۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۳:۳۸
کد خبر: 82518376
T T
۰ نفر
آغاز فعاليت مركز تجارت الكترونيك و كسب و كار در چهارمحال و بختياري

شهركرد- ايرنا- مركز رشد و توسعه تجارت الكترونيك و كسب و كارهاي ديجيتال چهارمحال و بختياري روز شنبه با همكاري اداره كل پست، پارك علم و فناوري و بخش خصوصي در مركز پست شهيد قندي شهركرد فعال شد.

به گزارش ايرنا، مديركل پست چهارمحال و بختياري روز شنبه در آيين راه اندازي اين مركز گفت: با توجه به گسترش و افزايش روزافزون فناوري اطلاعات روز دنيا، راه اندازي كسب و كارهاي الكترونيكي و اينترنتي و توانمندسازي كسب و كارهاي نوپا در دستور كار وزارت ارتباطات قرار گرفته است.
حسين عنايتي تصريح كرد: در راستاي توسعه فرهنگ كارآفريني و رونق كسب و كار الكترونيك، بستر محيط كسب و كار و حمايت از اين دسته مشاغل از سوي شركت پست با مشاركت شركت هاي دانش بنيان در چهارمحال و بختياري با جديت دنبال مي شود.
به گفته وي در مرحله نخست، ساماندهي پيك هاي موتوري شهركرد و در ادامه شهرهاي استان در راستاي ارائه خدمات شهروندي و با هدف هماهنگي و يكپارچه كردن خدمات اين صنف از سوي مركز توسعه تجارت الكترونيك پيگيري شد.
عنايتي افزود: فعال كردن پنجره واحد معرفي و فروش صنايع دستي خاص چهارمحال و بختياري به صورت الكترونيك و فراهم كردن بستر خريد و فروش اينترنتي محصولات و صنايع دستي اين استان از ديگر خدماتي است كه در مركز توسعه تجارت الكترونيك دنبال مي شود.
مديركل ارتباطات و فناوري اطلاعات چهارمحال و بختياري نيز در اين نشست گفت: با توجه به فراهم شدن بستر و زيرساخت فناوري اطلاعات و گسترش كسب و كارهاي الكترونيك، وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات از تمام ظرفيت داخلي براي حمايت ار برنامه هاي فناورانه بخش خصوصي و شركت هاي دانش بنيان با هدف ايجاد اشتغال حمايت مي كند.
مرتضي بلالي با بيان فعال بودن حدود 800 هزار شماره تلفن همراه در چهارمحال و بختياري ادامه داد: پهناي باند اينترنت ورودي به استان 40 گيگا بايت است و اين فرصت بسيار مناسب براي راه اندزاي كسب و كارهاي اينترنتي از طريق تلفن همراه است.
رئيس پارك علم و فناوري چهارمحال و بختياري نيز در اين نشست گفت: با توجه به گسترش فناوري اطلاعات و تجارت الكترونيك در دنيا بايد به سمت و سوي ايجاد كسب و كارهاي الكترونيك و اينترنتي حركت كرد.
اسماعيل پيرعلي افزود: زيرساخت و بستر گسترش كسب و كارهاي نوين و اينترنتي در چهارمحال و بختياري براي شركت هاي دانش بنيان فراهم است.
وي با بيان اينكه بازاريابي و صادرات محصولات شركت هاي دانش بنيان در چهارمحال و بختياري مهم ترين مشكل و مبحث اين شركتهاست، افزود: گسترش خدمات الكترونيك و اينترنتي و مركز توسعه تجارت الكترونيك گام مهمي در راستاي رفع مشكل بازاريابي توليدات شركت هاي دانش بنيان است.
مدير مركز رشد و توسعه تجارت الكترونيك شهركرد نيز در اين نشست گفت: گسترش تجارت الكترونيكي نيازمند فراهم شدن زيرساخت هاي فني و ارتباطي و مخابراتي، فرهنگي، حقوقي و قانوني و مديريتي و فرهنگ سازي است.
صادق صدري نژاد ادامه داد: هم اينك بين توليد كنندگان و مصرف كنندگان خلاء بازاريابي و فروش وجود دارد كه مراكز توسعه تجارت الكترونيك اين خلاء را رفع مي كند.
بنابراين گزارش در اين آيين، تفاهم نامه همكاري در راستاي تجاري سازي، توسعه و ارتقاي دانش و تامين فناوري هاي مورد نياز استان چهارمحال و بختياري بين اداره كل پست و پارك علم و فناوري چهارمحال و بختياري امضا شد.
كسب و كار و تجارت الكترونيك كه بدليل گسترش روز افزون فناوري اطلاعات در دنيا ايجاد شده است، تاكنون مزايايي همچون حذف محدوديت هاي زماني و مكاني در تجارت، كاهش هزينه هاي مبادلاتي، دسترسي توليدكنندگان و فروشندگان به مشتريان زياد، دسترسي مصرف كنندگان به تامين كنندگان كالا و خدمات در سطح وسيع را به دنبال داشته است.
اما به اعتقاد برخي كارشناسان بخش فناري و اطلاعات و ارتباطات كسب و كار الكترونيكي در ايران به جايگاه و شاخص واقعي خود نرسيده است.
خبرنگار: نرگس كريمي**انتشار:جهانبخش صفري
7361/6021