۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۲۲:۵۳
کد خبر: 82520507
T T
۰ نفر
كمك 810 ميليارد ريالي بسيج سازندگي براي اشتغال زايي در آذربايجان شرقي

تبريز- ايرنا - مسئول بسيج سازندگي سپاه عاشوراي آذربايجان شرقي با اعلام اينكه بيش از 810 ميليارد ريال در چهارسال گذشته تسهيلات اشتغال زايي در مناطق محروم استان هزينه شده است، گفت: اين روند براي افزايش توليد و اشتغال در سال اقتصاد مقاومتي ادامه مي‌يابد.

به گزارش ايرنا، سرهنگ جعفر رزمي روز يكشنبه در نشست خبري با اشاره به سالروز تشكيل بسيج سازندگي اعلام كرد: بسيج سازندگي در سال گذشته 270 ميليارد ريال تسهيلات براي اشتغال زايي به يكهزار و 647 واحد توليدي استان پرداخت كرده است.
وي با بيان اينكه ترويج فرهنگ كار با روحيه جهادي و انقلابي يكي از اهداف بسيج سازندگي است، افزود: مهم‌ترين دغدغه كشور كمبود بهره ‌وري است زيرا كه با پشت ميزنشيني مشكلات برطرف نمي‌شود و بايد در ميدان كار به حل مشكلات پرداخت.
مسئول بسيج سازندگي سپاه عاشورا با اشاره به اينكه در كنار خدمات رايگان گروه‌هاي جهادي، اين سازمان بيش از 70 ميليارد ريال در جهت محروميت‌زدايي استان هزينه كرده است، گفت: ساخت 80 باب خانه محرومان كميته امداد، ساخت و تعمير 68 باب مساجد دورافتاده و محروم، آبرساني روستايي، بازسازي بقاع امام زاده وساخت مسكن محرومان از مهم‌ترين خدمات ارائه شده در مناطق محروم است.
وي با بيان اينكه 134 گروه جهادي از طلاب، مهندسان و متخصصان در سال گذشته به مناطق محروم اعزام شدند، ادامه داد: 150 تيم پزشكي جهادي نيز با حضور در مناطق محروم و مرزي به درمان مردم اين مناطق پرداختند.
رزمي با تاكيد بر اينكه جوانان و دانشجويان گروه‌هاي جهادي در دور افتاده‌ترين نقاط كشور در ايام تعطيلات و مسافرت فعاليت مي‌كنند، ادامه داد: خودسازي تنها بخشي از ثمرات اين اردوها و تزريق اميد و نشاط به نقاط محروم از ديگر دستاوردهاي حضور گروه‌هاي جهادي است.
وي با تاكيد بر تسهيل گري قانوني در حل مشكلات كشور در مناطق محروم، اولويت‌هاي سال 96 بسيج سازندگي استان آذربايجان شرقي را تقويت گروه‌هاي جهادي با تخصصي‌تر شدن آن، اعزام 192 گروه جهادي، كمك به افزايش اشتغال و توليد خرد، تقويت قطب‌هاي توليدي استان، رفع مشكل ريزگردها و سيل‌ها با بيابان زدايي و درخت كاري و آبخيزداري عنوان كرد.
انتشار: پرويز انصاري
3071