۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۹:۴۱
کد خبر: 82515617
T T
۰ نفر
واگذاري انشعاب برق در خوزستان  از 23 روز به 11 روز كاهش يافت

اهواز- ايرنا- مدير عامل شركت توزيع برق استان خوزستان گفتك با اقدامات انجام شده در اين شركت در چهار سال گذشته و راه اندازي دفاتر آژانس هاي مشتركين واگذاري انشعاب برق در خوزستان از 23 روز به 11 روز كاهش يافت.

رضا غضنفري روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با اعلام راه اندازي تعداد 13 دفتر مشتركين در شهرهاي استان اضافه كرد: افزايش سطح استانداردها و ايمني، جلوگيري از تأخير در نصب كنتور و ارائه خدمات به مشتركين،ايجاد سيستم يكپارچه آموزش مدرن و هدفمند،جلوگيري از تضييع حقوق پرسنل و نظارت بر كليه فعاليت هاي خدمات مشتركين و بصورت عملياتي از ديگر اهداف شركت در راه اندازي اين دفاتر مي باشند.
وي تصريح كرد: با شروع به كار اين دفاتر، چرخه زماني واگذاري انشعاب از 23 روز در سال 1394 به 11 روز در حال حاضر رسيد كه اين موضوع موجب رضايتمندي مشتركين شده است.
وي گفت: شركت توزيع نيروي برق خوزستان در حال حاضر با چهار ناحيه و 85 اداره، خدمات خود را در گستره اي به مساحت 58 هزار كيلومتر مربع به يك ميليون و ده هزار مشترك خانگي، تجاري، صنعتي و عمومي با جميعتي نزديك به چهار ميليون نفر از ساكنان استان به جز شهرستان اهواز، عرضه مي نمايد.
وي گستردگي و تنوع جغرافيايي خوزستان را از ويژگي هاي منحصر به فرد اين استان برشمرد و اضافه كرد: رطوبت شديد، شوري بالاي خاك، گرد و عبار و هجوم ريزگردها و نيز دماي زياد هوا كه تا 53 درجه در تابستان 1395 به ثبت رسيد كار برقرساني و ايمن ساختن شبكه هاي شهري و روستايي را با چالش روبرومي سازد.
غضنفري به تجهيز 65 دفتر اتفاقات در اين شركت اشاره كرد و گفت: چالشهاي ياد شده مانع از خدمات رساني سريع و بي وفقه كاركنان شركت در سراسر استان خوزستان نشده و هم اكنون گروه هاي اتفاقات در كليه شهرهاي استان براي تامين شبكه ايمن و پايدار برق، آماده و فعال هستند.
وي با اشاره به افزايش سالانه نزديك به 50 هزار مشترك برق در استان خوزستان افزود: با تلاش هاي صورت گرفته در خصوص افزايش شبكه هاي متوسط و ضعيف در 4 سال گذشته ، حجم شبكه برق استان به 30 هزار و 413 كيلومتر با 336 هزار پايه برق رسيده است.
وي گفت: در حال حاضر اين شركت بيش از يك ميليون و 10 هزار مشترك برق در سطح استان دارد.
مديرعامل شركت توزيع برق خوزستان جايگاه اين شركت در صنعت برق كشور را يادآور شد و خاطرنشان ساخت: شركت توزيع برق خوزستان طبق آمارهاي شركت توانير در سال قبل رتبه نخست مصرف ساليانه خانگي مشتركين برق، رتبه نخست تعداد ترانسفورماتورهاي شبكه، رتبه دوم در فروش برق و رتبه سوم در طول شبكه فشار را كسب كرد كه حاكي از وسعت كارهاي انجام شده در استان است.
غضنفري افزايش تعداد روستاهاي برقدار شده در سال 1394 نسبت به سال 1393 را بيش از 57 درصد عنوان كرد و گفت: اين افزايش عملكرد در حالي بود كه به دليل وجود آثار تحريم ها و محدوديت هاي مالي در منابع اعتباري طرح ها، با مشكلات فراواني در تامين تجهيزات و دستگاه هاي مورد نياز روبرو بوديم.
وي يادآور شد: با تلاشهاي انجام شده در اين شركت تعداد روستاي برقدار شده استان تا پايان اين سال به سه هزار و 294 روستا با جمعيت 182 هزار و 979 خانوار افزون گرديده كه خوزستان از اين حيث مقام سوم در برقرساني روستايي كشور را به دست آورد.
