۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۸:۲۵
کد خبر: 82520312
T T
۰ نفر
ورودی 670 هزارپرونده قضایی درسال 95 در تهران/حدود 5 هزارهكتار ازاراضی ملی رفع تصرف شد

تهران- ایرنا- دادستان تهران از ورودی 670 هزار و مختومه شدن 676 هزار پرونده درسال گذشته در این استان خبر داد و گفت: پارسال روی 462 هزار پرونده نیز اظهارنظرشده است.

به گزارش خبرنگارقضایی ایرنا، عباس جعفری دولت آبادی عصریكشنبه در همایش قضات و دادیاران دادسراهای استان تهران كه با حضور رئیس قوه قضائیه درمجتمع فرهنگی شهید بهشتی برگزار و با ارائه گزارشی ازعملكرد این دادستانی در سال 95، افزود: 670 هزار پرونده وارده درسال 95 داشتیم و 676 هزار پرونده نیز مختومه شده كه بخشی از آنها، پرونده های كهنه یا باقیمانده ازسال های قبل بود.
وی با اشاره به وضعیت نیروی انسانی دردادستانی تهران اظهاركرد: 914 شغل مصوب در دادستانی داریم كه تنها 637 تن شاغل هستند و 30 درصد از پست های دادستانی بی تصدی است.
جعفری دولت آبادی تعداد شعب بدون تصدی در تهران را 663 شعبه عنوان كرد و گفت: در بخش اداری 3 هزار و 606 شغل مصوب داریم كه افراد شاغل یك هزار و 567 تن هستند و در این حوزه هم 53درصد از پست های ما خالی است.

** تاسیس دوائر نظارت و استقرار دادیاران ناظر بر زندان ها
دادستان تهران با بیان سیاست های قوه قضائیه درسال 95، یكی از این سیاست ها را مسئله زندانها برشمرد و اظهاركرد: درسال گذشته 16 جلسه با معاونان دادستانی ها به این موضوع اختصاص داده شده است.
وی تاسیس دوائر نظارت و استقرار دادیاران ناظر بر زندان ها را ازجمله اقدامات دادستانی تهران برشمرد و گفت: شرح وظایف این دوائر، ملاقات با زندانیان است.
جعفری دولت آبادی ازدیگر اقدامات دادستانی تهران را كاهش جمعیت كیفری زندانیان عنوان كرد و افزود: تشكیل شعب ویژه زندانیان، طرح موفقی است و قابلیت اجرا را در كل كشور دارد.

** تشكیل دادسرای انفال برای نخستین بار در كشور
دادستان تهران با اشاره به موضوع مبارزه با فساد اظهاركرد: در بحث شورای حفظ حقوق بیت‌المال در سال 95 اقدامات بسیارخوبی انجام و برای نخستین بار در كشور دادسرای انفال راه اندازی و15هزار و 464 پرونده دراین دادسرا تشكیل و 4 هزار و 882 هكتار از اراضی ملی در تهران رفع تصرف شد.

** وصول 15 هزارمیلیارد تومان رد مال و جزای نقدی در سال 95
جعفری دولت آبادی از وصول 15 هزارمیلیارد تومان رد مال و جزای نقدی در پرونده‌های مبارزه با فساد درسال گذشته خبر داد و تصریح كرد: پارسال در بحث مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد نیز 15 هزار معتاد متجاهر جمع‌آوری و به 154 هزار پرونده مستلزم اعدام و حبس ابد با كشف حدود 10 تن مواد مخدر رسیدگی شد.
دادستان تهران در ادامه در خصوص جمع‌آوری 5 هزارمتكدی درپایتخت كشور اسلامی با همكاری سایر دستگاههای اجرای و انتظامی نیز توضیحاتی داد.
وی درباره اقدامات انجام شده دادستانی تهران در زمینه پیشگیری از وقوع جرم درسال گذشته، گفت: 393 فقره دستور در مورد ساختمان‌های خطرناك، یكهزار و 792 فقره دستور خصوص ساخت و سازهای غیرمجاز صادر و 25 پرونده در باره تملك ساختمان‌های اراضی موردنیاز دولت تشكیل شد.

**كاهش 3 تا 9درصدی سرقت درسال 95 در تهران
دادستان تهران با بیان اینكه در زمینه امنیت و پیشگیری از جرائمی مانند سرقت اقدامات خوبی در سال گذشته انجام شده است، گفت: حدود 3 تا 9 درصد سرقت در تهران كاهش یافت و برای 27 پرونده مهم سرقت كیفرخواست حدی صادر شد.
پرونده های بابك زنجانی، مه‌ آفرید امیر خسروی، بانك سرمایه، ریخته‌ گران و دكل نفتی ازمهمترین پرونده های رسیدگی شده یا درحال رسیدگی در دادستانی تهران بود كه جعفری دولت آبادی اعلام كرد و گفت: هر كدام از این پرونده‌ ها جمعی از قضات را درگیر خود می كند و رسیدگی به این پرونده‌ ها بار زیادی برای مجموعه قوه قضائیه و دادستانی دارد.

** رسیدگی به پرونده های بزرگ قضات شجاع می طلبد
دادستان تهران با بیان وجود پرونده‌های بزرگ اقتصادی ، اظهار كرد: رسیدگی به این پرونده ها، قضات شجاع می طلبد و قطعا یكی از راهكارها استمرار حمایت ‌های رئیس قوه قضائیه مانند گذشته است.
اجتمام** 1193*1724*7329
خبرنگار: حسن حیدری * انتشار: حسین فتح الهی