به گزارش ایرنا، اولین مستند تبلیغاتی سید ابراهیم رئیسی با عنوان «كنسرت مردم» ساعت 18 و سی دقیقه امروز، چهارشنبه از شبكه یك سیمای جمهوری اسلامی پخش شد.
این مستند تقریبا 30 دقیقه ای با نمای لانگ شات از كلانشهر تهران با آسمان نیمه ابری، رشته كوه های البرز در شمال و برج میلاد در میانه تصویر آغاز شد.
كنسرت مردم از همان دقایق اولیه، كودكان كار را به تصویر كشید كه با نواختن ساز در خیابان می خواستند پولی برای گذران زندگی درآورند.
در صحنه دیگری، مردی میانسال در اتاق محقری، گوینده ماجرای خود بود و دوربین با نشان دادن كاسه شیر و شیشه دارو و اسباب و وسایل ساده اتاق مانند پنكه دستی، تنگدستی مرد را به تصویر می كشید درحالیكه او از بیماری و فقر گلایه می كرد و می گفت كه باید با دیوار و زمین درد دل كند و كسی را برای شنیدن حرفهایش ندارد.
بلافاصله بعد از این صحنه، نماهایی از بخش های خبری تلویزیون با صدای مجری هایی كه اخبار حقوق های میلیونی برخی مسئولان بانكها و سازمان های دولتی را با حرارت گزارش می كردند در این مستند به نمایش درآمد.
پس از آن صدای كاندیدای ریاست جمهوری دوازدهم كه با حرارت می پرسید 'آیا این وضعیت واردات و صادرات در شان مردم ایران است؟ ما می خواهیم مردم را از این وضعیت نجات دهیم و قابل نجات دادن است' كه مستند با موسیقی تند حماسی ادامه یافت.
در ادامه مستند، قاب یك تلویزیون قدیمی در میانه صفحه نمایش قرار گرفت كه با فاصله و حاشیه سفید از كل صفحه، جای گرفته بود.
برنامه های این تلویزیون قدیمی كه درصدد انتقال احساس نوستالژیك و یادآور خاطرات سالهای پس از انقلاب اسلامی بود، با سرود ملی ایران در آن سالها 'شد جمهوری اسلامی به پا كه هم دین دهد هم دنیا به ما' آغاز شد و در ادامه و به توالی، شعار 'انجز انجز وعده' و فیلم های چند ثانیه ای از شهید بهشتی، شهید رجایی، سریال علی كوچولو، آژیر جنگ، برنامه هفتگی دیدنی ها با اجرای جلال مقامی، شعرخوانی 'كربلا كربلا ما داریم می آییم' در سنگرهای دفاع مقدس، اعلام آزادی خرمشهر و سخنانی از مقام معظم رهبری با این مضمون كه 'طوری نباشد كه بروند به سوی خوی اشرافی گری، زیرا اشرافی گری در طبیعت خود، گرایش به فساد دارد'، كارتون عروسكی 'خونه مادربزرگه'، مسابقه هفته با اجرای مرحوم منوچهر نوذری، گفتمانی از عمار یاسر در فیلم امام علی (ع) با این مضمون كه 'علی خلیفه باشد املاك غصبی را ولو كابین زنان كرده باشید بازمی ستاند، پسر ابیطالب بازخواست می كند كه از كجا آورده اید؟'، لحظه زدن گل پیروزی ایران به استرالیا توسط خداداد عزیزی، توصیه های بنیانگذار انقلاب اسلامی كه هشدار می داد 'بترسید از آن روزی كه بفهمند در باطن و ذات شما چیست' از صفحه كوچك تلویزیون قدیمی پخش شد.
این مستند تبلیغاتی در ادامه، مجددا از تصاویر آرشیوی صدا و سیما كمك گرفت و بخش هایی از گزارش های مردمی در 23 خردادماه 1392 بعد از اعلام نتایج انتخابات یازدهم ریاست جمهوری را بازپخش كرد كه مردم در مقابل دوربین از بیم و امیدهای خود مانند اجاره نشینی، بیكاری و مساله ازدواج فرزندانشان و انتظاراتشان برای رفع گرانی، فقر و فحشا، بازگرداندن ارزش ریال و هویت ایرانی سخن می گفتند.
