيرد.
مركز تحقيقات و درمان ناباروري استان يزد در سال 1368 راه اندازي شده است كه در سال 1379 از طريق معاونت آموزشي وزارت بهداشت - درمان و آموزش پزشكي بعنوان قطب علمي كشور در زمينه ناباروري و توليد مثل و همچنين در سال 1380 بعنوان مركز تحقيقاتي نمونه در جشنواره پژوهشي رازي معرفي شد.
روزانه 50 زوج نابارور از سراسر كشور و حتي خارج از كشور براي درمان به اين مركز مراجعه و بالغ بر 30 درصد افراد آنان درمان مي شود.
2088/ 6197 خبرنگار: كبري دانشي دهج ** انتشار: فلاح