۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۳:۵۶
کد خبر: 82512080
T T
۰ نفر
امام جمعه موقت اهواز: حضور حداكثري جامعه كارگري در انتخابات مشت محكمي بر دهان استكبار است

اهواز - ايرنا - امام جمعه موقت اهواز گفت: حضور حداكثري مردم و به ويژه جامعه كارگري در انتخابات ارديبهشت امسال مشت محكمي بر دهان استكبار است چرا كه اين قشر از جامعه نقش مهمي در كسب افتخارات نظام اسلامي دارد.

به گزارش ايرنا حجت الاسلام عبدالحسن حسن زاده دوشنبه در آيين گراميداشت روز كار و كارگر در شركت فولاد اكسين خوزستان اظهار كرد: يكي از مهمترين ارزش هايي كه در قرآن و روايت ها به آن اشاره شده ، ايثار است كه خوزستان در اين زمينه دين خود را به اسلام و انقلاب ادا كرده است.
وي افزود: نقطه مقابل ايثار ظلم است كه هيچگاه در دين اسلام جايگاهي نداشته و نخواهد داشت و اميد است كه اين روحيه ايثار همواره در ميان ما و به ويژه جامعه كارگري استان رواج داشته باشد.
امام جمعه موقت اهواز ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در فرمايشات اخير خود به مناسبت روز كارگر فرمودند كه 'كارگري بايد شغلي باشد كه همه ما به آن افتخار كنيم' و همين امر اهميت و جايگاه بالاي كارگران را براي رهبر معظم انقلاب و جامعه اسلامي نشان مي دهد.

** بهترين عبادت طلب حلال است
وي بيان كرد: براساس روايت ها بهترين عبادت طلب حلال بوده و شخصي كه در محيط كارخود ساعاتي را براي نماز بگذارد و از خدمت به مردم سر باز زند، از نظر شرع حرام است چرا كه در فرهنگ ما زمان مشخصي را براي عبادت و زماني براي خدمت به مردم تعريف شده است.
حجت الاسلام حسن زاده اظهار كرد: همچنين امنيت شغلي و معيشت كارگران از ديگر مسائلي است كه رهبر معظم انقلاب همواره بر آن تاكيد داشته و ما نيز بايد در اين زمينه تمام تلاش خود را به كار گرفته و حامي اين قشر زحمتكش جامعه باشيم.
وي در ادامه گفت: توجه به معيشت كارگران برعهده كارفرما و دولت است اما استواري و وجدان كاري از جمله مسائلي است كه كارگران بايد در اين خصوص عزم جدي داشته باشند.
وي ادامه داد: بخش مهمي از اقتصاد مقاومتي، توليد و اشتغال به نيروي كار و بخش مهمي از ارتقاي كيفيت كالا نيز به همت مديريت و كارگران برمي گردد و اگر اين امر محقق شود اعتماد به كالاي داخلي بيشتر شده و اين امر نقش بسزايي در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتي دارد.
حجت الاسلام حسن زاده با بيان اينكه اعتصاب شركت نفت در اوايل پيروزي انقلاب، انقلاب اسلامي را به تمامي جهان معرفي كرد گفت: نقش و جايگاه كارگران در دوران دفاع مقدس و انقلاب بي بديل است و در اين دوران جامعه كارگري با تقديم هزاران شهيد در راه اسلام و انقلاب برگ زريني را در كارنامه نظام اضافه كرد.
در اين آيين كه جمعي از مسئولان، فرماندهان و جامعه بسيج كارگري خوزستان شركت داشتند از جمعي از كارگران بسيجي خوزستان تقدير شد.
11 ارديبهشت روز جهاني كار و كارگر است.
7152 / 6037
خبرنگار: محمدرضا خبازان ** انتشار دهنده: عبدالحميد راجي