۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۵:۵۳
کد خبر: 82527822
T T
۰ نفر
كمك 4263 میلیارد ریالی دولت یازدهم به روستاهای مازندران

ساری - ایرنا- مدیركل دفترامور روستایی استانداری مازندران میزان كمك دولت تدبیر و امید برای توسعه زیرساخت ها در مناطق روستایی این استان را در سه سال گذشته افزون بر چهار هزار و 263 میلیارد ریال اعلام كرد.

جان الله عبدی روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت كه حجم كمك های مالی سه ساله دولت یازدهم به مناطق روستایی مازندران هفت برابر كمك ای هشت ساله دولت نهم و دهم است .
وی نیزلت كمك دولت نهم و دهم برای توسعه زیرساخت های مناطق روستایی مازندران را حدود 672 میلیارد ریال اعلام كرد.
** اجرای 2 هزار و 400 طرح زیرساختی روستاهای مازندران در دولت یازدهم
مدیركل دفتر امور روستایی استانداری مازندران گفت كه با اعتباری كه دولت یازدهم برای توسعه روستایی و زیرساخت ها در اختیار دهیاری ها قرار داده ، حدود 2 هزار و 400 طرح زیرساختی و عمرانی در روستاهای این خطه شمال كشور اجرا شده است .
وی افزود : علاوه بر این هم اكنون طبق برنامه دولت یازدهم 2 طرح اشتغالزا با پرداخت تسهیلات ارزان قیمت در هر روستای مازندران در حال اجراست .
عبدی آسفالت یك هزار و 550 كیلومتر راه روستایی ، گازرسانی به 507 روستا ، برخورداری یك هزار و 600روستا ( 55 درصدكل روستاهای مازندران ) از اینترنت پرسرعت را از دیگرخدمات محرومیت زادایی دولت یازدهم در مازندران اعلام كرد.
وی آبرسانی به 88 روستای مازندران با اعتبار یك هزار میلیارد ریالی ، تجهیز و یكپارچه سازی 6 هزارهكتار اراضی كشاورزی ، ساخت 230 خانه بهداشت و مركز جامع سلامت را از دیگر خدمات دولت برای توسعه روستاها در سه سال اخیر دانست.
مازندران بیش از سه هزار روستا دارد كه 43 درصد از جمعیت سه میلیون و 280 هزار نفری این خطه شمال كشور در این مناطق سكونت دارند.
بر اساس گزارش های رسمی هم اكنون 2 هزار و 150 روستای مازندران هم دارای دهیاری هستند كه امور روستاها را مدیریت می كنند .
خبرنگار : حسین فلاحتی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
6982/1654
۰ نفر