۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۴:۲۵
کد خبر: 82510813
T T
۰ نفر

معرفي ابعاد اقتصاد زيستي كشور در سال جاري

۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۴:۲۵
کد خبر: 82510813
معرفي ابعاد اقتصاد زيستي كشور در سال جاري

تهران- ايرنا- مدير گروه توليد، تجارت و بازار ستاد توسعه زيست فناوري معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري گفت: اوايل سال 96 ابعاد اقتصاد زيستي در ايران (بيواكونومي) معرفي خواهد شد.

به گزارش روز يكشنبه ايرنا از معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري، حميدرضا طهوري درخصوص اقدامات گروه توليد، تجارت و بازار ستاد توسعه زيست فناوري معاونت علمي در سال جاري گفت: در ادامه فعاليت گروه و كارگروه هاي تخصصي در حوزه هاي پزشكي، كشاورزي، صنعت، محيط زيست، ساخت تجهيزات و واكسن هاي انساني و دامي شكل گرفته اند، در اوايل سال 96 اقتصاد زيستي در ايران (بيواكونومي) معرفي خواهد شد.
وي افزود: به اين معني كه آنچه در اسناد بالا دستي به عنوان هدف كمي توليد و سهم بازار ايران از محصولات زيست فناوري تعيين شده، تشريح خواهد شد.
به گفته طهوري، در اين برنامه سهم هر يك از حوزه هاي تخصصي زيست فناوري و نيز عناوين محصولات مورد نظر و هم برنامه سالانه براي تحقق توليد و فروش آنها در بازارهاي داخلي و خارجي از سال 96 تا 1404 تعيين خواهد شد.
وي تصريح كرد: همچنين الزامات تحقق ارقام تعيين شده، بيان خواهد شد و سعي بر آن است كه اقدامات هر دستگاه و انتظارات از دولت نيز به طور شفاف مطرح شود تا در صورت پذيرش دولت و اهتمام عمومي دستگاه هاي دست اندركار زيست فناوري، شاهد افزايش آهنگ رشد زيست فناوري متناسب با هدف گذاري 25 ميليارد دلاري زيست فناوري در سال 1404 باشيم.
به گزارش ايرنا، اقتصاد زيستي به تمام فعاليت­­هاي اقتصادي اشاره دارد كه با توليد منابع زيستي تجديدپذير و تبديل آن­ها به غذا، محصولات با پايه زيستي و سوخت زيستي شروع مي­شوند.
اقتصاد زيستي زنجيره تامين را در كشاورزي، جنگلداري، غذا، پالپ و كاغذ و بخشي از صنايع شيميايي، زيست­فناوري و انرژي مديريت مي­كند.
اين اقتصاد بر پايه اصول زيست­پالايشگاه­ها است كه زيست­توده، محصولات ناخواسته و محصولات جانبي و زائد را به جاي سوخت­هاي فسيلي به عنوان ماده خام مصرف مي­كنند.
در اقتصاد زيستي هدف بهبود مصرف منابع و امنيت غذايي به كمك استفاده پايدار و كارآمد و اغلب بدون توليد زائدات از منابع تجديدپذير است.
علمي**1055**1440
دريافت كننده : زينب كارگر ** انتشار: گلشن
براي اطلاع از اخبار متنوع علمي و فناوري، با كانال علمي ايرنا در تلگرام همراه شويد:
irnaelm@
https://telegram.me
۰ نفر