مستند كنسرت مردم بعد از این صحنه ها، ضرباهنگی تند به خود گرفت و با موسیقی كوبنده، تصاویری سریع از ساختمان بانك مركزی، برج ها و مجتمع های تجاری همچون 'رز مال' 'ایران مال' و چندین مركز تجاری عظیم دیگر را برای مخاطبان به نمایش گذاشت.
این مستند تبلیغاتی با صدای یك راوی ناشناس و ناپیدا كه درحین رانندگی در خیابان های تهران صحبت می كرد ادامه یافت.
این مرد جوان كه تا پایان مستند هم چهره اش به مخاطبان نشان داده نشد، با نشان دادن پروژه 'ایران مال' در انتهای بزرگراه همت به بینندگان گفت كه 'این پروژه ایران مال است كه به گفته خودشان، بزرگترین پروژه مال سازی دنیا نام گرفته با زیربنای حدود یك میلیون و 700 هزار متر مربع كه در زمینی به مساحت 27 هكتار اجرا می شود'.
او سپس به سراغ پروژه دیگری رفت و توضیح داد كه در حال حاضر در خیابان شریعتی تهران نرسیده به بزرگراه همت است و برج پشت سرش 'برج جام' است و این برج را به نماد سرمایه گذاری سوداگرانه بانك ها تشبیه كرد و گفت كه بانك ها پول های مردم را در حوزه هایی سرمایه گذاری می كنند كه هیچ سنخیتی با اهداف توسعه كشور، تولید و اشتغالزایی ندارد.
نمای بعدی مستند كنسرت به سخنرانی حجت الاسلام رئیسی پرداخت كه در یكی از سخنرانی های خود در سالنی سرپوشیده ضمن انتقاد از عملكرد بانك ها می گفت: 'مشتری های بد حساب بانك ها هستند با این همه تولید پول یا افزایش سه برابری نقدینگی، به هر كارخانه ای كه مراجعه می كنید می گویند ما مشكل نقدینگی داریم پس این نقدینگی سه برابری در كجاست و آیا صحیح است كه چند نفر، نقدینگی كشور را به یغما ببرند و به حساب شخصی خود به دنبال كسب سود باشند و در خط تولید قرار نگیرد.
سازندگان این مستند تبلیغاتی سپس به سراغ چند تن از صنعتگران واحدهای كوچك صنعتی رفتند كه آنها در مصاحبه شان گلایه می كردند كه این تسهیلات بانكی به سختی و به افراد خاصی ارایه می شود، بهره تسهیلات بانكی سنگین است و بانك ها و سیستم دولتی برای اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی همكاری نمی كنند.
یكی از این تولیدكنندگان می گفت: بانك ها وام بانكی را فقط به پروژه هایی می دهند كه برایشان 50 درصد سود داشته باشد.
راوی این مستند انتخاباتی، دوباره به صحنه بازگشته و در حال رانندگی به شرح ماجرای آستان قدس رضوی و پروژه 'مشهد مال' می پردازد.
او چنین می گوید: 'ماجرای آستان با این دوستان، عید سال گذشته آغاز شد، این موضوع به قدری با سرمایه گذاری آمیخته شده بود كه كسی فكر نمی كرد بتوان كاری كرد، آقای رئیسی هم كه آمد از ماجرا بی خبر نبود'
پس از این جملات كوتاه، حجت الاسلام رئیسی در قاب صفحه تلویزیون قرار گرفت و توضیح داد كه 'ما ابتدا مواجه شدیم با اینكه یك مجموعه عظیمی ایجاد كرده اند كه آستان قدس 49 درصد و یكی از بانك ها 51 درصد سهم در آن دارد'.
راوی ماجرا مجددا با خودروی خود در خیابان های مشهد به مستند بازگشت و ضمن نشان دادن یك پروژه عمرانی در حال ساخت گفت: 'مشهد مال، همین است. 45 دقیقه پیاده طول می كشد تا آن را دور بزنید. فقط همین چندماه پیش بخاطر تخلفاتی كه در ساخت و ساز داشت 412 میلیارد تومان جریمه شد'.
