۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۲۲:۱۷
کد خبر: 82526855
T T
۰ نفر

مسابقات اسبدواني كورس بهاره كشور در يزد به پايان رسيد

۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۲۲:۱۷
کد خبر: 82526855
مسابقات اسبدواني كورس بهاره كشور در يزد به پايان رسيد

يزد - ايرنا - هفدهمين دوره مسابقات اسبدواني كورس بهاره كشور شامگاه جمعه در پيست سواركاري صفائيه يزد به پايان رسيد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، در هفته پاياني اين رقابت‌ها 50 راس اسب در 6 دور به مسافت يك هزار 400 متر با هم به رقابت پرداختند كه در پايان به صاحبان اسب هاي برتر افزون بر 660 ميليون ريال جوايزي نقدي اهداء شد.
در دور اول محسن يزدانفر با اسب نازبانو بيك و مالكيت محمد دهقانپور زودتر از رقبا به خط پايان رسيد و قهرمان شد، اميرحسين كريمي با اسب نامدار فراشاه و محمد خوجملي با اسب معراج صدر به ترتيب دوم و سوم شدند.
در دور دوم ابوالفضل دهقان با اسب پريزمتيك و مالكيت اميررضا و سيد آرمين گلزاري مقام اول را به دست آورد، همچنين عبدالخالق چپرلي با اسب پيشگام و امان محمد قلرعطا با اسب مارال به ترتيب مقام‌هاي دوم و سوم را كسب كردند.
در دور سوم امان محمد قلرعطا با اسب ناخدا شريفي و مالكيت محمدعلي كلانتري سرچشمه موفق به كسب مقام اول شد و محسن يزدانفربا اسب لمبسر و امين محمدي با اسب لايون ايساتيس به ترتيب مقام‌هاي دوم و سوم را به دست آوردند.
همچنين در دور چهارم امان محمد قلر عطا با نغمه ناز فراشاه و مالكيت اميد دهقان اشكذري زودتر از خط پايان عبور كرد و قهرمان شد، محسن يزدانفر با اسب گومشتل و ابوالفضل دهقان با اسب نادرشاه رهنما به ترتيب دوم و سوم شدند.
در دور پنجم محمد خوجملي با اسب نورمن و مالكيت پوريا آسايش موفق به كسب مقام اول شد و عنايت اله قلرعطا با اسب نامبروان سردار و ابوالفضل دهقان با اسب نيگوئل به ترتيب مقام هاي دوم و سوم را به دست آوردند.
در دور پاياني اين مسابقات ابوالفضل دهقان با اسب گيلانشاه و مالكيت علي مصدق اردكاني زودتر از خط پايان گذشت و مقام نخست را بدست آورد و عنايت اله قلرعطا با اسب گيتار شيخ يزد و محسن يزدانفر با اسب مرداس مافي به مقام هاي دوم و سوم دست يافتند.
مسابقات اسبدواني قهرماني كورس بهاره كشور به مدت شش هفته در مجتمع سواركاري صفائيه يزد برگزار شد.
استان يزد داراي 300 باشگاه و افزون بر 6 هزار راس اسب اصيل عرب است .
7536/ 6014/ شبس 1574 ** خبرنگار:كاظم سبحان زاده** انتشار دهنده: محسن تهوري
irnayazdd@
۰ نفر