۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۴:۵۰
کد خبر: 82510845
T T
۰ نفر
نشست هماهنگي ستاد امر به معروف و نهي از منكر استان يزد برگزار شد

يزد - ايرنا - نشست هماهنگي ستاد امر به معروف و نهي از منكر استان يزد روز يكشنبه حضور نمايندگان دستگاه ها و اصناف مختلف، براي برنامه ريزي ويژه ماه مبارك رمضان برگزار شد.

به گزارش ايرنا، دبير ستاد امر به معروف و نهي از منكر يزد با بيان اينكه تظاهر به روزه خواره در اين استان اندك است، گفت: باتوجه به درپيش بودن ماه رمضان، رعايت شئونات اسلامي در اين ماه مبارك به خصوص در مكان هاي عمومي ضروري است و بر اين اساس دستورالعمل هايي توسط ستاد امر به معروف تهيه و در اختيار اصناف قرار مي گيرد.
حجت الاسلام محمد فخرالديني با تاكيد بر نقش رسانه ها در تبيين اهميت رعايت شئونات اسلامي به خصوص در ماه مبارك رمضان اظهار كرد: اين ستاد وظايف ستادي برعهده دارد و در امور اجرايي دخالت نمي كند.
وي افزود: باتوجه به مطلوب بودن رعايت شئونات اسلامي از سوي مردم دارالعباده يزد، حتي موارد معدود تظاهر به روزه خواري در ماه مبارك رمضان براي استان ناخوشايند است.
فخرالديني تصريح كرد: باتوجه به لازم الاجرا بودن مصوبات ستاد امر به معروف، در صورت تخطي از دستورالعمل با متخلفان طبق قانون برخورد مي شود و هدف اصلي تذكر لساني (زباني) در اماكن عمومي است.
دبير ستاد امر به معروف و نهي از منكر استان يزد فعال ‌سازي گروه‌ هاي امر به معروف و نهي از منكر اتحاديه‌ ها و اصناف، بهره‌ گيري از توانمندي تبليغي اتحاديه ‌ها و اصناف، هماهنگي با ناجا به منظور جلوگيري از هنجارشكني و تظاهر به روزه خواري در ملاء عام، هماهنگي با ائمه مساجد بازار براي پرداختن به موضوعات امر به معروف و نهي از منكر، ترويج فرهنگ ساده زيستي و مبارزه با اسراف و تبذير را از برنامه هاي اين ستاد براي تحقق منويات مقام معظم رهبري در مورد اقتصاد مقاومتي و تشويق اتحاديه ‌ها و واحدهاي صنفي به دادن افطاري ساده عنوان كرد.
در اين نشست نمايندگان دستگاه ها و اصناف مرتبط با ماه مبارك رمضان، برنامه هاي امر به معروف و نهي از منكر در اين ماه مبارك را تشريح و نظرهاي خود را در خصوص برنامه هاي پيشنهادي بيان كردند.
/7532/ 6014/ خبرنگار: سعيد صادقي مقدم** انتشار: كاظم شاملو*
irnayazdd@