این گوینده جوان به همراه خود در این سفر شهری رو كرده و می گوید: ' اگر به خاطر داشته باشی چندسال پیش كه اینجا می آمدیم باغی زیبا و سرسبز با وسعت هشت هكتار اینجا بود كه مجوز 500 هزار مترمربع زیربنا برای آن گرفتند و باغ را از میان برداشتند بدون اینكه اتفاقی رخ دهد و در حال حاضر پروژه را اجرا می كنند، حالا به شما می گویم چه كسانی آن را می سازند؟'
او سپس باحضور در 'ابرپروژه' بعدی به نام 'جهان مال' تصاویر از این سایت ساختمانی را نشان می دهد و یاد آور می شود كه باغات این منطقه را دو سال پیش خشك كردند و طبق محاسباتش هزینه ای كه صرف این پروژه كرده اند، تقریبا برابر با بودجه عمرانی چند استان محروم كشور است.
در ادامه نمایش از پروژه های كلان مشهد در مستند، سوالاتی از طرف چند شهروند دنبال می شود كه با لهجه شیرین مشهدی می پرسیدند افرادی كه پشت این طرحها قرار دارند چه كسانی هستند؟ و این همه پول را از كجا می آورند؟
دوربین در نمای بعدی به همراه صدای راوی داستان، وارد پاساژهایی به نسبت خلوت و خالی از مشتری شد درحالیكه می گفت: طرف، مغازه را اجاره كرده و برای او صرف نمی كند كه كالای تولید داخل بیاورد، پس برند خارجی و حتی قاچاق می فروشد، بعد كارگر ایرانی بیكار است و كارخانه ها تولید ندارند و اینجا پر شده از جنس تركیه ای'.
كاندیدای ریاست جمهوری دوازدهم در این قسمت، دنباله ماجرای بیكاری و بی اعتنایی به تولید داخل را گرفت و گفت: '17 هزار كارگاه تعطیل شده، 50 درصد ظرفیت صنعتی كشور معطل بماند برای اینكه آنها بیایند سرمایه گذاری كنند و یك نگاه مثبت از آنها داده شود.'
این مستند تبلیغاتی با نمایش صفحاتی از برخی سایتهای خبری كه مطالبی درباره تعطیل شدن صنعت كاشی سازی كشور منتشر كرده بودند ادامه یافت و به دنبال آن، كارگاه های مصالح ساختمانی نشان داده شد كه صاحبان آنها از تعطیلی بخشی از ظرفیت تولید خود و ركود بی سابقه در بخش مسكن و ساختمان سازی درد دل می كردند.
حجت الاسلام رئیسی در ادامه مستند كنسرت به 6 برنامه توسعه پنج ساله كشور در سالهای پس از انقلاب اشاره كرد و گفت: ما 6 برنامه توسعه داشته ایم، برنامه ششم را دولت حاضر به ابلاغ آن نشد، برای اولین بار در تاریخ كشور، مجلس، برنامه ششم را در قالب طرح ارائه كرد. وقتی اینها خودشان (دولت فعلی) برنامه ندهند آیا حاضر به اجرای آن هستند؟ یك بند از برنامه ششم نوشته است كه سالی، یك میلیون شغل باید ایجاد شود. معاون اول دولت (اسحاق جهانگیری) یك جا اعلام كرد كه با كدام امكانات شغل ایجاد كنیم كه این حرفها درست نیست.
صدای راوی ناشناس كه تقریبا در نقش شخصیت دوم این مستند انتخاباتی ظاهر شده، صحنه ای از مناطق حاشیه نشینی در شهرها و ساكنان آنها و همزمان برج های بلندمرتبه رابه نمایش در می آورد و می گوید: در فاصله چند صد متری این برج ها، وضع خانه و زندگی مردم را ببینید، دره های فقر در كنار برج های ثروت و آنهم نه یك ثروت معمولی.
او ادامه داد: سرمایه داری، شاهرگ های حیاتی این شهر را در دست گرفته اند، مشهد یك پلان كوچك از ایران است، همان فاصله طبقاتی.
تصویر دوربین با نمایش ساختمان های شیك همچون باشگاه فرمانیه به گردش درآمد و سازندگان این مستند، مصاحبه ای با یكی از شهروندان داشتند كه می گفت به رئیسان جمهوری گذشته و فعلی آمریكا كاری ندارد و گلایه می كرد كه دارو گیر نمی آید ولی برخی افراد خودروهای دو میلیارد تومانی سوار می شوند.
