۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۵:۳۹
کد خبر: 82510935
T T
۰ نفر
سرپرست فرمانداري اهواز تاكيد كرد: برخورد با سوءاستفاده از امكانات دولتي در انتخابات

اهواز - ايرنا - سرپرست فرمانداري اهواز با تاكيد بر بي طرفي مديران دستگاه ها در انتخابات، گفت: با مديراني كه از امكانات دولتي استفاده مي كنند، برخورد مي شود.

به گزارش ايرنا نبي الله خون ميرزايي يكشنبه در شوراي اداري شهرستان اهواز، انتخابات را يكي از دستاوردهاي مهم نظام و سرمايه اي با ارزش توصيف كرد و افزود: در اجراي انتخابات فرمانداري نقش هماهنگ كننده و مديريت كننده، شوراي نگهبان وظيفه نظارتي و ساير دستگاه ها نيز بر اساس قانون متعهد به همكاري در اجراي انتخابات هستند.
وي اضافه كرد: اگر چه ما نماينده دولت مستقر هستيم اما كارمندان دولت به هيچ وجه حق استفاده از امكانات و ظرفيت دولتي و وقت اداري به سود يا زيان نامزدها را ندارند.
خون ميرزايي لزوم بي طرفي و عدم جانبداري از سوي مديران دولتي را از ضرورت ها و تكاليف مجريان انتخابات دانست و تصريح كرد: استفاده از امكانات دولتي در انتخابات جرم است و در صورت مشاهده اين مساله با مديران برخورد مي كنم.
به گفته وي، برخي از مديران دستگاه ها استفاده از امكانات دولتي در انتخابات را به نفع دولت مي دانند، در حاليكه اين تصور اشتباه است و اين اقدام را در راستاي كمك به دولت نمي دانيم بلكه برخلاف مصالح دولت و جرم است.
وي بر لزوم تشديد مراقبت ها حفاظتي و حراستي دستگاه ها تا پايان انتخابات تاكيد كرد و افزود: پرداختن به مساله انتخابات نبايد باعث بي توجهي به مسائل حفاظتي در دستگاه ها شود و در اين مدت باقيمانده تا انتخابات نبايد زمينه نفوذ مخالفان و معاندان نظام و حتي كساني كه با برخي نامزدها و يا قوميت هاي خاص مشكلاتي دارند، فراهم شود.
خون ميرزايي همچنين درباره پنجمين دوره انتخابات شوراي اسلامي شهر و روستا گفت: در اين دوره از انتخابات تعداد زيادي داوطلب شده اند كه اين مساله يكي از مزايا به شمار مي رود و مردم گزينه هاي متعددي پيش رو خواهند داشت.
وي از دستگاه هاي خدمات رسان مانند شهرداري اهواز، شركت آب و فاضلاب و برق اهواز نيز خواست كه در اين مدت تمام تلاش خود را براي خدمات رساني مناسب به شهروندان بكارگيرند.
سرپرست فرمانداري اهواز در ادامه با تاكيد بر اجراي سياست هاي دولت تدبير و اميد در سال 96 گفت: دستگاه هاي اجرايي شهرستان اهواز بايد سهم و تعهد خود را نسبت به حوزه كاري خود انجام دهند، اين در حاليست كه مي بينيم اهواز در بسياري شاخص ها بدترين وضعيت را در استان دارد.
وي افزود: اين شهرستان در زمينه آب و فاضلاب، برق، جاده و دسترسي به فضاهاي آموزشي از شاخص هاي استاني نيز عقب تر است و برخي روستاهاي اين شهرستان نه تنها نسبت به شهر بلكه نسبت به شاخص روستايي در استان نيز كمتر از متوسط هستند.

*مديران متخلف به دادگاه مي روند
لطيف حيايي اهوازي رئيس ستاد انتخابات شهرستان اهواز نيز در اين نشست گفت: دستگاه هاي اجرايي در زمان باقيمانده تا انتخابات، از برنامه هاي تنش زا و تحريك آميز كه باعث نارضايتي شهروندان مي شود، خودداري كنند.
معاون سياسي اجتماعي فرماندار اهواز افزود: قطع خدمات و اقامه دعوا عليه يكديگر نيز در اين مدت نبايد از سوي دستگاه ها انجام شود.
حيائي اهوازي با انتقاد از عملكرد برخي دستگاه هاي اجرايي در برگزاري انتخابات، خواستار همكاري همه دستگاه ها آنها شد و افزود: با توجه به حجم كار و بر اساس قانون همه دستگاه ها مكلف به انجام تعهدات خود در اين زمينه هستند.
عبدالحميد فخاري مقدم مسئول كميته پشتيباني انتخابات شهرستان اهواز نيز در اين نشست همكاري دستگاه ها در اجراي انتخابات را يك تعهد قانوني دانست و گفت: مديراني كه به وظايف خود در اجراي انتخابات عمل نمي كنند به مراجع قضايي معرفي مي كنيم.
بخشدار غيزانيه نيز در اين نشست با بيان اينكه تعدادي از مدارس جديد الاحداث در اين بخش فاقد انشعاب برق هستند گفت: با توجه به شرايط دشوار تحصيلي براي دانش آموزان و گرماي هوا همچنين با توجه به برگزاري انتخابات در اين مدارس، لازم است كه اداره برق براي برقراري برق اين مدارس همكاري كند.
انتخابات پنجمين دوره شوراي اسلامي شهر و روستا همزمان با دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري، 29 ارديبهشت برگزار مي شود.

7151/6002
خبرنگار: نادره وائلي زاده**انتشار دهنده : كبري آقازري