۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۲:۰۴
کد خبر: 82530349
T T
۰ نفر
معاون دادگستری سمنان: 9 شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی ایجاد شد

سمنان- ایرنا- معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری كل استان سمنان گفت: 9 شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی تشكیل و 9 قاضی ویژه به منظور رسیدگی به جرایم احتمالی در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان تعیین شد.

به گزارش ایرنا، علی دارینی روز دوشنبه در دومین نشست ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی استان سمنان در دادگستری كل استان، افزود: تاكنون میزان تخلفات انتخاباتی بر اساس آمارهای ارایه شده دستگاه قضایی در مقایسه با دوره گذشته انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر، در كشور بیش از 300 درصد كاهش یافته است كه این امر نشان دهنده گسترش رعایت قانون انتخابات در بین آحاد جامعه است.
وی خاطرنشان كرد: قوه قضایییه از قوای مستقل در نظام جمهوری اسلامی است و با هرگونه ایجاد آشوب و بی نظمی احتمالی در انتخابات شدیدترین برخورد را دارد.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری كل استان سمنان با بیان اینكه پشتوانه افزایش شور انتخاباتی در كشور توجه به رویكرد عقل گرایی است و باید نامزدهای انتخاباتی و طرفداران‌شان از برخورد احساسی پرهیز كنند، گفت: دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی استان تخلفات احتمالی را رصد می كنند وباید با همدلی و وفاق اجتماعی، برای برگزاری انتخابات سالم گام برداشت.
وی اضافه كرد: در انقلاب اسلامی همواره انتخاباتی سالم و با نشاط و با مشاركتی همه جانبه برگزار شده است و باید در انتخابات پیش رو نیز این روند ادامه یابد.
دارینی گفت: انتخابات مظهر مردم سالاری دینی است و باید آحاد جامعه با مشاركت پرشور در انتخابات برای پایداری این نظام سرافراز تلاش كنند.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری كل استان سمنان ادامه داد: هدف از نظارت گسترده امنیتی و انتظامی در انتخابات پیش رو افزایش مشاركت پرشور مردم در انتخابات است و این امر سلامت برگزاری این حماسه ملی را دوچندان می كند.
در این نشست حجت الاسلام حسنعلی عربی رئیس هیات نظارت بر انتخابات دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در استان سمنان،حیدر آسیابی دادستان عمومی و انقلاب سمنان و چند تن از اعضای شورای نظارت بر انتخابات استان حضور داشتند.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا 29 اردیبهشت برگزار می شود‌ و استان سمنان كه دارای هشت شهرستان، 20 شهر، 15 بخش و 400 روستاست، در انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا هزار و 19 نفر به عنوان اعضای اصلی و 642 نفر به عنوان اعضای علی البدل در شوراهای اسلامی شهری و روستایی دارد.
7339/6103 خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشار دهنده : مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ كانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه كنید.