در ادامه مستند بخشی از یك سخنرانی حجت الاسلام رئیسی پخش شد كه می گفت: 'فاصله طبقاتی با شروع یارانه ها كم شد، فاصله طبقاتی زیبنده نظام اسلامی نیست، ما باید این فاصله را كم و كمتر كنیم، یكی از شكم سیری و دیگری با شكم گرسنه، آیا این زیبنده است؟
در ادامه مستند، حجت الاسلام رئیسی در یكی دیگر از سخنرانی های اخیر انتخاباتی خود گفت: یك فرهنگی، برای گرفتن وام مشكل دارد اما صندوق او را عده ای چپاولگر بردارند و جلوی چشم مردم كاری كنند كه فرهنگیان عزیز ما با همه احتیاجی كه دارند انگشت حیرت به دندان بگیرند و این همه سرمایه توسط چند نفر به یغما برده شود؟
این كاندیدای ریاست جمهوری در نمایی دیگر به یتیم شدن خود در دوران كودكی اشاره كرد و گفت: من درد فقر را نشنیده ام بلكه آن را لمس كرده ام و از وقتی به مشهد رفتم، به روستاها سر میزدم و با آنها همراه بودیم.
این سخنان حجت الاسلام رئیسی همزمان با تصاویری از سر زدن وی به مردم محروم در این مستند تبلیغاتی پخش می گردد.
در اینجا راوی داستان این مستند، بازگشت دوباره ای به صحنه و همچنین ماجرای پروژه 'مشهد مال' داشت و گفت: 'آقای رئیسی بیایند همان اول چند كار را انجام می دهند، یكی اینكه كل سهم آستان قدس را از مشهد مال و چند پروژه دیگر، بیرون می كشند و این اموال (پول ) چقدر است، بماند.
او با بیان اینكه از جلسات اقتصادی ذینفعان پروژه 'مشهد مال' اطلاع داشته، ادامه داد: برخی در آستان قدس نمی خواهند از این پروژه ها خارج شوند بخاطر اینكه سود زیادی دارد اما آقای رئیس در پاسخ به آنها می گوید كه این برج سازی ها كجا به درد مردم خورده و فقر را كم كرده است جزاینكه به اشتغال و تولید داخل، لطمه زده و بعد هم می گوید بخش خصوصی اگر می خواهد بسازد، برود بسازد، اما كار ما چیز دیگری است.
حجت الاسلام رئیسی به عنوان شخصیت اول این مستند تبلیغاتی، دنباله ماجرا را به بینندگان توضیح می دهد و می گوید: ما پرسیدیم فروش مغازه از طرف آستان قدس رضوی، چقدر مشكل مردم را حل می كند و از دوستان مشهد پرسیدیم كه آیا مشهد، واحد تجاری كم دارد كه گفتند خیلی هم زیاد دارد ولی تخت بیمارستانی كم دارد.
پخش مستند با نمایش فضاهای بیمارستانی و درمانی درحالی ادامه می یابد كه این كاندیدای ریاست جمهوری در دنباله سخنان قبلی اش گفت: به جای سرمایه گذاری در 'مشهد مال' در بخش تولید سرمایه گذاری می كنیم.
وی در ادامه می افزاید: تولیدی كه به درد مردم بخورد مثلا دارو نیاز مردم است و برخی، داروهای ام اس و سرطان را گران تهیه می كنند و ما كاری خواهیم كرد كه هم آستان قدس، سود سرمایه خودش را داشته باشد و هم از كار مردم گره گشایی كند و همان پولی كه می خواست واحد تجاری شود در عرصه تولید به كار گرفته می شود.
این سخنان با پخش موزیك لایت و نمایش تصاویری باز از مراكز درمانی و تخت های بیمارستانی با تجهیزات جدید، واحدهای تولیدی، مزارع كشاورزی و واحدهای صنعتی بدرقه می شود.
شخصیت نقش دوم این مستند تبلیغاتی، ادامه داستان را در دست گرفته و توضیح داد: بیرون كشیدن سهم آستان قدس از این پروژه ها كار آسانی نیست، خیلی چیزها را نمی توان گفت كه درافتادن با آنها چه تبعاتی دارد اما به هرحال، سهم را بیرون می كشد و دستور می دهد كه رویه سازمان از این به پس، همین است.
