۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۰:۲۸
کد خبر: 82517098
T T
۰ نفر
یادواره شهید مرتضی مطهری (ره) و شهدای فرهنگی مهریز برگزار شد

یزد - ایرنا - یادواره شهید مرتضی مطهری (ره) و 10 شهید فرهنگی شهرستان مهریز پنجشنبه شب در این شهر برگزار شد .

به گزارش خبرنگار ایرنا ، در این یادواره كه با حضور خانواده شهدا و جانبازان و ایثارگران ، مسئولان و فرهنگیان برگزار شد ، مدیر آموزش و پرورش مهریز با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای فرهنگی افزود: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در میان دانش آموزان یك ضرورت همیشگی است.
سید علی كارآموز افزود: شهدای فرهنگی و استاد شهید مرتضی مطهری (ره) الگوی حقیقی فرهنگیان و دانش آموزان هستند و باید همواره یاد و خاطره شهیدان والامقام انقلاب اسلامی گرامی داشته شود.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان مهریز اظهار داشت: ترویج فرهنگ شهادت سدی محكم در برابر توطئه های استكبار جهانی است و فرهنگیان همواره در مسیر نورانی شهیدان وظایف خود را انجام می دهند.
كار آموز گفت: در مدارس مهریز در سال های اخیر فعالیت های بسیار خوب فرهنگی و هنری بسیاری در راستای تحقق اهداف مقدس شهیدان بنحو شایسته انجام گرفته و همچنان ادامه دارد.
همچنین فرمانده سپاه ناحیه مهریز گفت: از راه های مهم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در میان مردم ، نسل جوان و جامعه فرهنگیان ، برگزاری یادواره های شهدا است كه انجام می گیرد.
سرهنگ علی اصغر سلمانی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مرتضی مطهری (ره) و شهدای فرهنگی مهریز بر لزوم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه اسلامی و بین دانش آموزان تاكید كرد.
همچنین نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی به اهمیت برگزاری اینگونه یادواره شهدای انقلاب اسلامی اشاره كرد و بر پیگیری مسائل فرهنگیان توسط مسئولان اجرایی تاكید نمود.
در این مراسم همچنین چند برنامه فرهنگی و هنری در خصوص شهدا اجرا گردید و به سوالات مختلف فرهنگیان پاسخ داده شد.
مهریز دارای یك هزار فرهنگی شاغل است .
مركز شهرستان مهریز در 30 كیلومتری یزد واقع شده است.
7536/6197 خبرنگار:كاظم سبحان زاده***انتشار: فلاح
irnayazdd@