۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۸:۴۳
کد خبر: 82520654
T T
۰ نفر
نماينده مجلس:دولت تدبير و اميد در زمينه اقتصادي و عدالت آموزشي موفق بود

گچساران - ايرنا - نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي گفت: با وجود همه محدوديت ها، موانع و مشكلات، دولت تدبير و اميد توانسته در اغلب زمينه ها از جمله اقتصادي، عدالت آموزشي، كاهش فقر و افزايش سطح رفاه مردم يكي از موفق ترين دولت ها بعد از پيروزي انقلاب اسلامي باشد.

به گزارش ايرنا، فريده اولاد قباد يكشنبه شب در جمع مردم شهرستان باشت به محروميت دولت تدبير و اميد در رسانه ملي اشاره كرد و گفت: ب اين حال اين دولت تاكنون نتوانسته دستاوردهاي اساسي خود را در زمينه سياسي، اقتصادي، اجتماعي، فرهنگي، هنري و حتي زنان در رسانه ملي ارايه دهد.
وي بيان كرد: با وجود تحريم هاي شديد اقتصادي، كاهش صادرات و قيمت نفت، دولت تدبير تواسته به يك ثبات مهم اقتصادي دست يابد.
اولاد قباد ابراز كرد: دولت تدبير و اميد در صادرات غيرنفتي توانست نسبت به دولت هاي گذشته گام هاي مهمي بردارد.
وي با اشاره به اهم اقدامات انجام شده از سوي دولت در حوزه اقتصادي گفت: رونق اقتصادي پس از 2 سال تجربه رشد منفي اقتصادي 6.8- درصد و 1.9- درصد در سالهاي 91 و 92 بوده كه با روي كارآمدن دولت يازدهم، اقتصاد كشور رشد مثبت سه درصدي را تجربه كرد.
وي ادامه داد: رشد اقتصادي كشور در سال 95 به مثبت پنج درصد رسيد و سال 96 در مناظره دوم رئيس جمهور ثبت هشت درصد را اعلام كرد.
نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه نرخ تورم در سال 92 بيش از 40درصد رسيده بود، ادامه داد: با وجود كاهش شديد قيمت نفت و تداوم تجربه هاي اقتصادي در سال 94 رشد مثبت اقتصادي نيز حفظ شد.
وي اظهار كرد: سهم آموزش و پرورش از بوجه عمومي كشوردر دولت هاي گذشته تك رقمي بوده در حالي كه در سال 96 اين آمار 2 رقمي شد.
اولاد قباد ابراز كرد: 37 ميليارد ريال در سال 96 به بوجه آموزش و پرورش با همكاري كميسيون تلفيق و بوجه اضافه شد.
وي تغيير كاربري در مدارس را يكي از اقدامات اين دولت اعلام كرد و گفت: اجراي اين طرح منبع درآمد زايي براي آموزش و پرورش داشته است.
وي با بيان اينكه سهم كشور در دولت گذشته از نظر علمي بسيار پايين بود، گفت: درسال 92، دو دانشگاه برتر به جامعه بين الملل معرفي شده بود اما در دولت يازدهم اين رقم به هشت دانشگاه برتر در دنيا رسيده است.
وي با بيان اينكه بورسيه دانشگاه ها در دولت گذشته به افراد خاصي داده مي شد، گفت: دستاوردهاي مهم دولت تدبير و اميد قانونمند كردن بورسيه ها بر اساس شرايط علمي بود كه اين امر سبب آرامش و فضاي امنيتي در دانشگاه هاي كشور شد.
نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اينكه دولت يازدهم در زمينه شركت هاي دانش بيان گامي مهمي را برداشته گفت: در دولت هاي گذشته تعداد شركت هاي دانش بنيان 2 مورد بوده در حالي كه در دولت تدبير و اميد به 2 هزار و 500 مورد به ثبت رسيد.
وي ادامه داد: در اين زمينه چهار هزار و 500 نفر در شركت هاي دانش بنيان به اشتغال مشغول شدند.
اولاد قباد ابراز كرد: طرح تحول سلامت يكي از مهمترين دستاوردهاي دولت تدبير و اميد بوده كه در اين زمينه 11 ميليون نفر بيمه همگاني شدند.
نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي گفت: كاهش 400 ميليون دلاري واردات دارو و افزايش 2 برابري صادرات آن و كاهش 42 درصدي قيمت انواع لوازم و تجهيزات پزشكي پر مصرف همچون لنز داخل چشمي و استنت هاي قلبي از ديگر دستاوردهاي دولت در طرح تحول سلامت بوده است .
اولاد قباد ادامه داد: 2 هزار و 500 خانه بهداشت در استان هاي كم برخوردار و در حاشيه كلان شهرها ي كشور در دولت تدبير و اميد ايجاد شد.
وي با بيان اينكه دولت يازدهم به حوزه زنان توجه ويژه داشته است گفت: تصويب لايحه كاهش ساعت كاري زنان شاغل داراي شرايط خاص، پيگيري انتصاب زنان در پست‌هاي مديريتي و تعادل جنسيتي مديريت در سند برنامه ششم توسعه از مهمترين برنامه هاي انجام شده در حوزه زنان است.
نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي احياي شوراي عالي محيط زيست پس از هشت سال را يكي از اقدامات مهم دولت اعلام كرد و گفت: در دولت يازدهم پنج هزار ميليارد ريال براي راه اندازي صندوق ملي محيط زيست در نظر گرفته شده است.
اولاد قباد اظهار كرد: دولت تدبير و اميد در زمينه هاي مختلف دستاوردهاي مهمي را كسب كرده كه بدليل زمان كوتاه مناظره نمي توانند اين دستاوردها را ارايه دهند.
وي ابراز كرد: با توجه به شرايط خاص ايران در منطقه خاورميانه هم اينك نيازمند آگاه بخشي شما براي افرادي كه به دليل شرايط اقتصادي و وضعيت بيكاري فرزندانشان نسبت به انتخابات بي تفاوت داراي راي خاكستري هستند.
اولاد قباد خطاب به جوانان راي اولي گفت: نظام جمهوري اسلامي دستاورد خون هزاران شهيد، جانباز، ايثارگر و آزادگان هشت سال دفاع مقدس است كه عزيزترين سرمايه خود را در طبق اخلاص گذاشتند.
خبرنگار: مريم صيادي**انتشاردهنده:حسينعلي راشكي
2082 /8005/6183

سرخط اخبار استان‌ها