نقل این ماجرا مجددا دست به دست شده و حجت الاسلام رئیسی در ادامه گفت: یكی از شركت های آستان قدس را بازرسی كردیم، متاسفانه حیاط خلوتی برای خود ایجاد كرده و تخلفات جدی اقتصادی در آنجا به وجود آمده بود و همین موجب شد همان ابتدا قائم مقام آستان قدس را بركنار كنیم و گزارش حسابرسی را كامل كردیم، یك ماه قبل از فرارشان، پرونده را به دادگستری تهران فرستادیم و این سوال برای خود ما هم مطرح است كه این فرد چگونه به خارج كشور رفت.
البته این به معنی نادیده گرفتن كاری كه تولیت فقید آستان قدس انجام داده، نبوده بلكه دور از چشم ایشان اتفاقاتی افتاده است.
وی با بیان اینكه نحوه رسیدگی به مفاسد اقتصادی او با نحوه رسیدگی برخی آقایان دولتی، متفاوت است، اظهار كرد: ما اول اقدام نمودیم، اعلام هم نكردیم تا دادگاه، خودش رسیدگی و اعلام كند ولی آنها اول اعلام می كنند، اقدام هم نمی كنند این فرق ماست.
در نمایی دیگر از این مستند كه حجت الاسلام رئیسی را در حضور دو مجری نشان می دهد، این كاندیدای ریاست جمهوری پیشنهاد داد كه نظر شخصی خودش را بگوید و تاكید كرد: معتقدم باید در قانون، این قضیه را حل كرد، كسی كه مفسد است و فساد او آشكار باید مهر فساد بر پیشانی اش بخورد و با حروف الفبا درمورد این فرد، سخن گفتن مفهوم ندارد.
در این قسمت، مستند با نمایش صفحات برخی سایتهای خبری، خبرگزاری ها و روزنامه ها كه اخبار مفاسد اقتصادی را منتشر كرده بودند و موسیقی با ضرب آهنگ تند دنبال می گردد.
راوی ناپیدای این برنامه تبلیغاتی در ادامه به بیان جدیت متولی آستان قدس رضوی در برخورد با تخلف یقه سفیدها پرداخت و گفت: باغ دیزدر مشهد كه مساحت آن یك میلیون و 400 هزار مترمربع است را ببینید.
مستند كه عمدتا به مكان ها و مسائل دو شهر تهران و مشهد پرداخته است، مجددا تصاویری از این باغ را نشان می دهد كه فردی می گوید این مجموعه پیش از این متعلق به برادر شاه بود و دوربین، فضاهایی از این باغ سرسبز و وسیع را نشان می دهد درحالیكه به اردوگاه فرهنگی و تربیتی امام رضا (ع) تغییر نام و كاربری داده است و دخترانی دبستانی، پای كلاس درس مربی شان نشسته و یا در محوطه بیرونی دور هم جمع شده اند.
مربی این دانش آموزان مقابل دوربین ایستاده، می گوید كه این بچه ها از مناطق بسیار محروم و حاشیه شهر هستند و یكی از آنها برای اولین بار است به اردوی تفریحی آمده و حتی یكی از دانش آموزان ناهار خود را نصف كرده و به خانه می برد.
راوی مستند همچنین به 'باغ خوردین' كه در غرب تهران و پشت دانشگاه امام صادق واقع شده است نیز اشاره ای كرد و گفت: در آنجا هم كاری مشابه باغ مشهد درحال انجام است.
او همچنین گفت كه در یك سال اخیر كه از مسئولیت حجت الاسلام رئیسی در آستان قدس رضوی می گذرد، تحولات زیادی رخ داده و روند سرمایه گذاری های انتفاعی كلان به سمت تولید، تغییر جهت داده است.
قسمت بعدی این مستند، این كاندیدای رئیس جمهوری را داخل یك مینی بوس در كنار 'علی نیكزاد' وزیر مسكن دولت دهم و 'نادر طالب زاده' تهیه كننده و مجری تلویزیونی به نمایش گذاشته درحالیكه طالب زاده، نظر رئیسی را درباره موسیقی و دیگر حوزه ها جویا شده است.
وی در پاسخ، به توضیح دیدگاه های خود درباره فعالیت زنان در جامعه پرداخت و گفت: معتقدم زنان باید كار و شغل در خور شان خود را داشته باشند و در اجتماع، نقش آفرینی كنند و در زندگی شخصی خود به آن عمل كرده ام.
حجت الاسلام رئیسی افزود: اول ازدواجم همسرم كه علاقه مند به ادامه تحصیل بود از من اجازه خواست و من هم استقبال كردم كه الان ایشان دكترای تعلیم و تربیت دارد و یكی از همكاران شورای عالی انقلاب فرهنگی است.