غضنفري با بيان تلاش كاركنان شركت در گرماي طاقت فرساي تابستان 1395 كه كشور، گرم ترين روزهاي 50 سال گذشته را
تجربه كرد اضافه نمود: اين شركت در سال 1395 با برقرساني به 44 روستاي محروم استان، تعداد 604 خانوار را در اين مناطق تحت پوشش شبكه برق قرار داد.
وي يكي از مشكلات اساسي صنعت برق كشور و نيز استان را وجود انشعابات غيرمجاز دانست و اظهار داشت: كارشناسان
صنعت برق، سه تا چهار درصد از تلفات كل كشور را مربوط به انشعابات غير مجاز دانسته اند كه اگر ميزان توليد سالانه انرژي
برق را حدود 200 ميليارد كيلووات ساعت در نظر بگيريم مشاهده مي شود كه سالانه حدود 6 ميليارد كيلووات ساعت،
صرف تلفات ناشي از انشعابات غير مجاز مي گردد.
وي گفت: به عبارتي ديگر، صنعت برق سالانه 420 ميليارد تومان از بابت انشعابات غير مجاز در شبكه هاي توزيع دچار خسارت مي گردد.
وي در خصوص جمع آوري انشعابات غيرمجاز در سطح استان گفت: از 81 هزار و 990 انشعاب شناسائي شده 69 هزار 628 انشعاب غيرمجاز در سال 94 جمع آوري گرديد.
وي خاطر نشان كرد: در راستاي اجراي طرح جهادي كاهش تلفات طرح جايگزيني كابل هاي خود نگهدار با كابل هاي مسي در استان اجرا شد و با احداث حدود پنج هزار و 400 كيلومتر كابل خود نگهدار تا پايان سال 1394 اين شركت در شمار پنج شركت موفق كشور قرار گرفت.
مدير عامل شركت توزيع برق خوزستان همچنين از تخصيص 500 ميليارد ريال اعتبار طي تفاهم نامه اين شركت با شركت توانير و اجراي 28طرح كاهش تلفات در شهرهاي استان خوزستان در سال 1395 خبر داد و بيان كرد: همزمان با اجراي طرح هاي كاهش تلفات برق در استان در سال گذشته 47 هزار انشعاب غيرمجاز شناسايي گرديد كه 28 هزار و 580 مورد از اين انشعابات جمع آوري شده است.
وي همچنين اعلام كرد: با تلاش هاي انجام شده نرخ تلفات برق از 15،73 درصد در سال 1394 به 13،28 درصد در پايان سال1395 كاهش يافته است.
مديرعامل شركت توزيع برق خوزستان نيمه نخست سال و فصل گرما را يكي از چالش هاي بزرگ شركت توزيع برق خوزستان در جهت تامين برق پايدار براي مشتركان دانست و گفت: در سال هاي اخير افزايش دما تا ميزان 53 درجه به افزايش مصرف برق انجاميده است به طوري كه در سال 1395 پيك بار استان با عبور از مرز چهار هزار مگاوات به 4191 مگاوات رسيد و از اين نظر خوزستان همچنان در رتبه دوم مصرف در ميان استان هاي كشور قرار گرفت.
غضنفري ميزان موفقيت و عملكرد شركت در راستاي اجراي طرح هاي پيك سايي در نيمه نخست سال 1395 را 200 درصد ذكر كرد
و بيان كرد : عليرغم افزايش 3.9 درصد پيك بار شبكه در سال 1395 نسبت به سال 1394 كه به علت افزايش مشتركين در
سطح استان مي باشد، اجراي موفق طرح هاي پيك سايي به ما اين امكان را داد تا علاوه بر عرضه برق بيشتر، پايداري شبكه
را در ايام گرم سال تامين كنيم.
وي در بخش ديگري از سخنان خود به راه اندازي آژانس هاي مشتركين برق در شهرهاي استان خوزستان اشاره كرد و با بيان
برخي از ويژگي هاي اين طرح خاطرنشان كرد: تكريم ارباب رجوع و پاسخگويي مناسب و به موقع به كليه مخاطبين، متقاضيان
و مشتركين از مهم ترين اهداف راه اندازي آژانس هاس مشتركين است.
6064
خبرنگار: حميد رضا ترابي فرد** انتشار دهنده: محسن بهاروند