این بخش از مستند به پخش سخنرانی ها و جلسات كاری همسر این كاندیدای ریاست جمهوری (جمیله علم الهدی) اختصاص یافت.
حجت الاسلام رئیسی به اجاره نشینی چندین ساله خود در تهران اشاره كرد و گفت كه نخواسته است خانه های نهادهای متعلق به بنیاد مستضعفان یا ستاد اجرایی امام (ره) را با تخفیف و تقسیط خریداری كند و با اینكه این كار را حرام نمی داند ولی ترجیح داده است خود را به این مسائل آلوده نكند و زبان، قلم و فكرش باز باشد.
مستند 'كنسرت مردم' با پخش تصاویری همراه با توضیحات مكتوب از دوران كودكی، سوابق مدیریتی و سیاسی و حضور این كاندیدای ریاست جمهوری دوازدهم در شوراهای عالی تخصصی كشوری و همچنین لحظه بالا بردن شناسنامه هنگام ثبت نام در ساختمان وزارت كشور ادامه یافت.
نمای بعدی مستند به صحبتهای جمع سه نفره داخل مینی بوس (حجت الاسلام رئیسی، نیكزاد و طالب زاده) اختصاص داشت و كاندیدای انتخابات ریاست جمهوری خطاب به همراهانش و درحالیكه چشم به مناظر بیرون مینی بوس دوخته بود گفت كه مطابق قانون، بالاترین مقامات كشور از مقام رهبری، ریاست جمهوری، وزیران و معاونان آنها باید دارایی خود را اعلام كنند.
او اظهار كرد: من شنیده ام كه در دولت فعلی هم چندنفر از وزیران، ثروت خود را اعلام نكرده اند، به نظر من این موضوع در جهت احساس خوب مردم به مدیران خیلی مهم است.
این كاندیدای ریاست جمهوری خطاب به نادر طالب زاده گفت: فهمیدم شما می خواهید درمورد كنسرت از من بپرسید، ما معتقدیم كه كنسرت، دو قسم است؛ كنسرت هنجارمند و هنجارشكن كه من به دنبال ایجاد و توسعه كنسرت هنجارمند هستم ولی كنسرت هنجارشكن را هیچكس در كشور قبول ندارد.
حجت الاسلام رئیسی در پاسخ به این سوال كه چرا مساله كنسرت به ویژه در مشهد، تا این اندازه مطرح می شود، افزود: آقایان این موضوعات را مطرح می كنند بخاطر اینكه جوابی برای كمبودها و ضعف مدیریتشان ندارند، كنسرت را مطرح می كنند كه از 'كرسنت' نام برده نشود، آیا كنسرت مساله و مشكل كشور است و آیا بیكاران و فقرا به ما نمی خندند كه شكم ما گرسنه است و كار نداریم، در كشور اطلاعیه صادر می شود كه چرا كنسرت برگزار نمی شود.
بخش های دیگری از این مستند با نمایش شعارهای انتخاباتی هواداران این كاندیدا از جمله 'رئیسی بت شكن، بت فساد رو بشكن' و همچنین پوسترها، فعالیت های و دیدارهای انتخاباتی وی پخش شد.
این مستند تبلیغاتی با ترانه ای دیگر و نمایش تصاویری از كعبه، بین الحرمین، حرم امام رضا (ع)، بنیانگذار انقلاب اسلامی و نماز جماعت مقام معظم رهبری پایان یافت.
هرچند گفته شده بود قرار است محمدعلی فارسی به همراه جمشید ترك بیان این مستند تبلیغاتی را بسازند در پایان، این فیلم به عنوان ساخته جمعی از جوانان حامی سید ابراهیم رئیسی معرفی شد.
علمی**1055*شبس*1488 *خبرنگار: زینب كارگر *انتشاردهنده: بهمن بامداد**
تهران- ایرنا- موضوع 'كنسرت' و ممنوعیت برگزاری آن در مشهد، دستمایه اصلی ساخت اولین مستند تبلیغاتی حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی شد تا این كاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از مخاطب بپرسد كه آیا مشكل كشور، كنسرت است و در ادامه گفت كه عده ای كنسرت را مطرح می كنند كه از 'كرسنت' نام برده نشود.